2020-03-16, 23:20
Estrellas nya "Crispy Bacon & Sourcream" påminner om gamla klassikern Barbecue. Varför slutade de med den? Var en av mina favoriter.
Citera
2020-03-17, 00:44
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Estrellas nya "Crispy Bacon & Sourcream" påminner om gamla klassikern Barbecue. Varför slutade de med den? Var en av mina favoriter.

Jag tror du minns Barbecue-chipsen dåligt om du tycker Crispy Bacon påminner om dem...

Men för att svara på frågan så sålde de väl helt enkelt för dåligt. Det finns ju dock andra bra bbq-chips att köpa. Pringles Texas BBQ Sauce är helt okej, och Lantchips Grillat ska inte förväxlas med klassiska grillchips utan har en riktigt fin bbq-smak.
Citera
2020-03-17, 01:36
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarhyena
Jag tror du minns Barbecue-chipsen dåligt om du tycker Crispy Bacon påminner om dem...

Den där lite "rökiga" smaken som fanns i gamla BBQ kunde jag få av baconsmaken. Men jag fattar ju att det är inte samma sak. Även ätit chips med chilismak som kan påminna lite om gamla BBQ, men jag vet faktiskt inte vilka kryddor den smaken bestod av egentligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Pansarhyena
Men för att svara på frågan så sålde de väl helt enkelt för dåligt. Det finns ju dock andra bra bbq-chips att köpa. Pringles Texas BBQ Sauce är helt okej, och Lantchips Grillat ska inte förväxlas med klassiska grillchips utan har en riktigt fin bbq-smak.

Tack för tipset, lantchipsen lät intressanta!
Citera
2020-03-19, 23:55
Medlem
De starka Doritosen är de enda chipsen jag äter. Finns inte någon som utmanar enligt mig!
Citera
2020-03-20, 00:00
Medlem
Silltunnas avatar
Jag har på senare tid upptäckt att ICA:s egna chips slår alla andra fabrikat på fingrarna nuförtiden.
Citera
2020-03-22, 00:24
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:

Jag gillade verkligen den gamla BBq smaken, orange förpackning. Svårt att htta bilder på den!
Citera
2020-03-22, 11:54
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Jag gillade verkligen den gamla BBq smaken, orange förpackning. Svårt att htta bilder på den!

Det var den här tror jag: Bild.

Lustigt nog finns fortfarande chips med BBQ-smak på Estrellas finska hemsida: Länk.
Citera
2020-03-22, 12:29
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Det var den här tror jag: Bild.

Lustigt nog finns fortfarande chips med BBQ-smak på Estrellas finska hemsida: Länk.

Nä, de smakar inte samma som de som fanns på slutet av 80 och 90 talet. tyvärr.
Citera
2020-03-22, 12:43
Medlem
DeadLikeMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana

Har för mig att originalförpackningen Barbecue var lila. Brukade gotta ner mig i en sån på helgerna som knatte på 90-talet. Nuförtiden är det Ranch som är nummer ett.
Citera
2020-03-22, 14:42
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeadLikeMe
Har för mig att originalförpackningen Barbecue var lila. Brukade gotta ner mig i en sån på helgerna som knatte på 90-talet. Nuförtiden är det Ranch som är nummer ett.

Hmm, jag är ganska säker på att det var en orange påse. Synd att man inte kan hitta på nätet...

Jag är inte mycket för varken estrella eller OLWs "vanliga" chips nu för tiden. De är för söta och jag gillar inte konsistensen. Jag gillar grova, storräfflade chips. en klar favorit är cidervinäger och schalottenlök, de är fina och grova. Annars kör jag lite lyxigare fläsksvålar.
Senast redigerad av carminaburana 2020-03-22 kl. 14:45.
Citera
2020-03-22, 23:58
Medlem
De godaste chipsen ja ätit var lantchips kantarell, men de finns inte längre så de godaste som finns nu är västkust chips cheddar o rödlök, ingen kommer i närheten
Citera
2020-03-25, 09:44
Medlem
Harrihaffis avatar
Sällan man äter chips numera. Typ sjukt hög kalorivärde. Bättre med grönsaker och dipp...
Vill minnas att Pringels var rätt Nice. Skadar ju inte om det är lite heta kryddor i chipsen. Annars är väl jordnötsringar fint!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in