2020-06-29, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg tenker at i en sak som dette, må det være veldig høy terskel for å lyve i avhør til politiet. Blir man tatt i løgn, risikerer man å bli medskyldig.

Skulle for eksempel lønnsansvarlig lyve, måtte hun vært med på plottet i utgangspunktet.
Tror ikke bare TH kunne ha bedt henne om en "liten tjeneste" - å lyve til politiet om denne samtalen.

Samme gjelder for sønn

Nei, det tror jeg ikke. At lønningsansvarlige må ha vært involvert utover at hun kanskje hjalp TH med en falsk bekreftelse på at AEH var i live 08:56.

Det gikk lang tid før det ble kjent at TH var mistenkt.

Men TEH .. hvorfor ringer han tilbake til AEH 09:48 - 10:06, uten å få svar.

Jeg tror det er noe juks med samtalene den morgenen.
Citera
2020-06-29, 00:39
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Var ikke sønnen med på å frakte mora til en sydhavsøy likevel??
Til sydhavsøy vet jeg ikke
Teorien bør holdes åpen til det motsatte er bevist
Det skjer at folk flykter og forsvinner

Alle teorier som er mulig må holdes åpen
Citera
2020-06-29, 00:40
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei, det tror jeg ikke. At lønningsansvarlige må ha vært involvert utover at hun kanskje hjalp TH med en falsk bekreftelse på at AEH var i live 08:56.

Det gikk lang tid før det ble kjent at TH var mistenkt.

Men TEH .. hvorfor ringer han tilbake til AEH 09:48 - 10:06, uten å få svar.

Jeg tror det er noe juks med samtalene den morgenen.
Jeg tror sønnen ringte de samtalene som forsøk på alibi for sin egen del.
Citera
2020-06-29, 00:43
Medlem
Er det lønningsdama som kjøres hardt i avhør om telefonsamtalen da sønnen ikke lenger vil la seg avhøre ?
Citera
2020-06-29, 00:49
Medlem
Er det ikke litt merkelig at VG har sluppet saken som en varm potet? De har ikke hatt sak på vitnene, lite om undersøkelsene på hyttene og om telefonsamtalen til sønnen. Hva kan det komme av?
Citera
2020-06-29, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Er det lønningsdama som kjøres hardt i avhør om telefonsamtalen da sønnen ikke lenger vil la seg avhøre ?

Det skulle vært interessant å vite hva lønningsdamen har sagt.

I avhør skal hun ha forklart at hun og AEH snakket om hytteturen, at de vurderte å reise til Kvitfjell senere den dagen.

Men bare få minutter senere skal altså AEH ha sendt en SMS til datter om at hytteturen var avlyst.
Den avlysningen kom kl. 09:10, dvs rett etter at TH skal ha forlatt boligen for å dra på jobb.

Forklaringene rundt hytteturen er med andre ord sentralt i etterforskningen.
Citera
2020-06-29, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Interessant at Dagbladet kan bekrefte at videoopptakene viser at TH forlot arbeidsplassen.

Men når det gjelder ankomsten til arbeidplassen den morgenen så skriver mediene at det var bilen til TH som ble fanget opp på videoopptakene kl. 09:10-09:15.
Det har du rett i. Angående ankomst har flere kolleger bekreftet THs ankomst til Futurum:

Det er tidligere kjent at Tom Hagen kom til sitt kontor på Futurumbygget i Lørenskog like etter klokka 09 dagen kona hans forsvant. Dette er blant annet bekreftet av flere av forretningsmannens kolleger.

https://www.dagbladet.no/nyheter/planla-hyttetur-dagen-hun-forsvant/72470886
Citera
2020-06-29, 01:09
Medlem
Legokatts avatar
Nettavisen 11.06.2020
"De skal også ha funnet biologiske spor som kan knyttes til kvelning. Politiet ønsker ikke å kommentere dødsårsaken.

- Spørsmålet er etter min mening litt ladet. Det er aldri kommentert eller sagt noe fra vår side om det. Så jeg har ingen kommentar til noe av det du anfører, sier påtaleleder Haris Hrenovica til Nettavisen

Du vil ikke kommentere hva dere mener er dødsårsaken?
- Nei, på ingen måte. Det er derfor vi etterforsker, og vi ønsker fortsatt å belyse saken nærmere. Vi ønsker ikke å spekulere, eller bidra til spekulasjoner.

Her sier påtaleleder i saken rett ut at de aldri har sagt at spor kan knyttes til kveling. Han har ingen kommentar til det journalisten anfører og mener spørsmålet er ladet. Han sier at de må etterforske og belyse saken nærmere.

Dette sier han 11.06.2020 - et år og åtte måneder etter hendelsen
og etter at:
"Grundige tekniske undersøkelser er gjort i hele huset - og på eiendommen forøvrig" - fra VG

Høres ut som de ikke er sikker på hva som er skjedd. De må etterforske og belyse saken nærmere slik Haris sier.
Citera
2020-06-29, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Nettavisen 11.06.2020
"De skal også ha funnet biologiske spor som kan knyttes til kvelning. Politiet ønsker ikke å kommentere dødsårsaken.

- Spørsmålet er etter min mening litt ladet. Det er aldri kommentert eller sagt noe fra vår side om det. Så jeg har ingen kommentar til noe av det du anfører, sier påtaleleder Haris Hrenovica til Nettavisen

Du vil ikke kommentere hva dere mener er dødsårsaken?
- Nei, på ingen måte. Det er derfor vi etterforsker, og vi ønsker fortsatt å belyse saken nærmere. Vi ønsker ikke å spekulere, eller bidra til spekulasjoner.

Her sier påtaleleder i saken rett ut at de aldri har sagt at spor kan knyttes til kveling. Han har ingen kommentar til det journalisten anfører og mener spørsmålet er ladet. Han sier at de må etterforske og belyse saken nærmere.

Dette sier han 11.06.2020 - et år og åtte måneder etter hendelsen
og etter at:
"Grundige tekniske undersøkelser er gjort i hele huset - og på eiendommen forøvrig" - fra VG

Høres ut som de ikke er sikker på hva som er skjedd. De må etterforske og belyse saken nærmere slik Haris sier.

Kan også være at politiet ikke ønsker å bekrefte noe om dette av hensyn til familien.
Derfor er spørsmålet fra journalisten litt ladet, slik påtalelederen uttrykker det.
Citera
2020-06-29, 01:17
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det skulle vært interessant å vite hva lønningsdamen har sagt.

I avhør skal hun ha forklart at hun og AEH snakket om hytteturen, at de vurderte å reise til Kvitfjell senere den dagen.

Men bare få minutter senere skal altså AEH ha sendt en SMS til datter om at hytteturen var avlyst.
Den avlysningen kom kl. 09:10, dvs rett etter at TH skal ha forlatt boligen for å dra på jobb.

Forklaringene rundt hytteturen er med andre ord sentralt i etterforskningen.
Jeg tror ikke sms 0910 ble sendt av AE, den virket ulogisk, og sendt på et pussig klokkeslett, som om den var en del av en plan.

Men sendt av en i familien.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-29 kl. 01:22.
Citera
2020-06-29, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror sønnen ringte de samtalene som forsøk på alibi for sin egen del.
I mine øyne en av flere interessante teorier. Skjønt politiet tenker visst ikke det.
Citera
2020-06-29, 01:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Artikkel i Dagbladet er publisert 21:59 i kveld. Er det mer mediestrategi?

Kan TH ha vært "to steder" i en periode i løpet av arbeidsdagen?
"Det har vært særlig viktig for politiet å undersøke hvorvidt milliardæren kan ha vært til stede i huset i denne tidsperioden, selv om videoopptak fra Hagens arbeidsplass viser at han ankom Futurum-bygget i 09-tida.

De samme videoopptakene viser at han forlot arbeidsplassen bare noen minutter før han kom hjem i 13.30-tida."
Vitnene må ha bekreftet at samtalene faktisk fant sted. Men forteller vitnene sannheten.
"Politiet skal ha undersøkt hvorvidt de to telefonsamtalene, den første fra 08.45 og den andre fra 09.14, faktisk fant sted, eller om det bare var oppringinger uten reelt inneholdt, får Dagbladet opplyst."

Det hela går ju ändå inte ihop. Mediaspeglingen har ju uppenbart ingen saklig riktighetssträvan utan framstår ju mer just som väderleken för dagen. På det hela. Må så vara.

Det förefaller ju inte riktigt troligt att TH kilar rakt genom kontoret och ut på andra sidan o pinnar hem på en stulen cykel o mördar frun före 9:48 blankt, för att sen ta henne ut i skogen på pakethållaren. Så då skulle då barnen ha hjälpt till och skött mördandet hemma? Jaha ja. Eller AE låser in sig själv ett tag till maken hinner smyga hem? Eller vegard si o så som är THs du o bror-da’ älgar förbi. Ja ha ja. Visst. Låta det tränga in o svida lite om folk inte talar sant? Om det är där sproxen klämmer.

Men alltså allt annat lika så får man ju mest känslan att polisen bestämt sig för att kratta helt klart förmiddagen innan man börjar kratta natten innan. För när man krattat o krattat så finns det till slut nog inget kvar där alls.

Eller ska man kanske fatta det som att det är TH det ska svida på? Ja varför inte. Vill man ha ett tjusigt alibi till sig själv så ska man kanske inte bli alltför förvånad om barn o affärsbekanta blir misstänkta och får onda ögat av folk på stan. TH är ju sannolikt den som kan kratta klart helt själv. Utan extra lönekostnader för det allmänna. Genom att sätta stopp för det hela. Att en mördare ska behöva bete sig anständigt är förstås lite mycket begärt o kanske en oplanerad sidoeffekt av saken. Men så kan det vara här i världen.

Var var jag? Jo, inget är nog hugget i sten. Hon är nog borta men resten är fortfarande öppet för förhandling verkar det. Man får kämpa för att hålla intresset uppe. Men visst. Det är väl dags att de som vet börjar berätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in