2020-09-01, 18:00
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
För att det inte går att stoppa viruset helt. Om det kommer att svepa fram och tillbaks över världen ett tag till så är det inte vettigt att öppna upp/stänga ner/öppna upp/stänga ner.

Du ser inte någonting mellan det Sverige gjorde och inte gjorde? Typ, smittspårning, karantän av resanden från smitthärdar, krav på 2 meter mellan borden på restauranter, masktvång etc?
Citera
2020-09-01, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barfotaindianen
Var inte diskussionen om gapet över?

Jag hade grävt ned stridsyxan men jag skall börja titta på GAPET igen när jag får tid. Just nu sitter jag off topic och förundras över Afghanen som verkar jobba för regeringen där samtidigt som han är skriven i Sverige.

Jag önskar jag hade två hjärnor.
Citera
2020-09-01, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Tjockisar dör även av vanlig influensa. Du försöker prata bort det fsktum att sanningen nu börjar komma fram. Antalet avlidna ligger ungefär på samma nivå som för influensa.
Det har dött 5813 i Sverige, mycket mer än det brukar dö i influensa i Sverige.

Av Corona i världen har det dött 856000 personer nu vilket är mycket mer än folk dör av influensa i världen, blir långt över 1 miljon innan årsskiftet.
Citera
2020-09-01, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snekonf
Haha du sitter här 24/7 och varje dag ska du återkomma med någon typ av analys "senare" som ska visa den stora konspirationen angående GAPET som du håller på att lösa.

Du tror själv du är mycket nära att fälla FHM och regeringen men istället är det en foliehatt vid regnbågens slut du kommer hitta.

Jag har haft ett uppehåll i tråden men svarar naturligtvis på inlägg till mig. Jag har en del annat just nu än funderaringar på GAPET.
Citera
2020-09-01, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Fast nu när ”gapet” är större en 20 tror jag att de kanske tar med dem. Hoppas att vi någon gång kommer få svar på vad detta är. Jag hade gett ganska mycket för att få reda på ett riktigt svar oavsett vad det svaret var.

Ja det hade varit befriande att kunna fastslå vad som är rätt eller fel. Just nu gräver jag inte i detta men jag samlar "ammunition" så länge.
Citera
2020-09-01, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Ganska säker på att det ligger på platz.se. Kollade Skåne t.ex., som idag enligt Region Skåne (som torde vara bästa källan och som också platz.se hänvisar till). De har 270 avlidna enligt regionens graf och enlight FMHs data. Var har platz fått de extra 5 från? Nån hemlig databas? Knappast, de har något fel på sina beräkningar.

Jag utesluter inte att du har rätt. Jag hoppas jag får tid att utreda hur det ligger till.
Citera
2020-09-01, 18:14
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Adam Alsing var dessutom inte särskilt fet senaste åren. Mot slutet var han närmast vältränad.

Ja, det är konstigt. Fick han någon underliggande sjukdom medan han var fet, typ diabetes, som han inte blev av med efter viktnedgången?
Citera
2020-09-01, 18:16
Medlem
Citat:
Ja, det är konstigt. Fick han någon underliggande sjukdom medan han var fet, typ diabetes, som han inte blev av med efter viktnedgången?
Han hade fått veta att han hade begynnande diabetes, det var då han började träna.
Citera
2020-09-01, 18:16
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du ser inte någonting mellan det Sverige gjorde och inte gjorde? Typ, smittspårning, karantän av resanden från smitthärdar, krav på 2 meter mellan borden på restauranter, masktvång etc?

Jo i början skulle de vunnit tid på att sätta skidåkarna i karantän. Viruset hade kommit till Sverige ändå men det tog ju en jävla fart där efter sportlovet.
Citera
2020-09-01, 18:18
Medlem
Citat:
Jo i början skulle de vunnit tid på att sätta skidåkarna i karantän. Viruset hade kommit till Sverige ändå men det tog ju en jävla fart där efter sportlovet.
De fick stopp på den mesta smittan från Alperna. Smittan kom in med resenärer från BeNeLux, England och USA istället. Man hade behövt sätta alla resenärer i karantän, vilket jag tyckte redan då...
Citera
2020-09-01, 18:18
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Han hade fått veta att han hade begynnande diabetes, det var då han började träna.

Så var det ja, och man kan ha kvar diabetes även om man tränat och inte längre är överviktig.
Sen verkar det som om folk som tränar mycket kan bli extra sjuka också. Atleter. Kanske pga immunförsvaret reagerar för starkt.
Citera
2020-09-01, 18:21
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
De fick stopp på den mesta smittan från Alperna. Smittan kom in med resenärer från BeNeLux, England och USA istället. Man hade behövt sätta alla resenärer i karantän, vilket jag tyckte redan då...

Men gjorde de? Alltså de har väl inte kunnat smittspåra med 100% säkerhet. Det var ju ett tag efter sportlovet det brakade loss ordentligt. Men håller med om att alla resenärer borde ha satts i karantän några veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in