2020-08-28, 23:20
Medlem
Ständigt dessa 1800-talsspöken. Varför hör man aldrig talas om någon skojfrisk vandal eller sugen viking?
Citera
2020-08-29, 00:31
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xollablla
Hur vet du det?

Okej jag ska berätta om "Gammel Tor" som fanns i min morfars systers hem. Det var ibland nånting som pågick i det gamla huset de köpte för ruskigt länge sen. (typ 50 talet) Där sas det att en man vid namn Tor hade hängt sig när hans fru å barn dog på 1910 talet nångång, frun dog i barnsäng då hon födde deras 3:dje barn som också dog. De andra två ungarna drunknade när de var ute med båten på sjön å skulle hjälpa Tor att fiska. Å han blev depimmerad å hängde sig. Det var han som spökade tror vi än i dag, nu är gammelfaster död men när jag var där så hörde jag steg på övervåningen å i bland känna mig bevakad i ett rum fast att jag var ensam där. Jag sov ibland över hos gammelfaster å ibland så var jag inte ensam i rummet, det var nån mer där. Jag blev inte speciellt rädd fast att jag var 8-9 år gammal för det som var där kändes inte hotfullt, ibland kunde jag se skuggan av en högväxt person.
-Äsch oroa dig inte, det är Gammel Tor han vill inget illa, sa gammelfaster. Nu är hon död sen en tid men hon blev 90 år gammal å hade bott i huset sen hon var i 40 års åldern.
Senast redigerad av Onan-eraren 2020-08-29 kl. 00:39.
Citera
2020-08-29, 13:41
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Ständigt dessa 1800-talsspöken. Varför hör man aldrig talas om någon skojfrisk vandal eller sugen viking?

Många vandrade gentemot ljuset, hamnade på domedagen där fick ett nytt liv på jorden istället.
Citera
2020-08-29, 22:42
Medlem
Adelaides avatar
Haha typisk bortförklaring..."spöken fångas inte på bild".
Om detta ens är sant så borde du kunna prova i alla fall, det kostar dig inte särskilt mycket.
Citera
2020-08-29, 23:14
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Haha typisk bortförklaring..."spöken fångas inte på bild".
Om detta ens är sant så borde du kunna prova i alla fall, det kostar dig inte särskilt mycket.

Spöken kan inte fångas på bild, vet du inte om att när lämnar kroppen saknar all fysisk tillhörighet.

Vandrar runt som ett osynligt spöke vandrar runt i hemligheten bland andra människor.
Citera
2020-08-29, 23:17
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Spöken kan inte fångas på bild, vet du inte om att när lämnar kroppen saknar all fysisk tillhörighet.

Vandrar runt som ett osynligt spöke vandrar runt i hemligheten bland andra människor.

Själar finns inte. Tycker det är dags att folk lär sig det nu så vi slipper trolltrådar som denna.
Citera
2020-08-29, 23:19
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:

Får mig att tänka på vad Ricky Gervais sa en gång för 15 år sedan i radio. Något i stil med spöken kom till under "the Victorian era?".

Samma här i Skandinavien. Alla spöken är tydligen från 1800-talet. Sammanträffande...
Citera
2020-08-29, 23:28
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
De blev ju bortdrivna av 1800tals medierna
Citera
2020-09-01, 01:03
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Själar finns inte. Tycker det är dags att folk lär sig det nu så vi slipper trolltrådar som denna.

Vad har du gjort av din själ då?

Vi behöver egentligen inte kommentarer från åhörare det blir bara fel då..

Sitter med något snedvridet synsätt kan inte förstå paranormal aktivitet..
Citera
2020-09-01, 07:14
Medlem
Citat:

Själar finns visst.
Tycker det är dags du lär dig det nu så vi slipper troll i tråden.
Citera
2020-09-01, 11:02
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capteno
Själar finns visst.
Tycker det är dags du lär dig det nu så vi slipper troll i tråden.

Bevisa det då.
Citera
2020-09-01, 13:56
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Bevisa det då.

Vill du verkligen att man gör ett spöke av dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in