2020-09-04, 12:33
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det är sagt med mycket stor sannolikhet att SD slutligen kommer att friskrivas från alla tidigare misstankar av HR under året 2021, detta sagt med anledning av, att det finns överhuvudtaget ingenting som kan binda eller binder SD till mordet på LW och dessutom har SD ett alibi som styrker att hen inte befann sig på brottsplatsen när mordet ägde rum.

Jag är övertygad om, att det finns ingen polis eller åklagare i detta LW-fallet som kan rubba detta och sålunda få en oskyldig person dömd till ett långt fängelsestraff för ett brott hen inte har begått. Klockan: 23:34:16 - 23:34:17 gällande måndagskvällen den (14/5 2018) har styrkt och är styrkt samt kommer även att vara styrkt att SD omöjligt kan vara GM i detta fallet.

Däremot till det ovan sagda är MVM och huvamannen högintressanta i detta mordfallet gällande LW, MVM och huvamannen var de enda två personerna som sågs i samband med mordet på LW under måndagskvällen den (14/5 och 15/5 2018)

Polisen efterlyste cykeltjejerna och den
gråhåriga damen men inte huvamannen och
MVM. Konstigt.
Citera
2020-09-04, 12:43
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Många här verkar vara inne på att det här skulle röra sig om ett planerat brott. Bygger den uppfattningen uteslutande på åklagarens teorier om SD, eller finns det någonting kring själva brottet som talar för att det skulle vara planerat?

Tja vad sägs om att mördaren inte har lämnat ett endaste spår på mordplatsen inte ens ett skoavtryck.

Mordplatsen var väl närmast grundligt städad förutom LWs blod och kropp.
Citera
2020-09-04, 12:46
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Men hallå, varifrån har du fått att Lena tog amfetamin?! "Tagit för stor dos av Amfetaminpreparatet"? Finns det uppgifter om det i FUP?

De preparat hon hade utskrivet var: Mirtazapin som är antidepressivt (det kan också behandla
andra sjukdomar), Imovane för sömnbesvär, svårigheter att somna, samt Oxycodone när hon
fick frakturerna i benet.

Aha, så hon fick morfintabletter ändå. Framgår det om hon åt av dem? Hon var verkligen inte någon som höll på med droger. Hon tålde t ex inte alkohol. och hon tog så vitt jag vet bara receptfria smärtstillande medel i samband med benbrottet. Hon kanske fick de där utskrivna senare?
Citera
2020-09-04, 12:48
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
MVM. Konstigt.
Just det, så var det ju, ja verkligen konstigt om man tänker efter.
Citera
2020-09-04, 12:51
Medlem
Citat:
MVM. Konstigt.

Ja, det är verkligen en mycket stor egendomlighet att inte polisen efterlyste MVM och huvamannen, mycket märkligt rent ut sagt.

Men, ser man det hela från rätt håll i detta mordfallet så bestämde ju sig polisen redan den allra första dagen att SD skulle vara MGM och absolut ingen annan, strax därefter tog ju polisens och åklagarnas tunnelseende överhanden och gjorde MGM till GM och på den vägen är det ju fortfarande.

Polisen och åklagarna har gett sig katten på att få en fullständigt oskyldig person [SD] dömd till ett långt fängelsestraff för ett brott hen inte kan ha begått, men enligt mig och så som jag ser det hela, kommer SD aldrig att kunna dömas för detta mordet på LW.
Citera
2020-09-04, 12:55
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Aha, så hon fick morfintabletter ändå. Framgår det om hon åt av dem? Hon var verkligen inte någon som höll på med droger. Hon tålde t ex inte alkohol. och hon tog så vitt jag vet bara receptfria smärtstillande medel i samband med benbrottet. Hon kanske fick de där utskrivna senare?

Jag har inte heller fått den uppfattningen att hon skulle vara någon festprisse utan snarare en friluftsmänniska. Medicinen fick hon garanterat med benbrottet och Imovane är en insomningstablett som snart tas av var och varannan person idag. Snart lika vanlig som Alvedon.
Citera
2020-09-04, 13:00
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Ja, det är verkligen en mycket stor egendomlighet att inte polisen efterlyste MVM och huvamannen, mycket märkligt rent ut sagt.

Men, ser man det hela från rätt håll i detta mordfallet så bestämde ju sig polisen redan den allra första dagen att SD skulle vara MGM och absolut ingen annan, strax därefter tog ju polisens och åklagarnas tunnelseende överhanden och gjorde MGM till GM och på den vägen är det ju fortfarande.

Polisen och åklagarna har gett sig katten på att få en fullständigt oskyldig person [SD] dömd till ett långt fängelsestraff för ett brott hen inte kan ha begått, men enligt mig och så som jag ser det hela, kommer SD aldrig att kunna dömas för detta mordet på LW.

Men lägg ner nu,Det är inte alltid att polisen går ut med vilka dom efterlyser. Och jag vet att polisen vet alltid mer än vad dom går ut med.
Citera
2020-09-04, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Just det, så var det ju, ja verkligen konstigt om man tänker efter.

Det är helt enkelt sagt otroligt viktigt att polisen och åklagarna riktar in sig på MVM och huvamannen och utreder dessa två personerna riktigt ordentligt i samband med mordet på LW.

Jag tror väldigt starkt på, att om polisen och åklagarna tar sitt förnuft till fånga och ser detta fallet ur ett nytt perspektiv, så tror jag otroligt mycket på att LW-fallet kommer att kunna få sin slutliga lösning och att två personer kommer att kunna dömas för mordet på LW, men att ständigt och jämt jaga en stackars oskyldig människa som SD kommer bara att leda fram till en återvändsgränd och att mordet sålunda förblir ouppklarat.
Citera
2020-09-04, 13:02
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag har inte heller fått den uppfattningen att hon skulle vara någon festprisse utan snarare en friluftsmänniska. Medicinen fick hon garanterat med benbrottet och Imovane är en insomningstablett som snart tas av var och varannan person idag. Snart lika vanlig som Alvedon.

Det som är intressant är att hon tog
Mirtazapin. Den ska inte tas om man är
manisk. Och att hon var manisk måste väl
ändå vara uppenbart för alla?
Senast redigerad av gloriouslife 2020-09-04 kl. 13:05.
Citera
2020-09-04, 13:04
Medlem
Det finns inte riktigt stark teknisk bevisning som gör det ställt utom allt rimligt tvivel.De hade haft en intim relation, därav DNA på ring. Det kommer vara anledningen till att mgm kommer att avskrivas brottsmisstanke av HR. Därefter väntas ett ordentligt skadestånd.Utredningens tunnelseende lär ha sabbat lösningen på mordet.
Citera
2020-09-04, 13:08
Medlem
Citat:
Ej heller blandas med smärtstillande medicin
Citera
2020-09-04, 13:10
Medlem
Citat:
Hon var manisk och därför förtjänade hon sin död? Bli mördad? Du gör allt du kan för att skriva ner LW. Vad driver dig? Hon kan inte ens försvara sig, du sparkar på en liggande, död och begraven person. En mördad person, som med all sannolikhet dödats av sin älskare sedan många år. Brukar en kristen människa göra så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in