2020-09-05, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Det finns ett grundläggande fel med IFK vilket också gjort att Poya inte sparkats tidigare, kanske även att han en gång fick jobbet:
- Det är att IFK blivit så in i helvete PK, man vinner inte fotbollsmatcher genom att vara PK, jag har själv en viss insyn och det har gått till överdrivet senaste 4-5 åren, följer iofs Göteborg Stads sinnessjuka PK:het, men som sagt det ger inte vinster i fotbollsmatcher.
Det är helt uppenbart att Max och Kennet kunde varit mer cyniska. Poya må vara rankad högt, kanske till och med etta i listan "sympatiska huvudtränare i Blåvitt", men det avspeglar sig inte i tabellen.

Sen kan det såklart haft med hans etnicitet att göra, men jag tror det snarare handlade om att han alltid uppträtt sympatiskt och att vare sig spelare eller ledare haft invändningar mot honom - trots usla resultat.

Jag tror det varit lite för mysigt i föreningen, helt enkelt.
Senast redigerad av Olbars 2020-09-05 kl. 14:10.
Citera
2020-09-05, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Det finns ett grundläggande fel med IFK vilket också gjort att Poya inte sparkats tidigare, kanske även att han en gång fick jobbet:
- Det är att IFK blivit så in i helvete PK, man vinner inte fotbollsmatcher genom att vara PK, jag har själv en viss insyn och det har gått till överdrivet senaste 4-5 åren, följer iofs Göteborg Stads sinnessjuka PK:het, men som sagt det ger inte vinster i fotbollsmatcher.

Högborgen för "politisk korrekthet" har 4 raka vinster nu och har snart säkrat kontraktet, det är dessutom den enda klubben som lyckats ta sig till Europa om man bortser från MFF.

Så vi kanske skulle bli mer PK.

Eller så kanske du skall ta och gnida geniknölarna igen och trolla fram en ny förklaringsmodell.
Citera
2020-09-05, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Det är helt uppenbart att Max och Kennet kunde varit mer cyniska. Poya må vara rankad högt, kanske till och med etta i listan "sympatiska huvudtränare i Blåvitt", men det avspeglar sig inte i tabellen.

Sen kan det såklart haft med hans etnicitet att göra, men jag tror det snarare handlade om att han alltid uppträtt sympatiskt och att vare sig spelare eller ledare haft invändningar mot honom - trots usla resultat.

Innan Poya tog över Göteborg, var han tränare för Dalkurd och en kort period Gefle. Han kanske helt enkelt inte var redo för allsvenskan... än?
Citera
2020-09-05, 21:54
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars

Trams, rent trams. Poya var helt enkelt inte tillräckligt erfaren, tillräckligt mogen som tränare för ett allsvenskt lag med ambitioner och en gedigen historia. Man behöver inte krångla till det med en massa pk-nonsens. Det räcker långt att titta på ålder och erfarenhet.
Citera
2020-09-05, 22:21
Medlem
mark.corrigans avatar
Sigthorsson klev av Islands uppvärmning skadad så vi ser väl honom 2021 igen. Undrar hur mycket lön vi haft på skadelistan sen Wesström tog över som sportchef och började värva "skadedrabbade spelare med potential att bli ligans bästa X".
Citera
2020-09-05, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Du menar att han fick jobbet för att han är blatte, snarare än pga sina meriter som fotbollstränare? Annars, kan du ge exempel på hur PK har kommit i konflikt med det sportsliga?

Nu var det inte mig du frågade, men generellt gäller för de flesta verksamheter och företag är att fokus på kärnverksamheten är viktigast. När man börjar med massa lull-lull och strössel runt omkring så får det aldrig ta energi och fokus från det som är kärnan.

Vad det har med PK att göra? Tja, Falkenberg och IFK Göteborg lade åtminstone lite krut under vintern på sina nystartade damlag i Div 4. Och deras Allsvenska lag har ju inte direkt överpresterat sedan Div 4-damlagen dök upp och stal energi, pengar och fokus från verksamheten. Även om det bara handlade om 1 procent så är det ändå en signal om att dessa klubbar ser PK som något viktigt. Och det är lätt att misstänka att där finns fler PK-projekt som varit i fokus senaste året.
(Jag gillar damfotboll och var på match senast idag, så det är inte damfotboll jag är emot. Det är PK-trenden jag tycker både utarmar mångåriga klubbar inom damfotbollen samt tar fokus från herreliten. Idiotprojekt som inte gynnar någon mer än de som räknar PK-poäng)
Senast redigerad av Burkgurka 2020-09-05 kl. 22:38.
Citera
2020-09-05, 23:02
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Nu var det inte mig du frågade, men generellt gäller för de flesta verksamheter och företag är att fokus på kärnverksamheten är viktigast. När man börjar med massa lull-lull och strössel runt omkring så får det aldrig ta energi och fokus från det som är kärnan.

Vad det har med PK att göra? Tja, Falkenberg och IFK Göteborg lade åtminstone lite krut under vintern på sina nystartade damlag i Div 4. Och deras Allsvenska lag har ju inte direkt överpresterat sedan Div 4-damlagen dök upp och stal energi, pengar och fokus från verksamheten. Även om det bara handlade om 1 procent så är det ändå en signal om att dessa klubbar ser PK som något viktigt. Och det är lätt att misstänka att där finns fler PK-projekt som varit i fokus senaste året.
(Jag gillar damfotboll och var på match senast idag, så det är inte damfotboll jag är emot. Det är PK-trenden jag tycker både utarmar mångåriga klubbar inom damfotbollen samt tar fokus från herreliten. Idiotprojekt som inte gynnar någon mer än de som räknar PK-poäng)
Bra svar på min frågeställning. Jag tackar för det.
Citera
2020-09-06, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Trams, rent trams. Poya var helt enkelt inte tillräckligt erfaren, tillräckligt mogen som tränare för ett allsvenskt lag med ambitioner och en gedigen historia. Man behöver inte krångla till det med en massa pk-nonsens. Det räcker långt att titta på ålder och erfarenhet.
Vart är jag "tramsig" eller "PK"? Hade du läst vad jag skrev istället, så hade du insett att jag kritiserar att det inte fanns mer cynism och fokus på resultat. Det är surrealistiskt att föreningen inte kan sparka Poya, en tränare som inte vunnit på 13 matcher och sett över 2,5 säsonger har ett sällsynt uselt poängsnitt, utan att ursäkta sig själva både en, två och tre gånger eller försöka sminka över det med snack om hans "härliga personlighet". DET, är trams.

Poya HAR en härlig personlighet. Det tror jag alla håller med om.
Men jag tror faktiskt att hans härliga personlighet är en del av problemet - att skilja på sak och person är helt vitalt i professionell verksamhet och där har klubben, i form av Max och Kennet, brustit i sin förbannade plikt. Man har velat ha kvar människan Poya, och har varit lite för ointresserad av tränaren Poyas skrala poängskörd för att reagera.

Cynismen saknas helt och det är för mysigt uppe på KG. Det borde tamejfan vara upprorsstämning i spelartruppen efter 13 raka utan seger, men icke. Inga uppgifter om missnöje med tränaren. Inga kastade vattenflaskor, inget "fuck this shit"-rött kort - ingenting.
Senast redigerad av Olbars 2020-09-06 kl. 00:15.
Citera
2020-09-06, 00:05
Medlem
Poya kom 7:a med ett lag som tippades 12-14 av alla "experter" och journalister förra året. Det är en enorm prestation. Förstår inte varför Blåvitt hypades upp så mycket inför säsongen. Så mycket bättre är inte truppen i år jämfört med den som tippades 12-14 förra året.

Att vinna en cuptitel med ett undrehalvan lag är också en prestation i sig, det händer verkligen inte ofta. Poya har ändå gjort ett bra jobb utifrån förutsättningarna.
Citera
2020-09-06, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Ja, Mjällby spelar klart över förväntan hittills.

Apropå det vill jag passa på att propsa lite för mitt tips i "spåkulan"-tråden inför säsongen, innan det skiter sig. Just nu ser jag nästan synsk ut.

Hehe, fan vad allt har gått utför med din spåkula efter att du skrev detta.

Ursprungligen postat av Korder
Svenska Mästare: Peking.
Cupvinnare: Malmö.
Skyttekung: Christoffer Nyman.
Succévärvning: Sead Haksabanovic.
Floppvärvning: Paulinho.
Årets genombrott: Isak Bergmann Johannesson.
Första tränare som sparkas: ??? Ingen aning.
Degraderade lag samt kvallag: Östersund, Falkenberg. Varberg kvalar.
Årets skithög: Någon bajenjugge, antagligen.
Årets överraskning (lag): Mjällby.
Årets besvikelse (lag): Djurgården.
Årets överraskning (spelare): Kristoffer Khazeni.
Årets besvikelse (spelare): Astrit Ajdarevic.
Årets spelare: Sead Haksabanovic
Senast redigerad av Adde1234 2020-09-06 kl. 00:39.
Citera
2020-09-06, 01:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Högborgen för "politisk korrekthet" har 4 raka vinster nu och har snart säkrat kontraktet, det är dessutom den enda klubben som lyckats ta sig till Europa om man bortser från MFF.

Eller så kanske du skall ta och gnida geniknölarna igen och trolla fram en ny förklaringsmodell.

Du tillhör tydligen de svagbegåvade i vårt samhälle!
Häcken har väl inte en tränare av annan etnicitet bara för att vara PK!
Vad jag vet tränar väl Andreas Alm dem!
Citera
2020-09-06, 01:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

Så här ser Häckens tränarstab ut, tycker du att den ser PK ut...???

Tränare
ANDREAS ALM

Assisterande tränare
CHRISTIAN LUNDSTRÖM

Assisterande tränare
ROBERT VILAHAMN

Målvaktstränare
CHRISTOFFER KÄLLQVIST

Fystränare
NICKLAS MÖLLER

(Ett råd: Nästa gång du svarar på ett inlägg, pröva att tänka lite innan du skriver!)
Senast redigerad av LawNumberSix 2020-09-06 kl. 01:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in