Citat:
Ursprungligen postat av
Geraldine
Förstår vad du menar, avskyr också anhöriga som nyttjar sin tragedi för en stund i rampljuset.
MEN det upplever jag inte alls att Melinda gör! Hon använder medias/politikers/kändisars etablerade makt för att nå ut och hålla Esmeraldas öde vid i liv i allmänhetens medvetande för att kämpa fram en förändring för barn nu och i framtiden!
Det är en enorm skillnad! Och är samtidigt anledningen till att ovan nämnda tragiska öden, vars anhöriga sörjt ensamma på sin kammare, enbart fladdrat förbi som en löpsedelssenstation någon vecka och sedan ersatts av en ny tragedi.
Jag tycker att Melinda tar en för laget, framför allt för barnen, men även för alla dom som inte klarar att använda sin personliga tragedi till en öppen kamp för allmänheten.
Jag själv skulle aldrig klarat att göra det tex. Och skulle mao ha slutat som en snaskig tråd här på
Flashback inkl ett klickbait på de stora nyhetssidorna..
Jag har ändrat mig helt och hållet!
Håller med om att den mediecirkus detta har utvecklats till, totalt har ändrat riktning från att vilja stärka barns rättigheter till trygghet och anknytning, till en ensidig folkdomstol med kända profiler och politiker i släptåg.
Det hela känns djupt oroväckande och jag blir bara mer och mer misstänksam mot hela förfarandet:/
Jag är även besviken på mig själv som lät mig ryckas med så kraftigt enbart pga känslor och med egentligen noll kunskap om lagar och regler eller insikt i de olika berörda parternas situation.
Nu är jag ju inte direkt ensam om att ha gjort det, och jag må vara långsam i att få mitt egentliga intellekt under kontroll, men nu när jag sansat mig gör jag som jag brukar; när alla springer tillsammans åt vänster, går jag själv och undersöker vad som finns åt höger.
Jag önskar att fler vill följa med!🌝⚖️🌚