Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Jag fattar inte hur man kan göra en sån analys. Personer som dig är ett bevis på att det naturliga urvalet inte fungerar längre. För hundra år sen hade dina gener slagits ut ganska omedelbart. Det är för lätt att leva idag, vi kanske ska ta bort varningsetiketterna på elprylar så ni försvinner från genpoolen.
Det är du och inte jag som är rädd och skräckslagen. Vem som hade rensats ut, låter jag vara osagt. Vill du träffas och prata om saken kan du PM:a mig. Jag lovar att hålla avstånd så du slipper få ett sammanbrott.
Rent sakligt citerade jag en vän som är läkare. Du sa att det har kommit studier som pekar mot permanenterad testosteronbrist, med mera. Det kommer hela tiden en herrans massa studier som säger både det ena och det andra om Covid-19. Det går inte att, som du, gå runt och måla fan på väggen för att en eller två studier indikerar någonting. Det betyder oftast ingenting om inte flera uppföljande studier kan visa på liknande resultat. Ska vi inte också slå på stora trumman för alla indikativa resultat som framkommer i de femtielva nutritionsstudier som dagligen ges ut eller, mer sällan, publiceras i tidskrifter? Förstår man inte forskningens gång, bör man inte ägna sig åt opinionsbildning. Sen sitter du och skriker på ett forum – det är ju något annat än riktig opinionsbildning, sådan tillåts du ju inte ägna dig åt.