2020-09-04, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Se innlegg under:
.

Ble hun kidnappet? Det har jeg ikke lest. Har du en link?
Citera
2020-09-04, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Ble hun kidnappet? Det har jeg ikke lest. Har du en link?
Politiet etterforsker fremdeles kidnappingshypotesen - den er ikke utelukket.

Kilde:
https://www.nettavisen.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen-saken-derfor-mener-politiet-trusselbrevet-ikke-er-ekte/3423998977.html
Citat:
- Politiets hovedhypotese er fortsatt at Anne-Elisabeth Hagen er utsatt for et drap. Kidnappingshypotesen er ikke lagt bort, men anses på nåværende tidspunkt mindre sannsynlig. Det er for øvrig det til enhver tid gjeldende bevisbildet i saken som er førende for hvilke hypoteser som er mest aktuelle, skriver Hanssen.
Senast redigerad av Havhest 2020-09-04 kl. 22:26.
Citera
2020-09-04, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Politiet etterforsker fremdeles kidnappingshypotesen - den er ikke utelukket.

Så da bekrefter du at politiet ikke har tunnellsyn
Citera
2020-09-04, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Så da bekrefter du at politiet ikke har tunnellsyn
Nei, det gjør jeg ikke.
Det stilles krav, før politiet kan utelukke en hypotese.
Hvor godt de undersøker hypotesen er en annen ting.

Edit:
Men nå er jo jeg såpass vill, at jeg fremdeles ikke har utelukket, at det som foregår kan være et spill, i samarbeid med familien og politiet.

Siktelsen fremstår svak, og siden saken har fått så mye oppmerksomhet, så blir det faktisk vanskelig å tro at politiet tør å ha tunnelsyn, men jeg tror heller ikke at TH er GM.

Det er en drøy hypotese, og jeg vet ikke engang om det er mulig - så det er ikke en hypotese jeg tviholder på.

Vi får se hva som skjer, etterhvert som vi kanskje får flere opplysninger.
Senast redigerad av Havhest 2020-09-04 kl. 23:03.
Citera
2020-09-04, 22:57
Bannlyst
Citat:
Nei, det gjør jeg ikke.
Det stilles krav, før politiet kan utelukke en hypotese.
Hvor godt de undersøker hypotesen er en annen ting.

Tunnelsyn var vel noe de hadde i begynnelsen når de unnlot å sjekke søppelboksen og gjøre undersøkelser av bilen til TH.
Citera
2020-09-04, 23:03
Medlem
Er vi her på forumet enige om at bilen til Tom Hagen ankom jobben litt over 9, at det ble logget på e-post, tatt telefoner og at hans ankomst ble bekreftet av flere vitnet, slik brukeren Universet bekreftet jeg hadde lest. At det sto i avisen at politiet hadde god kontroll på TH sin første del av dagen?

At det derimot er uvisst når politiet oppdager hull i alibiet? At vi antar det er mellom 10 og 11?
Citera
2020-09-04, 23:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Tunnelsyn var vel noe de hadde i begynnelsen når de unnlot å sjekke søppelboksen og gjøre undersøkelser av bilen til TH.
Var det tømming av søppel den dagen, slik at søppelet allerede var hentet av søppelbilen før politiet kom?
Citera
2020-09-04, 23:10
Medlem
Lenge siden jeg har vært her, så kan ikke lese flere hundre sider tilbake, men kan noen oppdatere meg på hva som skjedde med Hrenovica?
Vet han fikk jobb i PST, men ble han sparka/bedt om å gå av/ og hvem leder etterforskningen nå?

Er det noe nytt som har skjedd i løpet av sommeren som er av betydning for saken foruten diskusjonen rundt huset?
Citera
2020-09-04, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
1) Er vi her på forumet enige om at bilen til Tom Hagen ankom jobben litt over 9, at det ble logget på e-post, tatt telefoner og at hans ankomst ble bekreftet av flere vitnet, slik brukeren Universet bekreftet jeg hadde lest. At det sto i avisen at politiet hadde god kontroll på TH sin første del av dagen?

2) At det derimot er uvisst når politiet oppdager hull i alibiet? 3) At vi antar det er mellom 10 og 11?
1) og 2) Ja.
3) Ja, det er noe som noen her har skrevet at de antar/gjetter ja.

Men uansett om TH har hull i alibiet eller ikke, så tenker jeg at det er stor sannsynlighet for at noen (GM?) var i S4 før kl 10 ettersom AE plutselig sluttet å besvare sin mobil og mobilen hadde et fall i trapp en gang mellom 9.16 og 10.07.

Hvis TH har hull i alibiet så trenger ikke det å bety at han er medskyldig/skyldig.
Citera
2020-09-04, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det var medieoppslag om at politiet ikke rakk å sikre søppeldunken før søppelhenting på torsdag. Angivelig av frykt for at "motparten" skulle oppdage at politiet var varslet.

Derimot var ikke frykt for "motparten" til hinder for å plassere politispanere i nærområdet døgnet rundt de første ukene.

En noe bristende logikk her. Forsiktighetstiltakene. Slik de er blitt presentert i mediene.

Aha. Takk. Dette har jeg tro på. Lydprøver for å undersøke de murte og støpte områdene i kjelleren, og eventuelle andre steder i huset.

Og at Ford Fokus og låsing av ytterdører var et spill for mediene. Politiet ga mediene noe å skrive om. Tror jeg.

Citat:
Var det tømming av søppel den dagen, slik at søppelet allerede var hentet av søppelbilen før politiet kom?
Dagen etter, ifølge Kornblomst. Se sitat over.
Citera
2020-09-04, 23:17
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Lenge siden jeg har vært her, så kan ikke lese flere hundre sider tilbake, men kan noen oppdatere meg på hva som skjedde med Hrenovica?
Vet han fikk jobb i PST, men ble han sparka/bedt om å gå av/ og hvem leder etterforskningen nå?

Er det noe nytt som har skjedd i løpet av sommeren som er av betydning for saken foruten diskusjonen rundt huset?

Hrenovica ble forfremmet til en sentral rolle i PST, iflg. rykter på bakgrunn av en fremragende etterforskning og forarbeid til H*agensaken.
Ellers har det ikke skjedd så mye her i løpet av sommeren. Brukere har kommet og gått, og Legokatten tror fremdeles at AEH har gitt beng i mann, barn, barnebarn og venner, for å drikke seg snydens hver dag under en palme i et sydhavsland.
Det mest besynderlige her inne er at ingen har foreslått spontan forbrenning som en mulig hypotese.
Citera
2020-09-04, 23:25
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Lekte du ofte politi og røver da du var liten?
Du måtte grave dypt for å hente fram noe så saklig, en berikelse for tråden.

Vi får se når fasiten foreligger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in