Citat:
Ursprungligen postat av
xollablla
Hur vet du det?
Okej jag ska berätta om "Gammel Tor" som fanns i min morfars systers hem. Det var ibland nånting som pågick i det gamla huset de köpte för ruskigt länge sen. (typ 50 talet) Där sas det att en man vid namn Tor hade hängt sig när hans fru å barn dog på 1910 talet nångång, frun dog i barnsäng då hon födde deras 3:dje barn som också dog. De andra två ungarna drunknade när de var ute med båten på sjön å skulle hjälpa Tor att fiska. Å han blev depimmerad å hängde sig. Det var han som spökade tror vi än i dag, nu är gammelfaster död men när jag var där så hörde jag steg på övervåningen å i bland känna mig bevakad i ett rum fast att jag var ensam där. Jag sov ibland över hos gammelfaster å ibland så var jag inte ensam i rummet, det var nån mer där. Jag blev inte speciellt rädd fast att jag var 8-9 år gammal för det som var där kändes inte hotfullt, ibland kunde jag se skuggan av en högväxt person.
-Äsch oroa dig inte, det är Gammel Tor han vill inget illa, sa gammelfaster. Nu är hon död sen en tid men hon blev 90 år gammal å hade bott i huset sen hon var i 40 års åldern.