Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-05, 19:43
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Du menar om mordet utförts av folk som fick betalt? Definiera professionell först, bara så vi är på samma sida.
Experter. Många experter.
Citera
2020-09-05, 19:51
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Experter. Många experter.

Så du lämnar öppet för hitman, underrättelseagenter, specialförband?

Nej då kan jag inte förklara varför man slog till efter ett biobesök en lönefredag. Då tror jag man hade slagit till vid promenad hem efter jobbet, för där kände man till rörelsemönster.

Jag kommer inte på nån anledning att spontant planera in mordet den kvällen. Mer än några få timmars planering är omöjlig.
Citera
2020-09-05, 19:54
Medlem
Gothuss avatar
Citat:

Nej då kan jag inte förklara varför man slog till efter ett biobesök en lönefredag. Då tror jag man hade slagit till vid promenad hem efter jobbet, för där kände man till rörelsemönster.

Jag kommer inte på nån anledning att spontant planera in mordet den kvällen. Mer än några få timmars planering är omöjlig.
Man slog till för att han måste dö.
Ingen annan anledning.
Alla dagar i veckan.
Citera
2020-09-05, 19:58
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Man slog till för att han måste dö.
Ingen annan anledning.
Alla dagar i veckan.

Iesho ville jag skulle spekulera i varför man gjorde det just den kvällen. För det var ju inte riskfritt.

Jag tror ju att en välordnad konspiration dessutom hade slagit till utanför Grand om man valt den kvällen. För man kunde knappast va säker på att Palme inte skulle kliva in i bil, taxi, livvaktsbil.
Citera
2020-09-05, 20:10
Medlem
ieshos avatar
Citat:

Enligt uppgifter från Sydafrikas hemliga tjänster fick Craig Williamson uppdraget och han ska ha valt Anthony White som skytt. De ska ha gjort det för pengar och inte av ideologiska eller politiska skäl.

De som betalade hade planerat mordet under en lång tid och hade medhjälpare nära Olof Palme redan i september 1985. Allt enligt vad företagsledaren Lars-Kristian Bergh berättat att polismannen Dan Klöfverskjöld sagt på en middag.

Williamsson valde nog varken tid eller plats, utan fick i stort sett Palme levererad vid ABF efter föreställningens slut. Mannen på Mårtens fantombild är lik White.

https://1.bp.blogspot.com/-IdVgTqaXE_Y/X0eGA9uHYfI/AAAAAAAABOc/9ASCFdl5YWEZzzPszXtVTZjAxHo8mW9CwCLcBGAsYHQ/s2048/20200827_120522.jpg
Senast redigerad av iesho 2020-09-05 kl. 20:15.
Citera
2020-09-05, 20:25
Medlem
H24s avatar
Citat:
Mannen på Mårtens fantombild är lik White.

https://1.bp.blogspot.com/-IdVgTqaXE_Y/X0eGA9uHYfI/AAAAAAAABOc/9ASCFdl5YWEZzzPszXtVTZjAxHo8mW9CwCLcBGAsYHQ/s2048/20200827_120522.jpg

Kanske om man kisar. Signalementet på Grandmannen i övrigt har dock mycket lite gemensamt med Anthony White.
Citera
2020-09-05, 20:29
Medlem
Citat:
Enligt uppgifter från Sydafrikas hemliga tjänster fick Craig Williamson uppdraget och han ska ha valt Anthony White som skytt. De ska ha gjort det för pengar och inte av ideologiska eller politiska skäl.

De som betalade hade planerat mordet under en lång tid och hade medhjälpare nära Olof Palme redan i september 1985. Allt enligt vad företagsledaren Lars-Kristian Bergh berättat att polismannen Dan Klöfverskjöld sagt på en middag.

Williamsson valde nog varken tid eller plats, utan fick i stort sett Palme levererad vid ABF efter föreställningens slut. Mannen på Mårtens fantombild är lik White.

Nja ser ingen likhet alls ,faktiskt.
Den här Berg borde ha gått med informationen till en seriös polis istället för att ätit färdigt av middagen.
Rykten kring det här mordet måste vara i världsklass, all information är desinformation från alla märkliga grupper.
Någon därute måste ha berättat sanningen men det är svårt att nå ut i bruset.
Citera
2020-09-05, 20:31
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H24
Kanske om man kisar. Signalementet på Grandmannen i övrigt har dock mycket lite gemensamt med Anthony White.
Hovrätten skrev i sin friande dom mot Christer Pettersson att det ansågs klarlagt att Christer Pettersson befunnit sig utanför Grand under föreställningen. Också andra personer utanför Grand kan ha uppträtt på ett sätt som gjorde att de uppmärksammades av vittnen.

En annan bild från en Grandman som också är lik Anthony White

https://1.bp.blogspot.com/-v7Hy8VgrWng/X1PcTgcQcVI/AAAAAAAABOo/EG_0s84hD6gAXV9jymU24OM7oMw2vOw4gCLcBGAsYHQ/s2048/20200905_204009.jpg
Senast redigerad av iesho 2020-09-05 kl. 20:45.
Citera
2020-09-05, 20:40
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Och vad är det du menar att man gjort för skådespel under mordet?

Williamson som alltså var i Stockholm åtminstone veckan innan mordet, under sitt eget namn vill jag minnas, ska alltså ha haft noll konsekvenstänk? Nej varför ska jag tro på den historien och inte de 5000 andra om folk som erbjudits pengar för mordet och folk som hört andra erkänna de var med och mördade Palme? Det är då jävla mycket ljug och båg. Alla som ljugit i palmeutredningen borde ha ett nackskott.
Citera
2020-09-05, 20:41
Medlem
H24s avatar
Citat:

https://images.scribblelive.com/2016/2/28/eeba9656-1a6b-488c-a63d-78cdf94816f8.jpg

Skulle säga att dessa streckgubbar kan likna vem som helst.

Kommer osökt att tänka på den första fantombilden i Madeleine McCann-fallet: https://www.mirror.co.uk/tv/tv-news/e-fit-madeleine-mccann-cops-14140499.
Citera
2020-09-05, 20:43
Medlem
Citat:
Hovrätten skrev i sin friande dom mot Christer Pettersson att det ansågs klarlagt att Christer Pettersson befunnit sig utanför Grand under föreställningen. Också andra personer utanför Grand kan ha uppträtt på ett sätt som gjorde att de uppmärksammades av vittnen.

https://images.scribblelive.com/2016/2/28/eeba9656-1a6b-488c-a63d-78cdf94816f8.jpg
Nej inte lik alls.
Ser ut som en figur ur en dålig spökfilm!
Citera
2020-09-05, 21:00
Medlem
ben-varfors avatar
Skripal-serien på SVT är rätt bra och en kuslig
parallell till Navalny naturligtvis.

Frågan är hur mycket den säger om KGB:s eventuella
inblandning i Palme-mordet. Metoden skiljer sig
naturligtvis. När det gäller Skripal, Navalny och
Litvinenko har man lämnat visitkort och markerat
vad som händer med avfällingar.

I fallet Palme var det inte alls önskvärt med