2020-09-03, 09:43
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Alla former av Sourcream & onion.
Ah ! scaurcream & union chips är så jävla gott!!!!

https://www.youtube.com/watch?v=yP3PTPDCl0M
Citera
2020-09-03, 09:50
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Ah ! scaurcream & union chips är så jävla gott!!!!

https://www.youtube.com/watch?v=yP3PTPDCl0M

Har inte sett deras lansering tidigare, man tackar, vilka jävla lirare

Du har helt rätt min bäste herre
Citera
2020-09-03, 20:11
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Visst att Lidl inte är en superaffär men det finns allt en hel del bra grejer där med, förr fanns det en rätt aktiv tråd med "lidl-tips".
Bacon-snacks klassas väl inte som chips dock men men...
Har råkat hamna på Lidl två gånger; en gång när sonen ville ha glass. Köpte en isglass som liknade en annan känd glass från GB, fast för en tredjedel av priset. När vi öppnade den var den helt slemmig och gick inte att äta. "In the bin...". En annan gång blev det en chokladkaka. Chokladen visade sig ha vita beläggningar som jag kan säga INTE ska sitta där. Antingen förvarad fel eller gammal. "In the bin..."
Citera
2020-09-04, 07:55
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Har råkat hamna på Lidl två gånger; en gång när sonen ville ha glass. Köpte en isglass som liknade en annan känd glass från GB, fast för en tredjedel av priset. När vi öppnade den var den helt slemmig och gick inte att äta. "In the bin...". En annan gång blev det en chokladkaka. Chokladen visade sig ha vita beläggningar som jag kan säga INTE ska sitta där. Antingen förvarad fel eller gammal. "In the bin..."

Nu hamnar vi off-topic men som sagt det är ingen superaffär men det finns en del bra grejer.

Finns t.ex. en hel del billiga chips, ibland av "kända märken" och en del mer udda som ändå kan vara goda.
Citera
2020-09-04, 07:57
Medlem
paras0nics avatar
Sourcream and Bacon testade jag, goda chips
Citera
2020-09-04, 14:47
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Var det mycket smak av bacon i dom?
Citera
2020-09-04, 16:03
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
OJ, den måste jag testa! Visste inte ens att det fanns en sån variant
Citera
2020-09-04, 16:07
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Chokladen visade sig ha vita beläggningar som jag kan säga INTE ska sitta där.

Du har förmodligen inte gjort lumpen och ätit av militärens choklad. Citat: "De vita fläckarna uppstår när flytande fett från kakaosmöret vandrar från den inre delen av chokladbiten och kristalliseras på ytan. Det kan hända när chokladen kyls okontrollerat vid tillverkningen och instabila kristallformer bildas."
Citera
2020-09-04, 16:15
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Du har förmodligen inte gjort lumpen och ätit av militärens choklad. Citat: "De vita fläckarna uppstår när flytande fett från kakaosmöret vandrar från den inre delen av chokladbiten och kristalliseras på ytan. Det kan hända när chokladen kyls okontrollerat vid tillverkningen och instabila kristallformer bildas."
Du har rätt; det närmaste jag kommit lumpen är väl en pojkvän som sprang runt i skogarna i Arvidsjaur. Japp, där har du det...det är därför man inte ska handla på Lidl!
Citera
2020-09-05, 02:02
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Du har rätt; det närmaste jag kommit lumpen är väl en pojkvän som sprang runt i skogarna i Arvidsjaur. Japp, där har du det...det är därför man inte ska handla på Lidl!

Det är helt ofarligt och påverkar bara utseendet/texturen men inte smaken på chokladen.
Citera
2020-09-05, 08:18
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Det är ju ingen som helst fara, folk idag är alldeles för rädda för att äta sådant som inte ser ut som i en reklamfilm där allt är så tillrättalagt att det är omöjligt att göra vid normal produktion.

Nu har ju t.ex. chips långt datum men det är inte farligt att käka det när det gått ett tag efteråt heller, sedan skall det givetvis inte möglat etc men ändå.
Det finns alldeles för många som slänger fräsch mat/godis/chips för tidigt numera.
Citera
2020-09-07, 17:45
Medlem
mbois avatar
Citat:
Tror nog der kan hända på vilken matvaru kedja som helst och inte bara lidl..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in