2021-01-04, 15:40
Medlem
Fittskavs avatar
Salt- och vinägerchips, alla dagar i veckan. Hur man vet att smaken är den rätta? Jo, man får frätskador på tunga och gom. Här är mina topp 3 som ingen bad om, varsågoda!

1. Pringles Salt & Vinegar
2. Estrella Västkustchips Havssalt & Vinäger
3. Garant Salt & Vinäger
Citera
2021-01-04, 18:07
Avslutad
Köpte Coops egna ranch-chips för några dagar sedan. Helt klart godkända.
De var rätt salta, kanske för salta för vissa. Men goda!
Citera
2021-01-20, 23:13
Medlem
Mina favoriter är Västkustchips och Naturchips.

Ser att det fanns ”mild och krämig lök” från Västkustchips för flera år sen, samt ”Havssalt” (ej räfflade alltså). Synd man aldrig fick prova de...

Någon här som har koll på om det har funnits några fler smaker från Västkustchips eller Naturchips som utgått? Vill veta alla!
Citera
2021-01-22, 10:37
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittskav
Salt- och vinägerchips, alla dagar i veckan. Hur man vet att smaken är den rätta? Jo, man får frätskador på tunga och gom. Här är mina topp 3 som ingen bad om, varsågoda!

3. Garant Salt & Vinäger
Jag hittade en sådan salt och vinäger-sort för en vecka sedan som hette "Fish & Chips" eller något liknande.
Det var iaf en mycket tydlig smak av vinäger, på vippen att det var för mycket faktiskt.

Men om det är vad du gillar så borde du smaka.
Du kan handla en påse.
Citera
2021-01-28, 12:57
Medlem
OLW Sourcream & Onion - alla dagar i veckan!
Citera
2021-01-30, 12:02
Medlem
alprazolam_s avatar
Måste slå ett slag för piri piri & rostad vitlök! Sjukt goda! Personlig favorit.

I övrigt så är västkustchips goda. Både vitlök, gräslök & chili och havssalt & vinäger. Lays barbecue är också en favorit.

Citat:

3. Garant Salt & Vinäger
Inget större fan av OLW vanligtvis, men deras Cidervinäger & Schalottenlök var riktigt fina faktiskt. Balsamico salt & peppar var också riktigt goda vill jag minnas, men inte sett de på länge nu.
Senast redigerad av alprazolam_ 2021-01-30 kl. 12:11.
Citera
2021-01-30, 13:18
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Som nationalförfattare Strindberg nedlåtande lät sin rollfigur säga till sitt bordssällskap: "Du kan inte äta kräftor."

Många ser det som viktigast vid bordet göra ner andras val.

On topic: Estrella Vickningschips. De räfflade. Saltade. Inga tillagda smaker. Inget krafs. Sedan sena 1970-talet. Ett tidlöst retro-val.

Lidl har nu lanserat en räfflad och också bara saltad variant i lockande färgsatt (...mörkare blå, estetiskt, inte politiskt) vådligt gårdagsstor 300 grams påse(*) men även om potätflarnet synes looks-wise OK, så når den inte smakmässigt originalets verkshöjd.

(*)Fotnot: Nu skall påsarna vara hälsomedvetet högst 100 g och kg-priset skall vara i häraden SEK >500:-/kg. Då triggas den välsituerade och värderäta Mede klassen att dra' plastkortet.
Citera
2021-01-30, 13:48
Medlem
AnnaDeas avatar
Gamla Sour cream and Cheese av OLW från tidigare 2000-talet.

Smakade fan himmel.
Citera
2021-01-30, 18:53
Medlem
Estrella Dill är min favorit.
Citera
2021-01-31, 02:56
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:

3. Garant Salt & Vinäger

Lidl har bra vinägerchips med, kettlecooked. Bjärechips är bra med men inget slår riktiga engelska.
Citera
2021-01-31, 18:35
Medlem
DjPuttes avatar
Estrella Dill chips utan tvekan är dem bästa!
Citera
2021-02-09, 04:06
Avslutad
Provade Lidls Infernochips för första gången igår. Det var redigt starkt och det brann i mun och svalg efter 15-20 stycken. Nehej, det där var inget för mig, tänkte jag. In i skåpet igen. Plockade fram dem ikväll och åt ungefär lika många. Det gick betydligt bättre. Jag antar att om man håller på så några kvällar så ökar man toleransen och man tål mer. Ikväll kunde jag faktiskt både känna och uppskatta saltet och potatissmaken istället för att fokusera på hur det brann i tungan. Crusti Croc gör bra grejer i allmänhet, deras paprikachips är också en favorit.

Och ja, ni gissade rätt. Jag är ingen större älskare av stark mat. När Grabbarna Grus plockade fram plockade fram chilin på ungdomens efterfester och skulle trumfa varandra med vem som kunde äta starkast så deltog jag aldrig. Jag kan tycka att Cayennepeppar är gott på exempelvis popcorn, men som lite smaksättare och inte som överrock på popcornet. Infernochipsen var långt utanför vad jag vanligen brukar äta.

Kommer jag att köpa igen? Ja, troligen. Men det räcker med 15-20 chips per "sittning". Åtminstone för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in