2020-09-03, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastmaskin
Kan nån slå ihjäl dessa koran brännare!
Många luffare sitter och hejar på för det är tydligen ok att mer av våra skattepengar går åt för några jävla töntar vill elda en bok. Väldigt coola och häftiga killar som gör något så genomtänkt.

Haha, det är så förbannat löjligt att vuxna människor ägnar sig åt det här.
Startar upplopp på skattebetalarnas bekostnad och tror vi ska tycka det är mer ok än allt annat skit vi får betala.

Ungefär samma feghet som att repa bilen för den som man är rädd, heja svenne

Egentlligen är det väldigt lätt. Civilisationen bygger på lag och ordning. Vad har man demokratiskt beslutat vara ok? Vad är INTE ok?

I Sverige är det OK att tro på en Gud.
Det är OK att kritisera religioner hur mycket man vill.
Det är inte ok att elda upp andras bilar.

Troende har vi hanterat förr, och kan göra igen. Inget oöverkomligt problem. De flesta är helt ok.

Problemet är istället alltför många vänsterblivna makthavare som vägrar att respektera yttrandefriheten som krävs för att ha demokrati, och som även vägrar att respektera lagen.

Vänstern lever alltid på lögner! Kommer sanningen fram är de chanslösa. Därför har de inga som helst problem med censur och hot mot de som vill säga sanning, vilket även det här är frågan om.

De troende skall inte få veta sanningen att koranen är en bluff som man lätt kan elda upp.
Istället ska de rösta vänster.
Citera
2020-09-03, 18:12
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Polisen kan väl rimligen inte ge tillstånd till en demonstration som genomförs i enda syftet att provocera fram hat, våld och skadegörelse? Rikets säkerhet, för nu börjar vi snabbt närma oss den nivån, går väl före yttrandefriheten?
Nej, men det gick jättebra att bevilja 50 personers deltagande i en Black lives matter-manifestation, som sedan samlade tusentals i Stockholm den 3 juni, mitt under brinnande coronapandemi.
Citera
2020-09-03, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Historien om den överviktige och uppmärksamhetstörstande Rasmus Paludan börjar bli smått tragikomisk. Om han vill anordna koranbränningar med gatuupplopp och massförstörelse som följd tycker jag att han gott kan hålla sig till Danmark. Jag vill inte bevittna ett nytt kaos i nordvästra Stockholm. Det finns gott om problem som det redan är.

Om Paludan vill framföra kritik gentemot islam tycker jag att han kan lära sig att debattera, lära sig skriva en debattartikel eller lära sig hur man delar ut flygblad. Precis som vanligt, hederligt folk. Han framstår varken som intelligent, häftig eller nytänkande med sina uppmaningar och koranbränningar.
Men käften din tråkiga Gustaf V runkare. Vad ska flygblad och debattartikel göra? Det här är väl ändå det sätt som kommer ge Paludan och hans parti störst uppmärksamhet... och som visar för svensken att invandraren inte klarar hålla huvudet kallt.
Citera
2020-09-03, 18:18
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg-Anders
Hade han tänkt få medborgarskapsfrågan utredd på två veckor? Har väldigt svårt att se honom ta sig in i Sverige redan den 12e.
Ramus Paludan lär väl i egenskap av advokat har rätt bra koll på lagstiftningen- även när det kommer till medborgarskap. Immigranter, som inte har någon anknytning till Sverige och inte ens kan svenska får ju svenskt medborgarskap beviljat på rekordtid.
Citera
2020-09-03, 18:19
Medlem
iflys avatar
Islam är mer provocerande än att bränna en bok
Citera
2020-09-03, 18:21
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Har du några förslag på hur det skulle kunna se ut?
Det är bara att ta inspiration av Banksys gatukonst - möjligheterna är oändliga.
Citera
2020-09-03, 18:22
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Gör man ingenting så kommer det bara att bli ännu värre i framtiden. Alla tror det är frid och fröjd tills vi har 20% muslimer i riksdagen. Jag vet inte om metoden är rätt, men vad skall man göra? Har du några bättre förslag om du nu är motståndare till mångkultur?
En sak är säker och det är att detta problem inte går att lösa inom vårt nuvarande demokratiska system. Demokratin ledde oss in i denna situation och kan knappast leda oss ur den. Endast ett förkastande av demokratin och ett styre under en grupp starka män kan återställa ordningen. Om jag trodde att provokationer av den typ vi nu diskuterar kunde frambringa ett sådant styre så skulle jag applådera. Men det tror jag inte.
Citera
2020-09-03, 18:23
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Nej, men det gick jättebra att bevilja 50 personers deltagande i en Black lives matter-manifestation, som sedan samlade tusentals i Stockholm den 3 juni, mitt under brinnande coronapandemi.
För att inte tala om den BLM-demonstration i Göteborg som också sades vara begränsad till femtio deltagare men där hundratals dök upp. Polisen ska då ha förklarat demonstrationen för avslutad varpå deltagarna skulle avlägsna sig från platsen. Men istället för att upplösas så bildade dessa hundraden ett de facto, otillåtet, demonstrationståg som bokstavligt vällde fram över Avenyn huller om buller över trottoarer, gångbanor, bilgator och blockerade allt annat. Vad gjorde då polisen för att stoppa den eller åtminstone styra upp den ??. Svar: Inget.
Citera
2020-09-03, 18:25
Medlem
iflys avatar
Islam strider mot religionsfriheten och flera lagar + hot mot ordning och säkerhet

den dumme och naive svensken fattar ju inte det förräns han är tvungen att gå ner på knä i sitt eget hemland
Citera
2020-09-03, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
En sak är säker och det är att detta problem inte går att lösa inom vårt nuvarande demokratiska system. Demokratin ledde oss in i denna situation och kan knappast leda oss ur den. Endast ett förkastande av demokratin och ett styre under en grupp starka män kan återställa ordningen. Om jag trodde att provokationer av den typ vi nu diskuterar kunde frambringa ett sådant styre så skulle jag applådera. Men det tror jag inte.

Så vad är ditt problem? Vill du inte ha demokrati, så är ju läget perfekt.
Citera
2020-09-03, 18:30
Medlem
321js avatar
https://www.sydsvenskan.se/2020-09-0...et-i-vart-land

Många har velat göra det till en yttrandefrihetsfråga det som hände. Samtidigt nekas en dansk medborgare som ville demonstrera inträde i landet. Hur rimmar det med yttrande- och demonstrationsfrihet?
– Vilka som får komma in och inte är myndighetsbeslut. Men låt mig säga så här: Bara för att man får säga, måste man inte alltid säga saker och ting. Jag har väldigt svårt att förstå de som hela tiden ska provocera, skända och göra ner andra människor. Jag har oerhört svårt att se nyttan med det. Vi behöver inte ha det i vårt land.
Senast redigerad av 321j 2020-09-03 kl. 18:44.
Citera
2020-09-03, 18:31
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Det återstår att se, jag tänkte på vanligt folk och inte HBTQ-certifierade Försvarsmakten.

Vanligt folk kommer aldrig att gå ut med sina högafflar. Det har inte gjorts på 500 år. Det fungerar inte så längre.

En demokrati styrs av folks intressen. Röstar folk för massinvandring kommer de få det. Röstar de för utvisningar likaså.

Det kommer att ske organiserat med lagligt stöd. Vill man ansluta har var och en rätt att delta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in