Citat:
Ursprungligen postat av
SirDuke
Jag säger bara att det är kalkylerat från hans sida, det gör tilltaget dåligt, han borde absolut inte göra den där aktionen. Han gör en liten handling (men viktig symboliskt) som leder till en våldsam motreaktion.
Det är inte konst som Lars Vilks, det är kalkylerat, Paludan räknar med att motståndarna inte kan behärska sig.
Motståndarna spelar honom i händerna.
Sen är våld aldrig rätt - man ska inte elda, slåss eller förstöra.
Exakt. Men motfrågan är, i och med att svenskar och atheister är moraliska nihilister (dvs inget är viktigt för dem) så kan ni/dem omöjligt förstå reaktionen (ett så apatisk folksslag utan ngn stolthet). Om jag var svensk skulle jag brinna av nyfikenhet för att förstå detta fenomen, jag skulle genast beställa hem en Koran och börja läsa den frenetiskt.
Svenskens liv går ut på; Mån -Fre jobb, börja supa fre-lör, bakfylla söndag-måndag, så gör man i 65 år tills man går i pension. förmodligen är man frånskild och har något ströbarn som endast bryr sig om en för arvets skull. Oftast påträffas man död av plisen efter att grannarna ringt in och klagat på lukten i flerfamiljshuset.
Det är inte så glamoröst att vara svensk måste jag säga och man förstår ju lätt ert apatiska beteende.