2020-09-01, 22:27
Medlem
webslaves avatar
De har bytt recept, chipsen är starka igen. "Baconsmaken" kommer inte från extrakt utan från rökt salt.
Citera
2020-09-01, 22:35
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Då ska man nog testa Inferno till helgen då. Doppade i sista flaskan Piri Piri.

Ingen som testat att göra nachotallrik med dem?
Citera
2020-09-02, 00:40
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av webslave
De har bytt recept, chipsen är starka igen. "Baconsmaken" kommer inte från extrakt utan från rökt salt.

Den där "rökiga" bismaken är typisk för grejer med extrakt, nästan alla "superheta" såser typ "Da Bomb" mm har samma bismak.
Citera
2020-09-02, 00:46
Medlem
webslaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Den där "rökiga" bismaken är typisk för grejer med extrakt, nästan alla "superheta" såser typ "Da Bomb" mm har samma bismak.

Inferno-chipsen har inget extrakt, bara habanero.
Citera
2020-09-02, 01:10
Medlem
webslaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Doppade i sista flaskan Piri Piri.

Om du (eller någon annan) befinner sig i Göteborg skänker jag ett halvt flak Piri piri-sås.

OnT: Om någon tror att "Bring the pain" är stark _nu_, då kan ni ta en tur till Extreme food i Göteborg
och få ett smakprov på den legendariska första feltillverkade varianten.
Jag gav Johan och Mick en flaska, och den räcker nog i runt hundra år...
Citera
2020-09-02, 20:44
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av webslave
Om du (eller någon annan) befinner sig i Göteborg skänker jag ett halvt flak Piri piri-sås.

OnT: Om någon tror att "Bring the pain" är stark _nu_, då kan ni ta en tur till Extreme food i Göteborg
och få ett smakprov på den legendariska första feltillverkade varianten.
Jag gav Johan och Mick en flaska, och den räcker nog i runt hundra år...
Jag har en flaska bring the pain som jag köpte för nåt år sedan kanske. Fruktansvärd. Extremt stark, fick slänga maten jag haft btp på.
Är dom mildare nu?
Citera
2020-09-02, 22:17
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Schyst! Det ska jag göra. Jag var på min lokala Lidl i dag och inget spår av limonatan tyvärr Vet inte om de tycker att sommaren är över eller om den var tillfälligt slut. Den stod på hyllorna där de har tillfälliga varor så jag vet inte länge de tänkte sig ha den i "min" butik.
På mitt Lidl så stod dom bredvid övrig läsk. Klart trevlig.
Citera
2020-09-04, 16:00
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

Efter att läst detta inlägg i går tittade jag efter denna idag. Blev en sådan samt syskonet med apelsin smak? Hoppas båda är fina.

Blev även Inferno chipsen som nämnts tidigare på denna sida och deras Cashewnuts med chili, chilli? smak. Mumsar på dessa nu och det är riktigt goda med en vänlig men bestämd hetta.

Samt en Mayoketchup och syskonet jalapeno mayo.

// PoK
Citera
2020-09-05, 16:28
Moderator
rotadents avatar
Citat:

De var med i reklambladet för någon vecka sen och då stod det "alltid i sortimentet" på den, så de borde väl finnas bland övrig läsk. Bra i så fall!
Citera
2020-09-05, 16:30
Medlem
gato12s avatar
Om jag inte vet riktigt vad jag ska käka så brukar jag sopa ned två Focaccia i varukorgen på Lidl. Kan lätt kombineras med lite bacon och bam, där har du en måltid
Citera
2020-09-05, 16:32
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
De var med i reklambladet för någon vecka sen och då stod det "alltid i sortimentet" på den, så de borde väl finnas bland övrig läsk. Bra i så fall!
På Ica tvärsöver gatan från mitt Lidl vill dom ha 20 spänn för en burk San Pellegrino. Inte en chans säger jag.

Annars vill jag så ett slag för deras iste med colasmak som dom har ibland.
Citera
2020-09-05, 16:34
Moderator
rotadents avatar
Citat:
På Ica tvärsöver gatan från mitt Lidl vill dom ha 20 spänn för en burk San Pellegrino. Inte en chans säger jag.

Annars vill jag så ett slag för deras iste med colasmak som dom har ibland.

Limonatan på Lidl tycker jag snarast är bättre än San Pellegrino, även om det var länge sen jag köpte just San Pellegrino. Den är inte prisvärd någonstans. Men jag minns limonatan som syrligare och det är lite det jag är ute efter.

Bäst är en sort jag ett par gånger har köpt på Wijnjas osthandel, klart dyrare men riktigt bra. Minns inte namnet nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in