Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-13, 18:27
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Fast nu fyller du ut med antaganden och påståenden som bara utgör cirkelbevis. Dels finns konkreta uppgifter som styrker att påståendena om avbrutna knarkspaningar är inkorrekta där det a, finns uppgifter inifrån knarkspaningen att en spanare hämtades upp invid så nära inpå mordet att man hörde skotten. Dels finns som sagt b, uppgifterna att radiotrafik från knarkspan förekom fram till skotten från någon som omöjligen kan ha förstått hur relevant det var. Dessutom har vi c, Sigges första iakttagelser och inte minst d, Scarfoots postningar här i tråden. e, finskorna (som kan missbedöma tiden.

Vi har alltså 5 helt av varandra oberoende indikationer att knarkspan befann sig i området kring mordplatsen och till och med på mordplatsen helt inpå skotten. En knarkspanare har känt sig utpekad av uppgifterna i sådan grad att han gått ut publikt och dementerat det i ganska drastiska ordalag.

Det är värt att gå till botten med och har det gjorts är det väl bara att få ta del av förhören! Eller hur?

Enligt uppgift kunde FL "Isak" helt avföra Anneli och Anki redan 1993. De betraktas inte tillföra utredningen något alls.

Trots att de sagt i princip allt utom namnet har man ju inte kunnat hitta den utpekade mannen, vilket enligt de uppgifter jag fått, beror på att kvinnorna, särskilt den ena, hade svårt att hålla sig till sanningen.
Citera
2020-07-13, 18:29
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Vittnesparaden med Inga Ålenius, Anja Landgre, Ami Rolder m sällskap, Rolder m sällskap, Nicola Fauzzi och den svårfångade Hellgren har inte sett skymten av en pistolbeväpnad finne eller några finska tjejer vid Dekorima. Och tidsmässigt täcker dom upp klockslagen 2313-20 på mordplatsen.

Finskornas historia torgförs av Bo Hall som träffar en av dessa på en Finlandsfärja dryga sex år efter MOP: Blotta tidsrymden gör att vittnesmål fråniakttagelser blir vanskliga. När de inte stöds av vittnen som lämnade sina berättelser dagar och veckor efter MOP står det sig slätt. När herr Hall dyker upp vid sidan av Claes Hedberg borde alla varningsklockor ringa.

Det hela torgförs av DNs ledarskribent Olle Alsen som slängt fram många trådar i MOP men aldrig följt dessa till slut. Insatserna runt finskorna tillhör de mera märkliga. Hur sökarljuset riktades mot Anti Avsan borde utredas i grunden. Helt klart är att OA matade Lars Krantz och Sven Aner flitigt och deras bristande källkritik visade sig med tydlighet. För mig är möjligheten stor att finskornas berättelse är ren desinformation , som får sägas lyckades ganska bra.

Det är som desinformation det betraktas, ja!
Citera
2020-07-13, 18:30
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Backup? Allvarligt, hur många beväpnade skyttar kan ha funnits i den lilla gruppen personer på platsen? Två stycken oidentifierade skyttar inom några meters avstånd från Palme? Nej, självklart fanns där bara en skytt och ville den försäkra sig om att Palme var död hade fler skott varit det rimliga. Även om Lisbet uppfattade Olof som dödligt sårad - och GM mycket väl kan ha sett samma sak - så skulle GM inte våga lita på ett snabbt intryck.

Ja det är inte sant, det finns 1 GM, vilket modus pekar tydligt på.
Citera
2020-07-13, 18:31
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elisabethanna
Om hon hade haft kunskaper relaterade till mordet så skulle hon inte ha varit vid liv idag..
Hennes flytt till us sticker ut
Citera
2020-07-13, 18:33
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Skulle det kunna vara så att Palme lurades till mordplatsen? eller väldigt nära anslutning till den (till exempel "utanför Skandia-entrén")? Säg att man misstänkt att han var spion, eller någon liknande ljusskygg handel & vandel, och lockade honom med något. Kommer han dit på avtalad tid så är han uppenbart en förrädare av värsta sort och skjuts på fläcken. Ytterst få behöver ingå i en sådan konspiration och aktion. En räcker till och med om man lyckats få Palmes förtroende.

Ja, jag vet att det skulle innebära att Lisbeth och Mårten ljuger om varför man ville promenera hem. Men med tanke på hur dessa har betett sig konsekvent underligt under hela tiden så ha jag inga problem med att bortse från vad de berättat i både stort och smått. Man har gjort allt för att godkänna och skruva på locket vad det än är som har presenterats för pöbeln av utredningen som "lösning".
Se min sammanfattning av devils incarnate
Citera
2020-07-13, 18:37
Medlem
bibbarsmutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheerluck
Har gått igenom förhören på alla som finns på listan. Stig Engström är den enda som säger att han hör 1 skott. Stefan G, Anders E och Bengt I (alla sitter i samma bil) säger inte att dom hör något skott utan ser en man ligga på gatan. Alla övriga säger att dom hör 2 skott.
Ja precis, det är vad jag sett med.

Men den som säger "jag hörde bara ett skott" kanske inte menar just "ett" skott, utan bara uttrycker sig inexakt. Dessutom är det svårt att avgöra om han verkligen säger "ett" (dvs som det låter: "hörde bara'tt skott"), eller om det snarare är "hörde bara ... skott" (dvs med med en liten konstpaus).

Tycker i vilket fall det inte alls låter som Engström. Tror vid närmare eftertanke inte heller att han skulle uttrycka sig så slarvigt, ens under stress: "Nä va, fö' ja' höörde bara 'tt skott."
Citera
2020-07-13, 18:38
Medlem
riskybizzys avatar
Jag tycker att SE avslöjar sig själv genom att säga att han bara hör ett skott. Min tanke är att han öppnar Skandias dörr precis när skott nr. 2 smäller av. Sen dyker han upp på mordplatsen den tid det tar att promenera från dörren till mordplatsen. Då har redan en hel del folk samlats kring den liggande Palme och därför är det ingen som uppmärksammar honom. Resten om sin egen inblandning fabulerar han ihop genom att se hur de övriga inblandade hanterar Palme genom upplivningsförsöken. Han är dessutom en typ av människa som få ögonvittnen säkerligen lägger på minnet med sitt alldagliga utseende och klädsel.
Citera
2020-07-13, 18:39
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Varför skulle WT-testerna (förbindelseprov enl militär terminilogi) i Skandiahuset vara
osannolika? I själva verket är de en god indikation på att den kuppövning som Bjarne
Moelv skriver om och som skulle ägt rum 86-02-28 verkligen ägde rum. Att så var fallet
tror jag på helt bortsett från Moelv då jag också har andra upplysningar i frågan.

Vid den tidpunkt som WT-testerna sker har inte paret Palme bestämt sig för att besöka biografen Grand , än mindre att man ska gå Sveavägen hem i vinternatten. Därmed är ev tester osannolika i ett MOP scenario.
Citera
2020-07-13, 18:47
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Hennes flytt till us sticker ut
Och den informationen betvivlar jag starkt utan källor.
Citera
2020-07-13, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det är Anèrs arkiv.

Då är det inte polisförhör. Det är polisförhören som kan vara intressanta särskilt varföf man inte offentliggör dom.

En orsak kan vara att det är en polisanställd, inte AA. En annan är att existensen av en Dekorimaman tyder på en konspiration.
Citera
2020-07-13, 18:53
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Då är det inte polisförhör. Det är polisförhören som kan vara intressanta särskilt varföf man inte offentliggör dom.

En orsak kan vara att det är en polisanställd, inte AA. En annan är att existensen av en Dekorimaman tyder på en konspiration.

Det är utförligt beskrivet, och, rena snurren
Citera
2020-07-13, 18:53
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Och den informationen betvivlar jag starkt utan källor.

VG flyttade också till USA. Inget konstigt att flytta dit. Om det nu ens stämmer med AK.

Hade mordet skett i tex Gamla Stan hade man säkerligen stött på folk i utredningen som flyttat till USA, haft vapen, sutttit inne, tagit livet av sig, mytomaner, etc. Det är liksom så vissa människor är. En del av samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in