2020-09-01, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är troligtvis större smittspridning rent allmänt bland skolungdomar och studenter på våra skolor och universitet i höst än det var i våras.
Så är det säkert, och de flesta av dom testar sig ju inte så det blir stort mörkertal.
Citera
2020-09-01, 14:33
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Så är det säkert, och de flesta av dom testar sig ju inte så det blir stort mörkertal.
Vi testade öht inte ungdomar under sexton år tidigare.

Se min edit.
Citera
2020-09-01, 14:37
Medlem
virvelbaggs avatar
Så argumentet mot munskydd är att de länder som har en uppgång nu har regler och lagar om munskydd.
Intressant och kanske trovärdigt om det bara var ett fåtal länder som hade munskydd men nu när Sverige och vad är det, 8 mer länder är de ända som inte har munskydd faller detta argument. De är klart att om hela Europa har regler om munskydd så har även alla länder som har en uppgång i fall detta.
Citera
2020-09-01, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Gapet har nu blivit +27 döda även fast Platz tog bort -13 igår,
och ett gap på +224 fall också.

Oacceptabelt att gapet ökar. Jag kanske återkommer med bättre analyser vid något tillfälle.
Citera
2020-09-01, 14:40
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Vad i hela friden babblar du om? Jag har inte ens nämnt munnskydd tidigare mer än att att jag möjligen hoppas att Sverige går den norska och finska vägen snarare än den danska eller franska när det kommer till reglementet. Angående den andra meniningen är så det en omskrivning för munnskydd.
Frågan gällde det jag hade fetat i det du skrev tidigare
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
De allra flesta verkar ju ha blöjan på hakan eller att den sitter helt fel.
När du säger att de allra flesta (en klar majoritet) "verkar ju ha blöjan på hakan eller att den sitter helt fel".
Hur kom du fram till detta?
Hur har du räknat? Var har du gjort din undersökning? Eller vilken källa kan du hänvisa till.

PS
Tips: "Mun" stavas med ett 'n', som i munskydd.
Citera
2020-09-01, 14:42
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är troligtvis större smittspridning rent allmänt bland skolungdomar och studenter på våra skolor och universitet i höst än det var i våras.
Tror du fullkomligt underskattar hur många smittade vi hade i mars/April.
Skulle säga att det var en faktor 50-100x fler då (speciellt bland skolungdomar), bland annat våra dödstal pekar på det.
Citera
2020-09-01, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Tror du fullkomligt underskattar hur många smittade vi hade i mars/April.
Skulle säga att det var en faktor 50-100x fler då (speciellt bland skolungdomar), bland annat våra dödstal pekar på det.
vad spelar det för roll om varenda skolungdom vore smittad? Dom blir ju inte sjuka.
Citera
2020-09-01, 14:44
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Absolut, men nu är ju rekommendationerna att personer i riskgruppen ska så mycket som möjligt undvika att röra sig i sociala sammanhang, detta är givetvis ohållbart i längden.

En stor fråga är ju hur många som faktiskt kommer att vaccinera sig. Av ren nyfikenhet så har jag frågat familjemedlemmar och bekanta som är runt 80 år, ingen av dessa har tanken på att vaccinera sig då man tycker att det är slöseri på resurser att sikta in sig på högre åldersgrupper. Finns chansen att många äldre människor resonerar liknande?

Ingen ska behöva offra sig. Det avses köpa in vaccin så det ska räcka till alla. Var väl 4 miljoner doser bara i första vändan?
Citera
2020-09-01, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Oacceptabelt att gapet ökar. Jag kanske återkommer med bättre analyser vid något tillfälle.

Var inte diskussionen om gapet över?
Citera
2020-09-01, 14:45
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
vad spelar det för roll om varenda skolungdom vore smittad? Dom blir ju inte sjuka.
Det spelar stor roll nu att de inte för smittan vidare, det ser vi på vår smittkurva (till skillnad mot resten av europa)
Citera
2020-09-01, 14:49
Medlem
Citat:

Haha du sitter här 24/7 och varje dag ska du återkomma med någon typ av analys "senare" som ska visa den stora konspirationen angående GAPET som du håller på att lösa.

Du tror själv du är mycket nära att fälla FHM och regeringen men istället är det en foliehatt vid regnbågens slut du kommer hitta.
Citera
2020-09-01, 14:51
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Fast nu när ”gapet” är större en 20 tror jag att de kanske tar med dem. Hoppas att vi någon gång kommer få svar på vad detta är. Jag hade gett ganska mycket för att få reda på ett riktigt svar oavsett vad det svaret var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in