2020-09-05, 01:05
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Mulig at det usannsynlige blir det mest sannsynlig, men det er i tilfelle først etter at alt sannsynlig er utelukket. Jeg sliter bare med å se for meg fam H*gen rustet med walkie talkie på hvert sitt hjørne, og med armbevegelser og oppringinger og meldinger som hver og en skal symbolisere koder for å ta livet av, og gjemme mamma/kona/mormor og samtidig vekke minst mulig mistanke. Det var grunnen til at jeg spurte om du ofte hadde lekt politi og røver da du var liten. Ja, så var det en kommentar som ikke nødvendigvis beriket tråden, men jeg er langt fra enestående i så henseende. God natt

Edit: I følge mine lærere var jeg sjelden innom boksen
Edit2: Er du helt trygg på at 0rder*dsaken ble løst 100 %? Det er ikke jeg.
Nettopp, det mest sannsynlige er utelukket fordi TH har alibi. Derfor må man se på noe så usannsynlig at familien står bak, og her kommer bl.a. det negative kallenavnet inn.

Denne familien er som saken unik, og ingenting vil derfor forundre meg.

Hvem er mest lojale? Jo, nærmeste familie. Hvem har gitt TH alibi? Jo, nærmeste familie. Hvem er de siste som blir mistenkt? Jo, nærmeste familie minus TH. For å få vekk mistanken fra TH måtte de lage et kidnappingsplott som henspilte på formuen og at han var Lørenskogs rikeste.

Edit: Dette med koder og walkie talkie er ikke unaturlig i en så nøye planlagt forbrytelse med flere involverte. Det er helt vanlig i kriminelle kretser også i småsaker.

Ringemønstrene til TH og familien 31.10.18 mener jeg er såpass påfallende at de kan knyttes til drapet på AE.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-09-05 kl. 01:19.
Citera
2020-09-05, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Nettopp, det mest sannsynlige er utelukket fordi TH har alibi. Derfor må man se på noe så usannsynlig at familien står bak, og her kommer bl.a. det negative kallenavnet inn.

Denne familien er som saken unik, og ingenting vil derfor forundre meg.

Hvem er mest lojale? Jo, nærmeste familie. Hvem har gitt TH alibi? Jo, nærmeste familie. Hvem er de siste som blir mistenkt? Jo, nærmeste familie minus TH. For å få vekk mistanken fra TH måtte de lage et kidnappingsplott som henspilte på formuen.
Fetad: Ansatte på Futurum som har forklart til politiet bl.a. at TH kom til Futurum på et visst klokkeslett på morgenen på forsvinningsdagen: De er ikke nærmeste familie.
Citera
2020-09-05, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Ansatte på Futurum som har forklart til politiet bl.a. at TH kom til Futurum på et visst klokkeslett på morgenen på forsvinningsdagen: De er ikke nærmeste familie.

Det er vel bare du som påstår at TH har alibi for hele arbeidsdagen.
Citera
2020-09-05, 01:22
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Nei, du misforstår. Nærmeste familie har sørget for å flytte AE’s siste sikre livstegn til et tidspunkt da TH beviselig var på jobb.

Dermed sørget de for alibiet hans.
Citera
2020-09-05, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Det er vel bare du som påstår at TH har alibi for hele arbeidsdagen.
Det har jeg ikke påstått.
Citera
2020-09-05, 01:24
Medlem
Citat:
Det har jeg ikke påstått.

Nei vel, så da har ikke TH alibi for annet enn kl 9.14 da ?
Citera
2020-09-05, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Nei, du misforstår. Nærmeste familie har sørget for å flytte AE’s siste sikre livstegn til et tidspunkt da TH beviselig var på jobb.

Dermed sørget de for alibiet hans.
Etter din teori, var AE død før TH reiste til Futurum ca kl 9?
Citera
2020-09-05, 01:26
Medlem
Citat:
Nei vel, så da har ikke TH alibi for annet enn kl 9.14 da ?
Jo, han har alibi for mer enn kl 9.14. Det er omtalt i uttalelser fra politiet i flere avisartikler.
Citera
2020-09-05, 01:28
Medlem
Citat:
Jo, han har alibi for mer enn kl 9.14. Det er omtalt fra uttalelser fra politiet i flere avisartikler.

Nettopp, ergo så har ikke TH alibi annet enn for noen korte perioder denne dagen.
Citera
2020-09-05, 01:32
Medlem
Citat:
Nettopp, ergo så har ikke TH alibi annet enn for noen korte perioder denne dagen.
Fetad: Din påstand her hadde det vært greit om du kan dokumentere ved å vise til avisartikler som bekrefter din påstand. DET kan nok bli vanskelig, da jeg ikke har lest noe slikt i en eneste avisartikkel. (Og jeg har lest de fleste av de artiklene om saken som har blitt publisert).
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-05 kl. 01:36.
Citera
2020-09-05, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Ja, som du selv siterer fra artikkel over her, ‘mister politiet oversikten på et tidspunkt’ hvilket tidspunkt det gjelder vet vi ikke.mulig starten på dagen, eller rundt kl10-11ca da Hettemann 1 dukker opp.
Han har nok hatt medhjelper slik at han kan være på jobb mesteparten av dagen.
Tenker også th kan ha vært på jobb tidligere denne morgenen, da til fots, for å stage og vise seg på jobb. Er observasjonene på futurum eksakt tidfestet av vitner.
Citera
2020-09-05, 02:47
Medlem
Citat:
Det har du rett i. Angående ankomst har flere kolleger bekreftet THs ankomst til Futurum:

Det er tidligere kjent at Tom Hagen kom til sitt kontor på Futurumbygget i Lørenskog like etter klokka 09 dagen kona hans forsvant. Dette er blant annet bekreftet av flere av forretningsmannens kolleger.

https://www.dagbladet.no/nyheter/planla-hyttetur-dagen-hun-forsvant/72470886

Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Er vi her på forumet enige om at bilen til Tom Hagen ankom jobben litt over 9, at det ble logget på e-post, tatt telefoner og at hans ankomst ble bekreftet av flere vitnet, slik brukeren Universet bekreftet jeg hadde lest. At det sto i avisen at politiet hadde god kontroll på TH sin første del av dagen?

At det derimot er uvisst når politiet oppdager hull i alibiet? At vi antar det er mellom 10 og 11?
Jeg fant et sitat fra en avisartikkel der det står at det har blitt bekreftet av flere av THs kolleger at TH kom til sitt kontor like etter kl 9 på forsvinningsdagen. (Se sitat over).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in