2020-09-01, 15:38
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Gissar på att kommande matcher att Isak inte kommer få starta någon utan nöja sig med inhopp på 10 minuter, som vanligt.

Ge gubbarna mest speltid så klart, därav ''intresset'' för det svenska landslaget.

// PoK
Förhoppningsvis startar Berg och Quaison på topp med tanke på att de var fenomenala tillsammans under EM-kvalet. Isak kommer säkert komma in i andra halvlek.
Citera
2020-09-01, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Som ett dåligt skämt. Inte bara att Guidetti kallas in, utan att han ersätter en back.

Janne suger ju röv, inte förvånad!
Citera
2020-09-01, 16:03
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Och du tycker Larsson är en av dem?

"Folk som inte kollar på landslaget...". Vad vet du om jag tittar eller inte? Har sett honom tillräckligt i Råttorna dessutom.
Vad han preserat i AIK är inte relevant sett till det jag skrev. Jag snackar om hans insatser i Blågult under Jannes tid, där han konstant varit en av de bättre på plan. Det är alltså ingen subjektiv åsikt utan vem som helst med fotbollsöga har sett det. Så antingen ljuger du när du säger att du sett honom i landslaget, eller så har du precis outat dig själv som totalt värdelös på att se vad en spelare faktiskt gör på plan.
Citera
2020-09-01, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Vad han preserat i AIK är inte relevant sett till det jag skrev. Jag snackar om hans insatser i Blågult under Jannes tid, där han konstant varit en av de bättre på plan. Det är alltså ingen subjektiv åsikt utan vem som helst med fotbollsöga har sett det. Så antingen ljuger du när du säger att du sett honom i landslaget, eller så har du precis outat dig själv som totalt värdelös på att se vad en spelare faktiskt gör på plan.

Varit ja, jag pratar nutid. Han är passé.
Citera
2020-09-01, 18:30
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Janne suger ju röv, inte förvånad!
Vad snackar du om? Det Janne gjort med landslaget är smått otroligt och hans facit talar för sig självt. Om du tycker han suger röv så är det för att dina krav är orealistiska. Inget annat.
Citat:
Den enda som faktiskt levererar kontinuerligt i ett dåligt AIK väljer du att kalla passé.
Citera
2020-09-01, 21:01
Medlem
Citat:

Vi har ju inte sett han lira i landslaget sedan november så du kan ju omöjligt veta hans status i landslaget. Hans slit och jobbiga spelstil kommer bli viktiga mot bollförande nationer som Frankrike och Portugal.

Nu har jag inte följt AIK men som Zlatanmania sa har ju han varit en av deras bättre spelare.

Vem hade du velat se istället?
Citera
2020-09-01, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.xduba
Vi har ju inte sett han lira i landslaget sedan november så du kan ju omöjligt veta hans status i landslaget. Hans slit och jobbiga spelstil kommer bli viktiga mot bollförande nationer som Frankrike och Portugal.

Nu har jag inte följt AIK men som Zlatanmania sa har ju han varit en av deras bättre spelare.

Rent statistiskt skulle Simon Gustafson i Utrecht kunna ersätta Seb. I fall man jämför dem i Sofascore så är de extremt lika, fast Gustafson spelar i en tempostarkare liga och är 10 år yngre.
Citera
2020-09-01, 23:52
Bannlyst
Citat:

Det finns väldigt många i vår egen svenska serie som jag skulle vilja se. Jesper Karlsson har jag nämnt innan, det finns fler. Linus Hallenius (inte just dessa matcher kanske), Totte Nyman, listan är lång...
Citera
2020-09-02, 07:29
Medlem
Citat:
Det finns väldigt många i vår egen svenska serie som jag skulle vilja se. Jesper Karlsson har jag nämnt innan, det finns fler. Linus Hallenius (inte just dessa matcher kanske), Totte Nyman, listan är lång...

Skojar du?

Dom två sistnämnda är väl anfallare och har ju inte bevisat sig i år heller. Jesper nästintill obeprövad i landslaget vill du ha med första samling mot lag som Frankrike och Portugal istället för Sebastian Larsson?

Förstår inte grejen att folk börjar skrika så högt så fort någon gör det hyfsat bra i allsvenskan.
Allsvenskan håller väldigt låg nivå, hade helst velat ha ett landslag helt utan spelare från vår egen serie, tyvärr.

Simon Gustavsson har jag ingen större koll på men låter intressant, dock så kommer ju Seb så länge han inte är katastrof få hänga med hela vägen till EM.
Senast redigerad av mr.xduba 2020-09-02 kl. 07:45.
Citera
2020-09-02, 11:40
Bannlyst
Citat:
Skojar du?

Dom två sistnämnda är väl anfallare och har ju inte bevisat sig i år heller. Jesper nästintill obeprövad i landslaget vill du ha med första samling mot lag som Frankrike och Portugal istället för Sebastian Larsson?

Förstår inte grejen att folk börjar skrika så högt så fort någon gör det hyfsat bra i allsvenskan.
Allsvenskan håller väldigt låg nivå, hade helst velat ha ett landslag helt utan spelare från vår egen serie, tyvärr.

Simon Gustavsson har jag ingen större koll på men låter intressant, dock så kommer ju Seb så länge han inte är katastrof få hänga med hela vägen till EM.

Jag menade inte som ersättare till SL, utan generellt. Janne kär sina gamla stofiler, precis som Hamrén gjorde.
Citera
2020-09-02, 12:16
Medlem
Korders avatar
Misstänker att Party-Janne har knullat Corona-Bobs syster.

Citat:
Ursprungligen postat av SmallBuilder
Rent statistiskt skulle Simon Gustafson i Utrecht kunna ersätta Seb. I fall man jämför dem i Sofascore så är de extremt lika, fast Gustafson spelar i en tempostarkare liga och är 10 år yngre.

Lite knepigt att gå på Sofascore dock, inte minst när det gäller spelartyper som Seb Larsson. Mycket av hans styrka ligger ju i saker som Sofascore inte ens kan mäta, så som press- och positionsspel.
Citera
2020-09-02, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Misstänker att Party-Janne har knullat Corona-Bobs syster.

Lite knepigt att gå på Sofascore dock, inte minst när det gäller spelartyper som Seb Larsson. Mycket av hans styrka ligger ju i saker som Sofascore inte ens kan mäta, så som press- och positionsspel.

Och rutin, ledarskap, kunna spelsystemet, kemi med andra i laget..

Jag skulle inte ta ut Seb till en allstar-elva i AS. Men det är äpplen och päron och egentligen helt oviktigt i sammanhanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in