2020-09-01, 08:35
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Hej. Jag har aldrig varit med i svenska kyrkan då jag inte döptes.

Kan jag nu gå med, sen rösta och sen gå ur direkt efter?

Här är en länk, se till att alla du känner som du vet röstar rätt att gå med.

https://www.svenskakyrkan.se/medlem/bli-medlem

Värsta är att Svenska kyrkan är representerad i lägren i Kenya och hjälper ljugande somalier hit, allt är helt sjukt.

Så se till o gå med.
2020-09-01, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Här är en länk, se till att alla du känner som du vet röstar rätt att gå med.

https://www.svenskakyrkan.se/medlem/bli-medlem

Värsta är att Svenska kyrkan är representerad i lägren i Kenya och hjälper ljugande somalier hit, allt är helt sjukt.

Så se till o gå med.
Kan jag inte bli medlem typ en månad innan valet och sedan säga upp medlemskapet direkt efter valet?
2020-09-01, 11:49
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Kan jag inte bli medlem typ en månad innan valet och sedan säga upp medlemskapet direkt efter valet?
Jag vet inte, borde gå att få fram mer info, mantalsskrivningen sker väl 1/11 varje år så innan det o efter valet bör man kunna gå ur.

Men jag är ej säker.
2020-09-01, 12:10
Medlem
Citat:
Det stör mig lite att folk i den här tråden tenderar att underskatta S och överskatta SD rätt ordentligt. Tycker vi bör lära oss av de senaste valen trots allt kaos.

Ska jag vara helt ärlig så blir jag inte förvånad om vi i valet 2022 får ett resultat där SD: 20 M: 21 S: 26

Och som grädde på moset L: 4,0 MP: 4,1

Folk måste vara beredda på att 2022 kommer bli en riktigt stor besvikelse. Svenskar är fortsatt ett hjärndött pissfolk som inte bryr sig ett skit om landet och politiken. Inte ens om det brann däck och var upplopp och plundring framför sossen eller moderatens hus i något villaområde så hade personen fortsatt rösta som denne gjort.

Verkligheten är tyvärr inte att den vanlige svensken sitter och läser samhällsnytt varje kväll eller kommenterar i ren ilska emot utvecklingen i Sverige på aftonbladets kommentarsfält. Så länge svensken får sin lön den 25e och kan supa varje lördag så är denne nöjd.

När folk i denna tråd börjar prata om att SD ska få 23 procent, M ska få 23 och S ska få 23 så måste de ju inse att S aldrig i helvete hamna så lågt som på 23 procent och att M inte kommer göra någon stor ökning. SD kommer tyvärr enbart härja vid 20-sträcket.

Jag ber vid Gud att jag givetvis har fel.

Det optimala ur en realistisk synvinkel är att SD återigen tar väljare från S och M. De tar 2 procent från S och 2 procent från M. Förlusten för M kompenseras av att de tar 1 procent från L vilket ändå stabiliserar M på runt 18,5. S hamnar då på 26 procent vilket är min prognos för valet 2022. SD får då 21,5. KD tar 1 procent från C och hamnar på en stabil sjua.

Nyckeln är fortsatt att L och MP hamnar ur riksdagen för att garantera konservativ seger.

Det är fel att gnälla på svenska folket för att det lyssnat på SD:s budskap. En röst på SD är en röst på en moderatregering istället för en sosseregering. Väljarna har lärt sig att maktpartierna säger en massa saker i valrörelserna, men sedan gör som de brukar. "S eller M? Meh."

Finns det något skäl att tro på M som garant för lag och ordning och "konservatism" i jämförelse med S? Tydligen svävade Kristersson i Agenda inte ens på målet om SD i regeringsställning, utan erbjuder på sin höjd rollen som regeringsunderlag. Samtidigt som dörren är öppen för C, trots deras svek. Meanwhile snackar CUF och MUF ihop sig om fri invandring och KDU hetsar mot Kina, allt i det liberala amerikanska imperiets sak.

Ett "blågult", "konservativt" block är än så länge bara projicerade drömmar utan verklighetsförankring. Drömmar som paradoxalt nog motverkar sitt eget förverkligande eftersom det ger M chansen att bluffa om att man är något man inte är och gör SD så litet som möjligt, vilket saboterar för de moderater som verkligen vill förändra. Ju beskedligare SD är mot M, desto lättare för dess liberala krafter att nätverka vidare.

Det SD:s sympatisörer bör kräva är att partiet tvingar M att bekänna färg innan valet med om man menar allvar eller bara fortsätter ljuga: Pausad kvotflyktingmottagning efter dansk modell. Om M inte ens vill gå med på detta enkelt genomförbara bottenkrav - hur allvarligt tar man på Sveriges integrationskris? Om Sverige har resurser att ta emot en av världens största FN-kvoter, då finns väl egentligen ingen kris? När debatten då styrs över till att handla om hjälp-i-närområdet istället för Sverige, aktualiseras dessutom återvandring-till-närområdet som bättre än utanförskap-i-Sverige.

Detta skulle skapa konflikter inom M och KD och på ett konkret sätt kommunicera att det finns skillnad på att rösta S och M eller SD. Om M konstrar kommer man börja blöda väljare till SD, med "nackdelen" att SD dessutom vinner över invandringskritiska sossar i utbyte mot en rännil liberaler från M/KD till C.
2020-09-01, 12:15
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/na5l0L/regeringstopp-i-afghanistan-anmald--ar-folkbokford-i-sverige

Regeringstopp i Afghanistan anmäld - är folkbokförd i Sverige

Plötsligt händer det... IGEN! Folkbokförd och får bidrag. Snacka om korrupt land.

SD tackar och bockar.
Senast redigerad av Haddock93 2020-09-01 kl. 12:18.
2020-09-01, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Det är fel att gnälla på svenska folket för att det lyssnat på SD:s budskap. En röst på SD är en röst på en moderatregering istället för en sosseregering. Väljarna har lärt sig att maktpartierna säger en massa saker i valrörelserna, men sedan gör som de brukar. "S eller M? Meh."

Finns det något skäl att tro på M som garant för lag och ordning och "konservatism" i jämförelse med S? Tydligen svävade Kristersson i Agenda inte ens på målet om SD i regeringsställning, utan erbjuder på sin höjd rollen som regeringsunderlag. Samtidigt som dörren är öppen för C, trots deras svek. Meanwhile snackar CUF och MUF ihop sig om fri invandring och KDU hetsar mot Kina, allt i det liberala amerikanska imperiets sak.

Ett "blågult", "konservativt" block är än så länge bara projicerade drömmar utan verklighetsförankring. Drömmar som paradoxalt nog motverkar sitt eget förverkligande eftersom det ger M chansen att bluffa om att man är något man inte är och gör SD så litet som möjligt, vilket saboterar för de moderater som verkligen vill förändra. Ju beskedligare SD är mot M, desto lättare för dess liberala krafter att nätverka vidare.

Det SD:s sympatisörer bör kräva är att partiet tvingar M att bekänna färg innan valet med om man menar allvar eller bara fortsätter ljuga: Pausad kvotflyktingmottagning efter dansk modell. Om M inte ens vill gå med på detta enkelt genomförbara bottenkrav - hur allvarligt tar man på Sveriges integrationskris? Om Sverige har resurser att ta emot en av världens största FN-kvoter, då finns väl egentligen ingen kris? När debatten då styrs över till att handla om hjälp-i-närområdet istället för Sverige, aktualiseras dessutom återvandring-till-närområdet som bättre än utanförskap-i-Sverige.

Detta skulle skapa konflikter inom M och KD och på ett konkret sätt kommunicera att det finns skillnad på att rösta S och M eller SD. Om M konstrar kommer man börja blöda väljare till SD, med "nackdelen" att SD dessutom vinner över invandringskritiska sossar i utbyte mot en rännil liberaler från M/KD till C.
Jag håller med dig. SD måste sluta krypa för M och KD, och istället ställa dessa till svars i regeringsfrågan.

Men vad är alternativet? Det är bara M och KD som kan tänkas samarbeta med SD.
2020-09-01, 12:34
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hefti
Den våldsspiral som sprider sig i landet drabbar mestadels de kriminella. Trots allt har Sverige sedan flera år tillbaka varit drabbade av skjutningar, våldtäkter & rån. Det här har inte fått svenskarna att reagera nämnvärt. De kan fortfarande köra bil & ha sina nöjen. Att arbetslösheten ökar innebär att folk nog röstar mer på Socialdemokraterna.

Jag tror inte det stämmer. Sedan 2015 har detta förändrats och kommit mycket närmare människor. Mina väninnor är otrygga och rädda t.o.m. på Södermalm. City undviker man på natten. Det är en tröghet i systemet, det sägs att det var mycket kvinnor som gick tillbaka till S under Corona. Det är för att de var de senaste att lämna S för SD. Nu kommer de tillbaka till SD och för varje gång väljare överger S i en OU desto svårare får S att få tillbaka dem igen. Efter ett tag tillhör de SDs hårda kärna som inte lämnar dem oavsett pandemier, abortdrev eller extra semestervecka för barnfamiljer. December 2019 var SD uppe i 25,4 % (Sedan kom Corona). Jag vill påstå att det visar att svenskarna har reagerat. Det är dock många nya potentiella SD-väljare som inte blivit partitrogna ännu. Men den trogna gruppen ökar också. SD hade nu under Corona en absolut botten på 18,8 %. I valet tror jag denna botten är 22 %. Om inte allt går 100 % etablissemangets väg under 2022 kommer SD få mer än 22 %. Hur mycket mer? Kanske har SD ett tak då på 28 % vilket de aldrig får när etablissemanget drar igång sina påverkanskampanjer. Jag hopas på 24 %.
2020-09-01, 12:54
Medlem
Citat:
Jag håller med dig. SD måste sluta krypa för M och KD, och istället ställa dessa till svars i regeringsfrågan.

Men vad är alternativet? Det är bara M och KD som kan tänkas samarbeta med SD.

Alternativet är att låta M fatta ett rationellt val mellan att antingen fortsätta det liberala dubbelspelet och därmed blöda väljare till SD, eller på allvar gå SD tillmötes. Hur många moderater skulle acceptera att Kristersson väljer bort regeringsmakten för att fortsätta ösa in kvotflyktingar? M:s situation är extremt svag och förutsätter att SD inte inser det och går all in.

Grejen är ju att det inte krävs att SD stöttar en regering eller en lag, det räcker med att övriga partier tvingas ta efter SD:s politik för att inte tappa väljare till SD. Om SD slår knut på sig själva för att "få påverka även om det kostar i opinionen", så får man varken maximalt antal väljare eller inflytandet.
2020-09-01, 13:34
Medlem
Är det någon som kan förklara för mig om SD ska budgetförhandla med M & KD i en eventuell M & KD regering? Vad är det sagt? Har Kristersson sagt något? Har Sverigedemokraterna lagt något förslag/krav? Kan vi få reda på mer fram till sommaren 2021? Det vore verkligen bra om det minst ett år innan valet fanns svar. Annars måste SD satsa på att växa oavsett parti de kritiserar.
2020-09-01, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror inte det stämmer. Sedan 2015 har detta förändrats och kommit mycket närmare människor. Mina väninnor är otrygga och rädda t.o.m. på Södermalm. City undviker man på natten. Det är en tröghet i systemet, det sägs att det var mycket kvinnor som gick tillbaka till S under Corona. Det är för att de var de senaste att lämna S för SD. Nu kommer de tillbaka till SD och för varje gång väljare överger S i en OU desto svårare får S att få tillbaka dem igen. Efter ett tag tillhör de SDs hårda kärna som inte lämnar dem oavsett pandemier, abortdrev eller extra semestervecka för barnfamiljer. December 2019 var SD uppe i 25,4 % (Sedan kom Corona). Jag vill påstå att det visar att svenskarna har reagerat. Det är dock många nya potentiella SD-väljare som inte blivit partitrogna ännu. Men den trogna gruppen ökar också. SD hade nu under Corona en absolut botten på 18,8 %. I valet tror jag denna botten är 22 %. Om inte allt går 100 % etablissemangets väg under 2022 kommer SD få mer än 22 %. Hur mycket mer? Kanske har SD ett tak då på 28 % vilket de aldrig får när etablissemanget drar igång sina påverkanskampanjer. Jag hopas på 24 %.

Jag tror vi inte ska ta i allt för mycket nu HejaFinland. Sverigedemokraterna ska växa för varje val och till slut utgöra ett regeringsunderlag eller inneha statsministerposten. Sverigedemokraterna har 21 procent i valet 2022. M 22 procent & KD 5 procent. Tillsammans har de 48 procent. Det kan räcka för att bilda en M-KD regering. Om nu Miljöpartiet åker ur riksdagen. Jag anser det mycket viktigt att de unga kvinnliga väljarna i stort antal stannar i C & V. Det är mycket viktigare för SD att de kvinnliga unga väljarna i stort antal stannar i C & V än att SD försöker sig på någon reformvänlig politik som blidkar ett större antal unga kvinnor. Satsa på att MP åker ur riksdagen. Börjar de unga kvinnorna röra sig till MP har de definitivt riksdagsplatsen säkrad.

Som sagt: jag tror det kommer förändringar & att MP inser detta och kommer göra allt vad de kan för att locka tillbaka dem. De kommer välja någon chick feminist & kvinna med pondus som lockar de unga kvinnorna i större antal. Mp inser att de inte längre ska ha tråkiga politiker som för fram idéer som någon annan egentligen arbetat fram. Det ska nu vara ett språkrör som lockar de unga kvinnorna, vilket en Romson eller Lövin definitivt inte gjort. De som arbetar fram partiets politik kommer ändå styra & ställa. MP har nog insett det och kommer kanske växa mot 6-7 procent snart. Det är då viktigt att de inte tar väljare från V eller C och även unga kvinnor från Moderaterna.
2020-09-01, 14:30
Medlem
Mellbergans avatar
Tycker det har eskalerat fullständigt sista månaderna. Jag tror att SD kommer upp till tidigare opinionsnivåer som vid innan coronan slog till, vid detta årsskiftet.

Om det är så som Hefti säger, att man riskerar vara utan högermajoritet även detta valet. Då riskerar sossarnas valboskapgrupp vara så stort 2026 att SD/M inte kommer vinna val på flera decennier. Vore mycket okyckligt om SD enbart landar på 21%.
Senast redigerad av Mellbergan 2020-09-01 kl. 14:41.
2020-09-01, 15:11
Medlem
Haddock93s avatar
Jag kommer ihåg när SwebbTV hade Lars Bern varje vecka och det var utmärkta program. Leif Östling gästade en gång.

Kan inte man leverera samma kvalite igen? Känns även som Youtube trycker ner kanalen från att trenda på sidan med.

Vi måste komma igång med den alternativa oppositionen i sociala medier.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in