2020-09-03, 18:50
Citat:
Ursprungligen postat av Orosmoln
Vi?
Vi svenskar tänkte jag närmast på.
Citera
2020-09-03, 18:52
Medlem
Celerons avatar
Rasmus Paludan menar att den svenska polisen brutit mot lagen.
Citat:
Det viser sig nu, at hvis man bliver afvist ved den svenske grænse og nægtes indrejse, så kan man slet ikke blive meddelte et "återreseförbud"!

Det fremgår af den svenske udlændingelov 8 kap. 23 §: "Ett beslut om avvisning varigenom en utlänning nekas att resa in i landet ska dock inte förenas med ett återreseförbud."
Citat:
”23§. Finns det inte förutsättningar att meddela en tidsfrist for frivillig avresa enligt 21 § ska Polismyndighetens esu om avvisning och Migrationsverkets beslut om avvisning eller utvisning förenas med ett återreseförbud, om inte särskilda skäl hänförliga till utlänningens personliga förhållanden talar mot att ett sådant förbud meddelas. Ett beslut om avvisning varigenom en utlänning nekas att resa in landet ska dock inte förenas med ett återreseförbud.

Ursprungskällan:https://www.facebook.com/DanernesLys...type=3&theater
Citera
2020-09-03, 18:52
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Så skulle det absolut fungera i den bästa av världar. Lever du där?
Där jag lever har vi att se fram emot bränder, kravaller, skadegörelse, ökade motsättningar mellan svenskar och muslimer. Ännu mer våld mot och förnedring av svenska folket. Och ännu högre skatter för att betala kalaset. Vem ska ta oss ur det? Rasmus? Tuffe Uffe?

Ett samhälle kan inte vika ner sig för hot o våld.

Är det de froma muslimerna som praktiserar en tolerant o fredlig religion som flipprar ur, för att en bok bränns o några ikke troende fördömmer deras tro?

Eller är de våldsbejakande mot personer som inte följer deras religiösa uppfattning eller bryter mot deras normer?

Eller är det bara bråkmakare, huliganer o vandaler utan religiös koppling som tar tillfället i akt att ställa upplopp?

Ska då majoritetssamhället anpassa sig till de våldsbejakande grupperna?
Citera
2020-09-03, 18:53
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Betalvägg. Någon som kan citera?

Löfven om koranbränningen:
https://www.sydsvenskan.se/2020-09-0...et-i-vart-land

Citat:
Vad har du att säga till de Malmöbor som känner sig både kränkta och oroliga för sin egen säkerhet?

– Det är precis därför vi ska ha det här forumet [forum för bekämpningen av antisemitism och rasism]. De allra, allra flesta vill stå upp mot antisemitism och islamofobi. De allra flesta ser betydelsen av mångfald, betydelsen av mänskliga rättigheter och människors lika värde. Det ska vi manifestera.

Citat:
Många har velat göra det till en yttrandefrihetsfråga det som hände. Samtidigt nekas en dansk medborgare som ville demonstrera inträde i landet. Hur rimmar det med yttrande- och demonstrationsfrihet?

– Vilka som får komma in och inte är myndighetsbeslut. Men låt mig säga så här: Bara för att man får säga, måste man inte alltid säga saker och ting. Jag har väldigt svårt att förstå de som hela tiden ska provocera, skända och göra ner andra människor. Jag har oerhört svårt att se nyttan med det. Vi behöver inte ha det i vårt land.
Senast redigerad av Drooid 2020-09-03 kl. 18:55.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
De har köpt boken för egna pengar. Det har inte gått åt några skattepengar för att köpa en koran och elda upp den.

Nä men upploppen och det som förstörs samt kostnader för polis kostar skattepengar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ifly
Islam strider mot religionsfriheten och flera lagar + hot mot ordning och säkerhet

den dumme och naive svensken fattar ju inte det förräns han är tvungen att gå ner på knä i sitt eget hemland
Så är det nog. Islam verkar inte vara en religion.
Andra religioner tvingar inte andra människor att lyda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Vi svenskar tänkte jag närmast på.

Förlåt var otydlig. Jag svarade på din sista fråga vem som ska ta oss ut ur detta och det är vi svenska folket enade bakom detta för yttrandefriheten. Anser jag.

Dags att sluta att alltid veta bäst och göra utredningar på allting för att istället agera.
Citera
2020-09-03, 18:55
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joels-bitar
Aftonbladet skrev att han tänkte elda i Rinkeby och någonstans i söderort. Vart kan det tänkas vara?

Du hittar svaret på Stram Kurs Facebok-sida:

https://www.facebook.com/StramKurs/
Citera
2020-09-03, 18:56
Medlem
Svenska traditioner kanske inte är så dumma som de ibland verkar. Sista april skrämmer man t ex bort onda andar och annat skräp med en rejäl brasa. Verkar plötsligt användbart igen.
Citera
2020-09-03, 18:59
Medlem
Joels-bitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Du hittar svaret på Stram Kurs Facebok-sida:

https://www.facebook.com/StramKurs/

Tack, jag är en sån som inte använder Facebook
Citera
2020-09-03, 18:59
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastmaskin
Nä men upploppen och det som förstörs samt kostnader för polis kostar skattepengar.

Visst. Men det är inte Paludan eller Stram Kurs politiker som deltar i upploppen.
Citera
2020-09-03, 19:03
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morozz
Han får inte komma in i Sverige de kommande 2 åren.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...t-inreseforbud

.

Har noll betydelse då han är svensk medborgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in