2020-09-04, 14:27
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Här finns länk för att lyssna.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Var kunde man numera lyssna på delarna från Rättegången? Såg att nån länkat för lite sen men lade det aldrig på minnet.

Man får först gå till ”rätt mord” - Hjärstamordet.
Och sen scrolla lite.
Citera
2020-09-04, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
Ej heller blandas med smärtstillande medicin

Vad grundar du det på - att Mirtazapin ej kan blandas med smärtstillande medicin?

Länka gärna de uppgifter/ fakta du har gällande det.
Citera
2020-09-04, 14:59
Medlem
Snor-Johans avatar
Aktbilaga 146 förhör LW (8) sid 131
Förhör M*ats D*alhlbro sin kännedom om Lena FL M*irja B*itting

Hade Lena något missbruk som du vet om?
Det har jag oerhört svårt att tro. Jag kan inte se det framför mig. Vi har ju varit på resor ihop och hon dricker inte ens ett glas vin så jag har svårt att tro att hon skulle använt någonting. Jag har känt henne i 8 år och har aldrig tänkt den tanken. Lena hade ett väldigt starkt rättspatos och jag kan inte se att hon varit involverad i några droger eller brott eller så. Hon skulle däremot istället vara den att om hon såg något sådant skulle hon sagt ifrån och kanske då hamnat i en eventuell konflikt.

-----------------------

För er som motsatt er uppgifterna att Lena levde som en narkoman är det till styrkande att ytterligare en polis frågar om Lena missbrukade -det hade förklarat det mesta i detta besynnerliga morddrama.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-09-04 kl. 15:03.
Citera
2020-09-04, 15:05
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Tja vad sägs om att mördaren inte har lämnat ett endaste spår på mordplatsen inte ens ett skoavtryck.

Mordplatsen var väl närmast grundligt städad förutom LWs blod och kropp.
Har inte läst om något som tyder på att det skulle ha "städats" på fyndplatsen, och dessutom hittade ju polisen faktiskt en röd textilfiber som man tror hamnade där i samband med brottet. Eventuella andra spår kan ha förstörts av väder och vind, eller helt enkelt ha missats. Dessutom behöver inte en städning efteråt betyda att själva brottet var planerat.
Senast redigerad av Draifos 2020-09-04 kl. 15:16.
Citera
2020-09-04, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Aktbilaga 146 förhör LW (8) sid 131
Förhör M*ats D*alhlbro sin kännedom om Lena FL M*irja B*itting

Hade Lena något missbruk som du vet om?
Det har jag oerhört svårt att tro. Jag kan inte se det framför mig. Vi har ju varit på resor ihop och hon dricker inte ens ett glas vin så jag har svårt att tro att hon skulle använt någonting. Jag har känt henne i 8 år och har aldrig tänkt den tanken. Lena hade ett väldigt starkt rättspatos och jag kan inte se att hon varit involverad i några droger eller brott eller så. Hon skulle däremot istället vara den att om hon såg något sådant skulle hon sagt ifrån och kanske då hamnat i en eventuell konflikt.

-----------------------

För er som motsatt er uppgifterna att Lena levde som en narkoman är det till styrkande att ytterligare en polis frågar om Lena missbrukade -det hade förklarat det mesta i detta besynnerliga morddrama.

Det är väl en fråga för att kunna utesluta att LW ev kunde ha någon skuld till ev knarklangare...

De har sett brett... inte bara låst sig vid SD.
Citera
2020-09-04, 15:23
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är väl en fråga för att kunna utesluta att LW ev kunde ha någon skuld till ev knarklangare...

De har sett brett... inte bara låst sig vid SD.
Ja, de har inte bara riktat in sig på att hitta bevis mot SD. De har också lagt ned mycket arbete på att försöka utesluta andra alternativ. Eller "eliminera alternativa gärningsmän", som polisen sade i en TV-intervju:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/sa-kommenteras-mordutredningen-av-polis-och-aklagare
Senast redigerad av Draifos 2020-09-04 kl. 15:33.
Citera
2020-09-04, 15:24
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Är det någon som verkligen har sett exempel på detta en enda gång?
Annars är det lätt att tro att det är han själv och han medlögnerska HD som har hittat på.
Kanske för att han ville komma åt medicinen.
Kanske som något slags försvar inför rättegången.

Det skulle vara intressant om det fanns några fakta som verkligen visar på att detta har diagnosticerats av en läkare, som inte är en vän till honom eller HD.

Vet någon om SD:s eventuella eller påhittade sjukdomar sekretessats under rättegången?

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag vet att Lena skrev till någon om hans rygg, att han hade ont.
Men det är nog den enda gången jag sett något.

LW har även i en av sina geocachingloggar skrivit att SD har "en bråkande rygg" och att hon inför ett event därför hjälpte honom att lasta saker i bilen.

Citera
2020-09-04, 15:33
Medlem
Brottinators avatar
Varför är det så fria tyglar i denna tråd? Snudd på omöjligt att hänga med ju och många uppenbara troll. Men Stefan har alltså, om jag förstått det rätt..

Mordhotat Lena upprepade gånger
Stalkat samt kontrollerat Lena
Lenas blod på sin sko och tvättmaskin
Avsatt DNA på Lenas ring efter(högst sannolikt ja) alla andra hon träffat innan mordet
Avsatt sperma på Lenas kjol
Inget alibi
Förstört och undangömt bevismaterial
Försökt påverka vittnen
Ljugit om i princip allt
Ett sår på benet som uppkom vid tiden för mordet
Glasklart motiv
Kännedom om exakta brottsplatsen(ej offentligt), som han även besökte flera gånger efter mordet
Inte visat någon oro för vad som kan ha hänt, utan istället konstaterat inför flera att något hemskt hänt
Uttalat saker som ”polisen har ingenting på mig”, ”de kommer aldrig lösa det här mordet”, ”bara jag vet om jag är mördaren”

Korrekt? Och isåfall, vad i hela helvete består det rimliga tvivlet av egentligen?
Citera
2020-09-04, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Det värsta i sammanhanget är att en eventuell annan verklig gm riskerar att slinka undan helt.

Häpnadsväckande dessutom när åklagaren - i en överklagan - försöker hitta motivbild. Tycker det säger allt.
Det säger allt på kvaliteten hos åklagaren.
Citera
2020-09-04, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Varför är det så fria tyglar i denna tråd? Snudd på omöjligt att hänga med ju och många uppenbara troll. Men Stefan har alltså, om jag förstått det rätt..

Avsatt DNA på Lenas ring efter(högst sannolikt ja) alla andra hon träffat innan mordet
Inget alibi
Försökt påverka vittnen
Ljugit om i princip allt
Glasklart motiv
Kännedom om exakta brottsplatsen(ej offentligt), som han även besökte flera gånger efter mordet
Inte visat någon oro för vad som kan ha hänt, utan istället konstaterat inför flera att något hemskt hänt
Uttalat saker som ”polisen har ingenting på mig”, ”de kommer aldrig lösa det här mordet”, ”bara jag vet om jag är mördaren”

Korrekt? Och isåfall, vad i hela helvete består det rimliga tvivlet av egentligen?
Inget DNA som kan binda MGM till FP.
LW hade haft en intim relation med SD.De hade gjort mer intima saker än enbart vardagliga kramar och sannolikt avsattes SD DNA under denna period.
Hon hade en annan sorts närkontakt med sina barn/släktingar troligtvis. Därav avsattes inte DNA från dem.Det är min teori.
Citera
2020-09-04, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator

Inget alibi
Försökt påverka vittnen
Ljugit om i princip allt
Glasklart motiv

Allt du skriver stämmer, det finns liksom ingen alternativ GM om man ser till fakta.
Med en mer erfaren åklagare tror jag att han kan bli fälld men frågan är ju om man bara kan byta i ett så stort fall, 14 000 (om jag minns rätt) sidor i fup och slasken nästan lika stor
Citera
2020-09-04, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Vad grundar du det på - att Mirtazapin ej kan blandas med smärtstillande medicin?

Länka gärna de uppgifter/ fakta du har gällande det.
Titta i Fass.
Uppgifterna står där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in