Citat:
Ursprungligen postat av
TinnaNinna85
Tidigare följde hon med om vi skulle ut och äta och dricka en kväll. Kommer försent till jobb sjukanmäler sig jobbar några dagar sen sjuk sen sem. Sen har man läst och sett bilder att hon har ju inte varit sjuk. Hon går i sin värld upprepar många många gånger Stefan är oskyldig när ska det ta slut. Hon kan säga det i korridorer när vi är hos en patient i lunch rummet. Blek trött.
Vi säger ingenting om SD utan HD bara säger meningen efter meningen.
Vi har frågat hur hon mår hon mår bra säger hon. Vi har erbjudit henne att komma hem till oss och äta göra något trevlig. Sagt till henne om något är jobbigt så säg till så tar vi det så ta du det lugnt 10 min. Nä det behövs inte brukar hon säga.
Har vi har varit lediga en helg kanske någon sa på fredagen i helgen ska jag storstäda. Så blir det måndag så säger den ja det blev ingen städning vi körde och shoppade istället.
Jag köpte en ny jacka någon annan åå den har jag med tittat på är den skön.
HD SD SD inte ett ord om burksporten resan man såg med SD. Vi frågar inte ut henne eller tvärtom. Något tynger henne hon kan inte va rädd för SD efter bilderna man ser hon beklagade sig innan om huset ska separera ändå nu så är dem som klister på varandra av bilder man sett här.
HD har aldrig varit elak otrevlig eller ohjälpsam på jobb. Det är hon inte nu heller när hon väl är på jobb. Många kan nog uppfatta HD som sträng sur alla är vi olika som inte alltid ler.
Usch.
När jag läser det här blir jag alldeles kall.
Jag tycker det låter förfärligt...
I mina öron känns det som en person som är under stor psykisk stress. När jag läser det hela verkar det som att ni också känner det, eftersom ni frågar på olika sätt hur ni kan hjälpa henne? Även om hon nu inte tar emot hjälpen...
Jag tror tvärtemot strömmen här i tråden, att HD är
utsatt för en person som inte bara är kapabel till mord utan har ett stort kontrollbehov. Denna person är tyvärr vad jag misstänker både smart och manipulativ. Hon är i "hans våld", under hans kontroll.
Han är "överallt" och kollar, fixar och meckar. Fast hon har fixat eget konto och egen lägenhet. Och fast hon har gjort det så lever de som om hon inte har gjort det. För han är där och ser till att hon gör det han tycker att hon ska göra. Han ser till att hon får behålla sina loggningar och kan inte han det har han JG som hjälpreda. Han har koll på vilka LWs kontakter var på hennes sista natt och han ser till att HDs arbetskamrater förstår vad "som hänt". Han har koll på allt...grannarna och geocach- vännerna inte att förglömma.
Hon tror på honom, och situationen är väldigt pressande...
Han är ju oskyldig, han är ju oskyldig, han är ju oskyldig...
Jag tror inte alls att HD är involverad, utan är i en fruktansvärt utsatt situation. Det behöver inte vara fysiskt våld, utan kan vara mer av psykisk art, med kontroll och manipulation, hjärntvätt.
Jag verkar vara den enda som tycker synd om henne.