Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
Tror du ikke at politiet har kunnskap om blendingsgardiner som de kunne ha brukt på sene kvelder og netter i S4 dersom de hadde på belysning for å gjøre etterforskning i huset på de tidspunktene?
Du unnskylder og bortforklarer politiets grove feil. Og du klandrer TH for ting som feks at han ikke hentet posten sin...
Jeg skjønner godt at politiet kjørte på for å skaffe prøver som kunne gi svar på det aller viktigste spørsmålet, om det var stor sjanse for at AEH var i live. Ikke sikkert disse prøvene kunne vente.
Du kritiserer politiet for manglende blendingsgardiner, men du vet ingenting om politiet hadde iverksatt andre overvåknings- og sikringstiltak.
Har aldri hørt sånn sutring om noe post. En mann som drifter sine egne milliardinvesteringer må vel kunne forventes å greie å passe postkassen sin.
Det må anføres særskilte grunner for at varetektsfengslede skal nektes sin egen post. At politiet skal ha noe ansvar for posten til fornærmede mens en straffesak under etterforskning, er uhørt. Hvis fornærmede ikke er i stand til å ta seg av posten sin selv, må bistandsadvokaten hjelpe til. Det samme med siktede, her må forsvarsadvokaten bistå.
Ser at
Havhest mener at Hagens postkasse er en del av åstedet. Må si jeg er usikker på om den fysiske postkassen inngår i beslaget av boligen. I så fall må politiet ha plombert den på en ett eller annet vis, og satt lås på den. Hva som er tilfelle vet jeg ikke.
Men siktede skal normalt ikke kunne nektes å motta og sende brev.