Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
I Messenger delar hon med sig till FR den 8 april -18 delar av HDs och hennes chatt från 7:e april.
Aktbil 168, sid 327 ff:
---------------------------------------------------------------------
Lena Wesström
JÄVLAR VILKEN PULS JAG HAR
8 apr 2018 14:27
Lena Wesström
Systerhax Apr 7, 2018 8:01 AM
Hej,
Jag har valt att behålla alla loggar och kommer så att göra.
/Hanna
8 apr 2018 14:27
Lena Wesström
You 2:26 PM
Jag vet att du kan hävda din rätt att behålla loggar som nån annan gjort i ett team du tidigare varit del av, trots att du inte haft något alls att göra med varken lösning eller loggning. Jag tar bort dem nu eftersom det känns oerhört fel att ha dina loggar på besök av HTD (du vet väl att det är jag som gett honom det namnet? kul du använder det du också). Det är ju själva grunden i geocachings ide att man loggar det man varit delaktig i. Jag tar inte bort de loggar som kommer från Ängamossen där du vilade i bilen när de andra FTF:acfe, elen statistiken ("dagboken") kan du behålla. Du kan så klart envisas med att lägga tillbaka. Då får det stå för dig. Du är som sagt välkommen med egna loggar när du gjort en egen upplevelse av de aktuella cacherna.
8 apr 2018 14:28
Lena Wesström
och nu verkställer jag
Lena Wesström
hon lär lägga tillbaka, men det är i alla fall en högre tröskel för henne att logga om
Lena Wesström
Det väcks helt vidrigt låga känslor i mig, känslor jag INTE vill kännas vid. Får lust att gå in i varenda
logg hon har på cacher hon inte varit med på och skriva note på samma datum så det verkligen
syns tillsammans att här var hon då rakt inte med, hon envisas med att fullogga ändå.
8 apr 201814:33
Lena Wesström
Men jag har ViSS impulskontroll kvar, ska inte göra det. Däremot har jag nu raderat allt hon loggat
hos mig som hon inte var med på - utom Ängamossen som hon vilade i bilen
8 apr 2018 14:33
Lena Wesström
Jag hoppas den dagen inte dröjer alltför länge när jag inte längre blir uppretad av dem
8 apr 2018 14:34
Lena Wesström
"jag hoppas ni som CO tycker att det är ok"
8 apr 2018 14:44
Lena Wesström
Nä, det är det inte. Inte ens nära
8 apr 2018 14:44
F*redrik R*os
Uruselt.
8 apr 2018 17:34
F*redrik R*oos
Sjuk i huvudet är hon.
8 apr 2018 17:35
Lena Wesström
Hon fortsatte skriva ...
Lena Wesström
Verkar inte som om hon kommer logga igen
Lena Wesström
Men hon är förbannad
Lena Wesström
Kränkt såklart. Men problemet är att det inte är av mig. jag bara pekar på saker som gör ont i henne.
som nån annan gjort. Det var inte jag som var gift med henne
8 apr 2018 17:36
Lena Wesström
You 2:26 PM
Jag vet att du kan hävda din rätt att behålla loggar som nån annan gjort i ett team du tidigare varit del av, trots att du inte haft något alls att göra med varken lösning eller loggning. Jag tar bort dem nu eftersom det känns oerhört fel att ha dina loggar på besök av HTD (du vet väl att det är jag som gett honom det namnet? kul du använder det du också). Det är ju själva grunden i geocachings ide att man loggar det man varit delaktig i. Jag tar inte bort de loggar som kommer från Ängamossen där du vilade i bilen när de andra FTF:ade, den statistiken ("dagboken") kan du behålla. Du kan så klart envisas med alt lägga tillbaka. Då får det stå för dig. Du är som sagt välkommen med egna loggar när du gjort en egen upplevelse av de aktuella cacherna.
Systerhax 3:10 PM
Blir förvånad över hur du lägger energi på detta då du själv skriver att jag kan hävda min rätt att behålla loggarna från gemensamt nic. Att du sen har förmågan att se vilka jag varit med på är fascinerande, allt framkommer inte i loggar som du vet. Så jag vet faktiskt inte varför du gör det, känns inte som om det har med själva hobbyn att göra mer att du är arg på mig. Jag förutsätter att du har raderat loggar även för Stefan då han inte heller varit vid alla burkar.
8 apr 2018 17:37
Att du sen far med osanning är inte acceptabelt och då syftar jag på Ängamossen, att jag vilade i bilen är ren lögn. Skrattar lite åt att du tar upp att du gett Stefan HTD, det var ju riktigt uppfinningsrik. Det är ju ganska självklart. knappast något man ger någon. Vi var ju liksom Fru och Herr Team Davidsson. 
Är glad och tacksam över att andra respekterar och låter vara loggarna vara kvar.
/Hanna
You 3:23 PM
Jag tar hand om mina cacher och månar om att loggarna ska komma från personer som varit där. Mera
förvånande att du lägger energi på att ha loggar på cacher du inte varit vid. De loggningar jag själv gått med HTD till vet jag med bestämdhet att du inte var med på, verkligen. Om du inte vilade medan de andra tog Ängamossen så ljög han väl. Eller så blandar jag möjligen med några andra som gruppen
FTF:ade i Kilsbergen den dagen. du kan stryka nån annan i så fall. Jag kommer att radera hans logg på
Katt åt stol. Vad jag vet har du inte loggat någon annan av mina cacher utan honom.
Lena Wesström
You 3:25 PM
Att kalla S för HTD var jag som introducerade ja. dvs att kalla honom så i loggarna. Det började med
"halva Team Davidsson", reducerades till "Hr Team Davidsson" och blev sedan HTD. Det gäller loggar
från gemensamma turer och i den gruppchatt vi hade i Team Femfemma, där hette vi våra förkortningar. Varför börjar inte du kalla dig själv FTD om dlet nu är så självklart att man heter sina initialer?
You 3:29 PM
Självklart kommer säkert inte andra att radera. även om det muttras och skakas på huvudet åt det
märkliga i att efterlogga sådant man inte varit på. De flesta gör sig inte omaket att riskera dålig stämning. Att jag har en synnerligen speciell relation till dig och S är liksom annorlunda mot alla andra, det behöver jag knappast påpeka. Du har själv särbehandlat mig på väldigt speciella sätt. Naturlig och avspänd är inte hur jag beskriver din och min relation. Och jag förväntar mig av dig, precis som av alla andra, att man varit åtminstone någotsånär delaktig i lösning eller besök vid cacher man loggar som jag eller mina barn äger.
Lena Wesström
Systerhax 3:31 PM
Bra, då raderar du S loggar oxå.
Lena Wesström
Om du hade visst mig respekt från början hade du fått det samma tillbaka.
You 3:32 PM
Vet inte varför du bryr dig om vilka jag raderar för honom? Du menar att det är mer än en? Då får du
gärna tipsa mig. Jag vet bara om stolen
Systerhax 3:42 PM
Som du skrev förväntar du dig att man varit vid burken eller delaktig i lösandet och att det gällde alla
även S. Eftersom du vet vilka jag inte varit vid (även där det inte framgår i text om en eller båda varit där) har du säkert samma förmåga när det gäller vilka S varit vid.
Lena Wesström
You 3:49 PM
Som sagt, jag vet vilka jag gått med honom till och du har definitivt inte varit med då. Det är sannolikt fler än du vet om. Jag vet också vilka han loggat ensam på sena turer när du varit hemma med barnen. Det framgår dessutom med önskvärd tydlighet i loggarna att han varit själv. Du är som sagt välkommen att berätta vilka han inte varit delaktig i om det är fler än Katt åt stol du tycker jag ska radera. Själv tycker jag ni båda ska radera allt från turer den andra gjort utan den andra, men jag sköter ju bara om mina egna och barnens cacher. Jag kommer inte att fråga nästa gång om det ramlar in flera loggar på cacher du inte varit delaktig i (ser ju att allt inte lästs in), jag räknar med att du har samma inställning då, precis som jag kommer ha.
8 apr 2018 17:38
Lena Wesström
Jag är hård här, stenhård. Men hon har valt att gå den här vägen och jag svarar henne. Säkert inte
så kul att tugga i sig att loggar han skrivit var från promenader med eller till mig. Därför extra
lämpligt att hon tar bort dem. Eller, som det blev, jag
8 apr 2018 17:39"
---------------------------------------------------------------------
Tuppfäktning är det.
Det handlar om kriget om SD och bakom dom står SD som åskådare och uppviglare.
"
Citat:
F*redrik R*os
Uruselt.
8 apr 2018 17:34
F*redrik R*oos
Sjuk i huvudet är hon.
Och F*redrik R*os fjantar med och bekräftar LW.
Den som var urusel och "sjuk i huvudet" var
pastor Lena som hade begärelse till sin nästas
make. Och inte ens hade vett att skämmas för
det.
Citat:
"Att jag har en synnerligen speciell relation till dig och S är liksom annorlunda mot alla andra, det behöver jag knappast påpeka. Du har själv särbehandlat mig på väldigt speciella sätt. Naturlig och avspänd är inte hur jag beskriver din och min relation."
Vad hade hon väntat sig? Varför skulle HD
vilja ha någon relation med henne
överhuvudtaget?
Citat:
"Lena Wesström
Om du hade visst mig respekt från början hade du fått det samma tillbaka."

Hon är inte lite fräck! Hur mycket
respekt visade pastor Lena när hon hade
begärelse till HDs make?
Citat:
"Lena Wesström
You 3:49 PM
Som sagt, jag vet vilka jag gått med honom till och du har definitivt inte varit med då. Det är sannolikt fler än du vet om,"
Så onödig och elak kommentar.
HD var för snäll. En rejäl offentlig utskällning
inför deras GC-vänner på ett event hade kanske
kunnat hjälpa? Att låta Lena stå där med
skammen, som hon var så rädd för, hade
kanske fått henne att backa.
Och hon skulle ha begärt skadestånd från
Equmeniakyrkan för att vigselförrättaren
inledde en intim relation med hennes man.
Det kanske inte är för sent?