2020-09-05, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Till styrkande av att JG var kär i SD och därför lättmanipulerad av honom.
Det är synd om JG:s sambo om han för henne bakom ljuset så mycket.
Men han har väl lärt sig att ljuga av SD.

SD och JG har inget sexuellt förhållande, der är endast något som vissa har fått för sig och det där med att SD skulle ha manipulerat JG överensstämmer inte med verkligheten, SD och JG är två kamrater som umgås och har trevligt tillsammans och mer än så är det inte.

Varken SD eller JG har ljugit dom har sagt som det är även om det finns en del människor som vill tro det motsatta.
Citera
2020-09-05, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Nej, SD har inget alibi och bl a därför kommer han att fortsätta att vara den misstänkte även om HR inte kommer att kunna döma honom som skyldig. Friskriven från misstankar blir han aldrig.

SD är friskriven av TR och skall sålunda betraktas som fullständigt oskyldig. SD har faktiskt ett alibi vilket är konstaterat av TR och dessutom har inte SD kunnat bundits till brottsplatsen trots åtskilliga försök av poliser och åklagare som gjort allt de kunnat för att sätta dit en oskyldig person [SD] för ett brott hen inte har begått.

Det är väldigt synd om SD som har blivit utsatt för denna ständiga polis- och åklagar-jakt och hen måste må väldigt dåligt av att bli behandlad på detta viset, men SD tycks vara stark och tålig som en björn framförallt i sitt mänskliga psyke och jag tror att hen har mycket att vinna på detta.
Citera
2020-09-05, 07:47
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Komplettering från åkl finns bifogat hos Honan6 för den som letar.
Citera
2020-09-05, 08:07
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Tidigare följde hon med om vi skulle ut och äta och dricka en kväll. Kommer försent till jobb sjukanmäler sig jobbar några dagar sen sjuk sen sem. Sen har man läst och sett bilder att hon har ju inte varit sjuk. Hon går i sin värld upprepar många många gånger Stefan är oskyldig när ska det ta slut. Hon kan säga det i korridorer när vi är hos en patient i lunch rummet. Blek trött.
Vi säger ingenting om SD utan HD bara säger meningen efter meningen.
Vi har frågat hur hon mår hon mår bra säger hon. Vi har erbjudit henne att komma hem till oss och äta göra något trevlig. Sagt till henne om något är jobbigt så säg till så tar vi det så ta du det lugnt 10 min. Nä det behövs inte brukar hon säga.
Har vi har varit lediga en helg kanske någon sa på fredagen i helgen ska jag storstäda. Så blir det måndag så säger den ja det blev ingen städning vi körde och shoppade istället.
Jag köpte en ny jacka någon annan åå den har jag med tittat på är den skön.
HD SD SD inte ett ord om burksporten resan man såg med SD. Vi frågar inte ut henne eller tvärtom. Något tynger henne hon kan inte va rädd för SD efter bilderna man ser hon beklagade sig innan om huset ska separera ändå nu så är dem som klister på varandra av bilder man sett här.
HD har aldrig varit elak otrevlig eller ohjälpsam på jobb. Det är hon inte nu heller när hon väl är på jobb. Många kan nog uppfatta HD som sträng sur alla är vi olika som inte alltid ler.
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
HD har under 2-3 år pratat om seperera dem
hade växt från varandra hon var glad han träffat en annan så blev hon av med han. Hon skulle flytta med SD ville inte sälja huset till slut hjälpte föräldrarna henne. Hon har själv berättat att hon inte ens hade råd att ha en bil mer.
Ja efter mordet är hon förändrad spidad jag uppfattar henne som glad ett spel men vill ha bekräftelse när hon upprepar var som stefan är oskyldig. Hon ser trött och sliten och härdad ut inte som på bilder som är postade i forumtråden.
Det är hela tiden SD och barnens kaninhoppning barnen har hon alltid pratat om.
Men inte att hon reser när hon är sjuk och umgås med SD.
Någon uppfattar henne på annat sett någon är rädd. Dem som har jobbat många år med henne ser att något stämmer inte.
Många intressanta inlägg från denna skribent! Synd hen blev avstängd.

Tricket verkar ju vara att läsa denna tråd från början.
Citera
2020-09-05, 08:17
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Har du någon insyn i vad Stefan tycker och tänker om sin hejarklack i tråden? Kommer han i HR hänvisa till MrBarnabys idiotsäkra undersökningar avseende alibit? På vilken nivå skulle du säga att sannolikheten att han är mördaren ligger på idag för dig? Nog fan är det väl +90 % ändå va?

Förresten var väl inte det där första förhöret frivilligt?

Tack på förhand!
Åtminstone "idiotsäker" på en punkt men nog så viktig. Jag har tidigare använt mig av ett gratisverktyg vid mina tester men efter att nu kunnat använda mig av samma verktyg som polisen använder sig av som jag skrev om här

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

har det sista lilla frågetecknet rätats ut, det vill säga Rebuilt Webpages. Det är alltså helt säkert att 23.34 i Chrome Cache Records handlar om att en webbsida laddas om, åtminstone det borde IT-forensikern ha kunnat tala om i klartext. I stället kollrade han bort tingsrätten (och många andra) genom att blanda ihop det med synkningarna med Google Drive som ju är automatiska händelser och TR fastnade för det sistnämnda.

Tillägg: På min dator har under några månaders tid aldrig en webbsida laddats om spontant eller automatiskt och inte på SD-datorn heller, enligt fup.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-09-05 kl. 08:52.
Citera
2020-09-05, 08:28
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Åtminstone "idiotsäker" på en punkt men nog så viktig. Jag har tidigare använt mig av ett gratisverktyg vid mina tester men efter att nu kunnat använda mig av samma verktyg som polisen använder sig av som jag skrev om här

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

har det sista lilla frågetecknet rätats ut, det vill säga Rebuilt Webpages. Det är alltså helt säkert att 23.34 i Chrome Cache Records handlar om att en webbsida laddas om, åtminstone det borde IT-forensikern ha kunnat tala om i klartext. I stället kollrade han bort tingsrätten (och många andra) med att blanda ihop det med synkningarna med Google Drive, som ju är automatiska händelser och TR fastnade på det sistnämnda.

Tillägg: På min dator har under några månaders tid aldrig en webbsida laddats om spontant eller automatiskt och inte på SD-datorn heller, enligt fup.

Och enligt min uppfattning så spelar det alltså ingen roll om SD trycker på knappen med sina egna fingrar och kollar på en webbsida 23.34.16, eftersom jag menar att han hinner hem till dess efter att ha mördat LW. Om han är GM.
Citera
2020-09-05, 09:19
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Och enligt min uppfattning så spelar det alltså ingen roll om SD trycker på knappen med sina egna fingrar och kollar på en webbsida 23.34.16, eftersom jag menar att han hinner hem till dess efter att ha mördat LW. Om han är GM.

Hur dags lämnade LWs telefon BP?
Citera
2020-09-05, 09:40
Medlem
Citat:

Om vi antar att försvaret kan visa att
Datorhändelsen 23.34 kräver mänsklig närvaro
Å ingen har sett SD ränna runt vid den tidpunkten.
Hur tror du HovR kommer att döma då.

Även om han teoretisk skulle kunna flänga runt som den värsta Fåglumare så kommer han då att frias.
ÅK har en mycket brant uppförsbacke, den är ta mig fan lodrät.
Sannolikt behöver han inte 23.34 händelsen ens.
Det som ÅK har lyckats bevisa är att han är en ljugande skitstövel med kontrollbehov, men det är ju inte det han är åtalad för.
Citera
2020-09-05, 09:48
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om vi antar att försvaret kan visa att
Datorhändelsen 23.34 kräver mänsklig närvaro

Å ingen har sett SD ränna runt vid den tidpunkten.
Hur tror du HovR kommer att döma då.

Även om han teoretisk skulle kunna flänga runt som den värsta Fåglumare så kommer han då att frias.
ÅK har en mycket brant uppförsbacke, den är ta mig fan lodrät.
Sannolikt behöver han inte 23.34 händelsen ens.
Det som ÅK har lyckats bevisa är att han är en ljugande skitstövel med kontrollbehov, men det är ju inte det han är åtalad för.

Jag menar att det är lika tungt vägande som om han har alibi för söndagen 13/5 eller tisdagen 15/5.
Han har inte alibi för tiden för mordet, enligt mitt sätt att se.

Sen är resten upp till åkl att bevisa. Men nåt alibi har han inte, inte i min bok iaf.
Citera
2020-09-05, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Tvestjärt har ju faktiskt mer en än betydelse det vet Hanna.
Som faktiskt har "levt livet" Stefan Davidsson.

Till Hanna Davidsson: Little strokes fell great oaks.

LW var smart men jobbig, inte tråkig~

Det har framkommit i tråden vad LW tyckte om bisexuella, inte hennes favoriter precis.
SD däremot va en favorit, slutsats på det?
Citera
2020-09-05, 10:10
Medlem
gloriouslifes avatar
Att vara tråkig tycks ha varit något fruktansvärt
enligt LW.
Hon skiljde sig från UW för att hon tyckte att han var tråkig.
Hon tjatar hela tiden i sina tjattar om hur
tråkig HD var, enligt henne.
Hon tyckte att hon var bättre än HD på alla
punkter. Därför kunde hon inte förstå och
acceptera att SD valde HD. SD sa till henne
att även om han skiljde sig från HD så ville
han ändå inte ha LW. Hon vägrade tro på det.
Hon var så självgod så att hon inte kunde
förstå hur någon man kunde nobba henne.
Kanske därför hon hade alla KKs? För att
bevisa för sig själv och SD att "alla" ville ha
henne.
Konstig "slump" att TT avslutade deras
förhållande via messenger (?) den 15 maj.
Citera
2020-09-05, 10:13
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Jag menar att det är lika tungt vägande som om han har alibi för söndagen 13/5 eller tisdagen 15/5.
Han har inte alibi för tiden för mordet, enligt mitt sätt att se.

Sen är resten upp till åkl att bevisa. Men nåt alibi har han inte, inte i min bok iaf.
Eftersom Backman ansträngde sig väldigt hårt för att motbevisa dödsskriken(och misslyckades fatalt) kan vi nog utgå ifrån att han också är väl medveten om att Stefan inte har något alibi. Att han sen dessutom inte tar upp den här 23:34-händelsen stärker den tron för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in