2020-08-22, 02:58
Medlem
19As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Lassi är ett märke på drickyougurt.

Inte ett märke men däremot en sorts yoghurtdryck. Från indien med omnejd.
Citera
2020-08-22, 18:11
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geebird1
Citerar mig själv:
Noterar att Lidl nu tagir bort aspartam igen i Vanliga colan! äntligen kan man dricka den igen.
Upptäckte det först nu eftersom att jag inte har köpt deras cola sen dom lade till sötningsmedel. Då kan man köpa den nu igen när giftet är borta.
Citera
2020-08-22, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Köpte för några veckor sen ett gäng burkar Limonata från San Celestino på Lidl. Sen glömde jag lite bort dem, och skitvädret gjorde också sitt till, limonata passar ju bäst i varmt väder. Nu upptäckte jag dem i kylen och högg in. Den är riktigt, riktigt bra. Väldigt syrlig och god citronsmak. Ångrar att jag inte köpte fler, kostade om jag minns rätt typ sju spänn. Känns som ett kap. Misstänker att de inte finns nu...

ett tips, om du tycker om limonata, håll utkik efter limone&menta i samma märke. det är en riktig höjdare. sju spänn på lidl innebär 11-13 på ica där jag bor per burk såvida man inte handlar sexpack.
Citera
2020-08-22, 18:19
Medlem
jag handlar inte på lidl men ni som kan deras produkter bättre än jag. har de sin egen pytt eller tar de in findus?
Citera
2020-08-22, 18:21
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av socialfallet
jag handlar inte på lidl men ni som kan deras produkter bättre än jag. har de sin egen pytt eller tar de in findus?

Dom har sin egen. Bättre än findus garanterat.
Citera
2020-08-22, 18:29
Medlem
Dr.Katis avatar
Bra pris på Felix gulaschsoppa nästa vecka, den bästa som finns!
4 burkar för 100:- brukar ligga på drygt 30:- styck annars.

Färsk oxfile från Brasilien/Naturkött för 219:-/kg för den som inte bryr sig om svenskt!
Citera
2020-08-22, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Dom har sin egen. Bättre än findus garanterat.

någon som testat denna produkten och har förstahandsuppgifter?
Citera
2020-08-22, 18:56
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
någon som testat denna produkten och har förstahandsuppgifter?
Från 2017, men iaf!

https://www.youtube.com/watch?v=HsbcZBNP8fQ&feature=youtu.be
Citera
2020-08-22, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Lassi är ett märke på drickyougurt.

Lassi är en yoghurtdryck som fungerar som måltidsdryck. Lassi är en traditionell sydasiatisk dryck, ursprungligen från Punjab i Indien och Punjab i Pakistan, som görs genom att man blandar yoghurt, ... Wikipedia
Ursprungsplats: Indien
Citera
2020-08-22, 20:37
Moderator
rotadents avatar
Citat:
ett tips, om du tycker om limonata, håll utkik efter limone&menta i samma märke. det är en riktig höjdare. sju spänn på lidl innebär 11-13 på ica där jag bor per burk såvida man inte handlar sexpack.

Schyst! Det ska jag göra. Jag var på min lokala Lidl i dag och inget spår av limonatan tyvärr Vet inte om de tycker att sommaren är över eller om den var tillfälligt slut. Den stod på hyllorna där de har tillfälliga varor så jag vet inte länge de tänkte sig ha den i "min" butik.
Citera
2020-08-23, 13:22
Medlem
vepiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Vad är "lassi"?

Sen är 2.8or folköl. Kände bara att det behövde påpekas.

Du har rätt angående den officiella definitionen av folköl. Själv anser jag dock att allt är under 3.5 % är lättöl, men det är min personliga definition vilket borde tydliggjorts.

Provade f.ö deras "manchego-spread" (spansk hårdost gjord på fårmjölk, här i bredbar form) egentligen inget fel på smaken, något tam (men vad kan man förvänta sig). Däremot var den rinnigare än rinnsnuva i konsistensen vilket gjorde den mindre trevlig att använda. Att jag senare fann den märkt med "30%-passa på" förvånade mig således inte särskilt mycket.
Kul produktidé dock.
Citera
2020-08-23, 13:55
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vepis
Du har rätt angående den officiella definitionen av folköl. Själv anser jag dock att allt är under 3.5 % är lättöl, men det är min personliga definition vilket borde tydliggjorts.

Provade f.ö deras "manchego-spread" (spansk hårdost gjord på fårmjölk, här i bredbar form) egentligen inget fel på smaken, något tam (men vad kan man förvänta sig). Däremot var den rinnigare än rinnsnuva i konsistensen vilket gjorde den mindre trevlig att använda. Att jag senare fann den märkt med "30%-passa på" förvånade mig således inte särskilt mycket.
Kul produktidé dock.

Den kanske har bättre konsistens när den inte är en dag ifrån bäst före
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in