2020-09-02, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vnc-
15-20 min till city, då pratar vi typ fruängen, bandhagen, farsta, bagarmossen, vällingby? Inga fel på dom områdena men inte direkt attraktiva. Där måste lägenheterna vara riktigt bra för att det ska vara högt tryck, det vi sett på senaste är en större variation än tidigare där de bra objekten går dyrare och de mindre bra billigare.

Helt fel sida stan. Jag skrev attraktivt (läs: vitt) område.
2020-09-02, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Innan man kallar folk för idioter borde man kanske fundera ett par sekunder över vilka som haft tokfel och vilka som fått rätt, bara en tanke...
De hade tokfel. De som inte i panik sålde för en halv miljon back, och istället uthärdade i ett boende de inte ville ha i 2-3 år, ligger fortfarande idag - September 2020 - back på sitt tält-köande. Många av dem var i 20-årsåldern. De känner säkert stor lycka över sitt tält-köande idag.

Jag får väl dock omvärdera lite det där med att slicka på stolpar. Sådana som du kan uppenbarligen slicka på stolpen två gånger, genom att förtränga första misslyckandet.
2020-09-02, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarryLarry
De hade tokfel. De som inte i panik sålde för en halv miljon back, och istället uthärdade i ett boende de inte ville ha i 2-3 år, ligger fortfarande idag - September 2020 - back på sitt tält-köande. Många av dem var i 20-årsåldern. De känner säkert stor lycka över sitt tält-köande idag.

Jag får väl dock omvärdera lite det där med att slicka på stolpar. Sådana som du kan uppenbarligen slicka på stolpen två gånger, genom att förtränga första misslyckandet.

Varför köper man ett boende man inte kan tänka sig att bo i ens 2-3 år?
2020-09-02, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barf
Varför köper man ett boende man inte kan tänka sig att bo i ens 2-3 år?
Många som har speciella problem i detta forum.

Citat:
[...] Idioter köade i tält för att med lånade pengar köpa en bostad på ritning de inte ville ha, då de trodde att de kunde sälja den dyrare innan den ens blivit klar. [...]
2020-09-02, 13:52
Medlem
Citat:
Många som har speciella problem i detta forum.

Har det varit ett stort problem i Stockholm?
2020-09-02, 14:17
Medlem
Jag bor i Bagarmossen och köpte vår villa 2016. Tror att vi skulle få det dubbla om vi sålde idag, utan att ha renoverat mer än småsaker som målning och snyggat till en del i trädgård.
2020-09-02, 16:53
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:

Haha vad surrar du om, köpte en bostad de inte ville ha och hade tokfel. Kan du utveckla dina förvirrade tankar och notera att bostadspriserna i Sverige ligger på ATH nu.
Senast redigerad av Ohshit.Cuntwell 2020-09-02 kl. 16:59.
2020-09-02, 17:23
Medlem
Citat:
Haha vad surrar du om, köpte en bostad de inte ville ha och hade tokfel. Kan du utveckla dina förvirrade tankar och notera att bostadspriserna i Sverige ligger på ATH nu.
Förutom ditt påhitt om att de där lägenheterna är på ATH - vilket de absolut inte är, kolla själva din förvuxna bebis - har du själv citerat hela grejen.

Jag måste nu citera mitt inlägg åt dig, som du har citerat själv när du började dialogen. Hoppas det sjunker in att du har viktigare saker att göra i ditt liv än detta, som är direkt kritiska för din utveckling.
Citat:
Vill inte vara petig egentligen, men detta blir bara larvigt. Marknaden var EXTREMT mycket hetare 2017, dvs bara tre år sedan. Idioter köade i tält för att med lånade pengar köpa en bostad på ritning de inte ville ha, då de trodde att de kunde sälja den dyrare innan den ens blivit klar. Vi kommer inte se den typen av marknad på lång, lång tid. Det må ha varit idioter, men även en idiot låter bli att slicka på lyktstolpen andra gången.
Detta var bakgrunden till den ganska unikt snabba krachen på mer än -10% på bara ett fåtal månader. Det händer inte ofta bostadsmarknader utan yttre påverkan.

Och för att det säkert måste förtydligas, trots att det är självklart: ingen tälk-köade för att boka lägenheter i den där lilla byn där du bor.
Senast redigerad av LarryLarry 2020-09-02 kl. 17:27.
2020-09-02, 17:33
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Förutom ditt påhitt om att de där lägenheterna är på ATH - vilket de absolut inte är, kolla själva din förvuxna bebis - har du själv citerat hela grejen.

Bostadspriserna i Sverige ligger på ATH nu skrev jag och det är inget påhitt, källa har du här:
https://www.valueguard.se/indexes

Citat:
Jag måste nu citera mitt inlägg åt dig, som du har citerat själv när du började dialogen. Hoppas det sjunker in att du har viktigare saker att göra i ditt liv än detta, som är direkt kritiska för din utveckling.

Detta var bakgrunden till den ganska unikt snabba krachen på mer än -10% på bara ett fåtal månader. Det händer inte ofta bostadsmarknader utan yttre påverkan.

Haha så din hela poäng var att priserna kan falla 10% temporärt innan de återhämtar sig igen, och det skulle betyda att någon som köpt en lägenhet de inte ville ha hade "tokfel", är du seriös?

Blir lite svårt att ta dig på allvar efter sådana inlägg. Hur kan det vara anmärkningsvärt att priserna temporärt faller 10% när vi har en pandemi som gav oss en unik situation som vi inte varit med om i modern tid? Många i denna tråd var övertygade om att det skulle få priserna att totalt haverera så om någon hade tokfel var det dessa personer.
2020-09-02, 17:40
Medlem
Citat:
Bostadspriserna i Sverige ligger på ATH nu
I.D.I.O.T.

Det är ganska uppenbart att när man pratar om lägenheter som folk har tältköat till så pratar man om... lägenheter som folk har tälk-köat till. Ingen bryr sig om din lilla miserabla ort, speciellt inte i den här kontexten. När man pratar om heta marknader så pratar man om.. heta marknader.
Citat:
Haha så din hela poäng var
HELA "MIN POÄNG" STÅR I INLÄGGET DU SJÄLV CITERAT, FÅTT CITERAT IGEN AV MIG, OCH NU FÅR CITERAT EN TREDJE GÅNG.

Citat:
Vill inte vara petig egentligen, men detta blir bara larvigt. Marknaden var EXTREMT mycket hetare 2017

Det finns genuvetenskaps-akademiker, och så finns det sådana som du.

EDIT: alltså vad i hela... nej, detta handlar inte om pandemin. Seriöst. Vad är detta?
Citat:
priserna temporärt faller 10% när vi har en pandemi som gav oss en unik situation
WTF? Har du på riktigt knarkat sönder din hjärna? Vad har detta med 2020 corona att göra? Priserna föll heller inte alls lika mycket då som efter tält-köandet.
Senast redigerad av LarryLarry 2020-09-02 kl. 17:46.
2020-09-02, 18:16
Medlem
Tobies avatar
Citat:
Bostadspriserna i Sverige ligger på ATH nu skrev jag och det är inget påhitt, källa har du här:
https://www.valueguard.se/indexes

Haha så din hela poäng var att priserna kan falla 10% temporärt innan de återhämtar sig igen, och det skulle betyda att någon som köpt en lägenhet de inte ville ha hade "tokfel", är du seriös?

Blir lite svårt att ta dig på allvar efter sådana inlägg. Hur kan det vara anmärkningsvärt att priserna temporärt faller 10% när vi har en pandemi som gav oss en unik situation som vi inte varit med om i modern tid? Många i denna tråd var övertygade om att det skulle få priserna att totalt haverera så om någon hade tokfel var det dessa personer.

Det gäller ju dock att hålla isär marknaden för bostadsrätt och villor, där spekulanternas köpkraft och parametrar allt som oftast är väldigt olika och faktorera in rådande coronaläge. Vad gäller bostadsrätter så är de ABSOLUT inte ens nära ATH, detta efter alla observationer hos både mäklare och efter många visningar.
2020-09-02, 18:25
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
I.D.I.O.T.

Det är ganska uppenbart att när man pratar om lägenheter som folk har tältköat till så pratar man om... lägenheter som folk har tälk-köat till. Ingen bryr sig om din lilla miserabla ort, speciellt inte i den här kontexten. När man pratar om heta marknader så pratar man om.. heta marknader.

HELA "MIN POÄNG" STÅR I INLÄGGET DU SJÄLV CITERAT, FÅTT CITERAT IGEN AV MIG, OCH NU FÅR CITERAT EN TREDJE GÅNG.

Det finns genuvetenskaps-akademiker, och så finns det sådana som du.

EDIT: alltså vad i hela... nej, detta handlar inte om pandemin. Seriöst. Vad är detta?

WTF? Har du på riktigt knarkat sönder din hjärna? Vad har detta med 2020 corona att göra? Priserna föll heller inte alls lika mycket då som efter tält-köandet.

Har du asperger?

Du snöar in på personer som har köpt lägenheter de enligt dig inte vill bo i och framför det som ett stort problem att de temporärt ligger 10% back efter en unik pandemi. Du framstår som rätt störd, varför upplever du ens detta som ett problem?

Citat:
Ursprungligen postat av Tobie
Det gäller ju dock att hålla isär marknaden för bostadsrätt och villor, där spekulanternas köpkraft och parametrar allt som oftast är väldigt olika och faktorera in rådande coronaläge. Vad gäller bostadsrätter så är de ABSOLUT inte ens nära ATH, detta efter alla observationer hos både mäklare och efter många visningar.

Nu handlar tråden om bostadspriserna i Sverige, inte specifikt villor, bostadsrätter eller någon speciell plats i Sverige och då är det mest relevanta att prata om bostadspriserna i Sverige.

Men även om du specifikt vill se på just BR i Stockholm så ligger även de priserna nära ATH och det är endast under en kort period de har legat aningen högre än nu.

källa: https://www.valueguard.se/indexes

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in