2020-08-31, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Men inte en sann kristen, det är det du måste tänka över. Man kan och får inte dra alla över samma kam. För då fördömer du även Guds utvalda folk.

Läs bibeln ordentligt så ser du att Jesus och alla profeterna redan förutspått att det kommer att finnas många falska profeter som kommer att utge sig för att vara eller företräda Jesus. Dock går det att genom noggranna studier i bibeln själv se att det som representerar Guds ORD alltid går att härleda till andra delar i bibeln som referens.
Jag är inte en sann (duperad) kristen utan en sann människa som betraktar företeelser som religion som ett kollektivt psykostillsånd, el fantasitillsånd där man anammar en gemensam kultur/ och rättsystem med vissa gudar/ en gud som förlängningar av en själv, typ om du tror stenhårt på guden så blir/ får du hans krafter och förmågor med tiden!
DU BLIR EN FULLBLODSNARCISSIST ELLER I BÄSTA FALL
EN PSYKOPAT!
Varför
(ytterst få är så målmedvetna som psykopater plus att dom är mycket få.
Plus
Och att narcissisterna har redan tagit över världen genom det toxiska " sociala nätet"..
Det mest asociala människan uppfunnit...!
Vänta bara när fyllan ebbar..
Senast redigerad av rantaplan 2020-08-31 kl. 23:47.
2020-08-31, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Jag är inte en sann (duperad) kristen utan en sann människa som betraktar företeelser som religion som ett kollektivt psykostillsånd, el fantasitillsånd där man anammar en gemensam kultur/ och rättsystem med vissa gudar/ en gud som förlängningar av en själv, typ om du tror stenhårt på guden så blir/ får du hans krafter och förmågor med tiden!
DU BLIR EN FULLBLODSNARCISSIST ELLER I BÄSTA FALL
EN PSYKOPAT!
Varför hänger du i den här tråden då?
2020-08-31, 23:27
Medlem
Citat:
Varför hänger du i den här tråden då?
Jag är intresserad av filosofi, andliga frågor och politik.
Allt hänger ihop.
Borde jag inte få vara här på forumet, enligt dig?
2020-08-31, 23:32
Avslutad
Citat:
Det är inte dig jag anklagar utan kristenheten överlag, som möjliggjort allt ifrån kolonialism, slaveri till världskrig och naturens förstörelse!

Helt enkelt, Ni betedde er inte som kristna!
Om ni inte är kristna vad är ni då?

Självförhärligande minigudar vill ni framstå som, iaf
Intressant att du påstår dig anklaga kristenheten men går på kristna individer. Jag är heller inget fan av religion, där människors bud och traditioner verkar vara viktigare än Guds ord. Jag önskar att vi (de kristna) levde som i apostlagärningarna där de levde helhjärtat för Gud och tog hand om sina bröder och systrar i Kristus. De sålde sina åkrar, hus och annat och delade med de andra troende. Men men...
2020-08-31, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KleinerSchnurrbart
Intressant att du påstår dig anklaga kristenheten men går på kristna individer. Jag är heller inget fan av religion, där människors bud och traditioner verkar vara viktigare än Guds ord. Jag önskar att vi (de kristna) levde som i apostlagärningarna där de levde helhjärtat för Gud och tog hand om sina bröder och systrar i Kristus. De sålde sina åkrar, hus och annat och delade med de andra troende. Men men...
Du snackar ju som en helhjätad muslim/ (el urkristen i
de första församlingarna under förföljelsen) som önskar sig tvåtusen år tillbaks i tiden !!!!

Sorry, fortsätt att förneka verkligheten och lev i det förgångnas härlighet, du!
Du gör som muslimen, faktiskt!
2020-08-31, 23:45
Avslutad
Citat:
Du snackar ju som en helhjätad muslim/ (el urkristen i
de första församlingarna under förföljelsen) som önskar sig tvåtusen år tillbaks i tiden !!!!

Sorry, fortsätt att förneka verkligheten och lev i det förgångnas härlighet, du!
Du gör som muslimen, faktiskt!
Är du full? Förstår du inte min poäng så kan jag inte göra annat än att beklaga.
2020-08-31, 23:48
Medlem
Citat:
Är du full? Förstår du inte min poäng så kan jag inte göra annat än att beklaga.
Vad är din poäng?
2020-08-31, 23:51
Avslutad
Citat:
Vad är din poäng?
Min poäng var att kristna borde hålla ihop, ta hand om varandra och leva helhjärtat för Gud.
2020-09-01, 00:00
Medlem
Citat:
Men inte en sann kristen, det är det du måste tänka över. Man kan och får inte dra alla över samma kam. För då fördömer du även Guds utvalda folk.

Läs bibeln ordentligt så ser du att Jesus och alla profeterna redan förutspått att det kommer att finnas många falska profeter som kommer att utge sig för att vara eller företräda Jesus. Dock går det att genom noggranna studier i bibeln själv se att det som representerar Guds ORD alltid går att härleda till andra delar i bibeln som referens.
"Guds utvalda folk"!
Och du inbegrips naturligtvis...?
Bara de orden avslöjar din uppblåsta självförhärligande narcissism!

Läs du bibeln ordentigt...
Med lite mer ödmjuk och självkritisk anda
Ty högmod går före kollaps...😎

El sista tiden.
Senast redigerad av rantaplan 2020-09-01 kl. 00:06.
2020-09-01, 00:16
Medlem
Citat:
Min poäng var att kristna borde hålla ihop, ta hand om varandra och leva helhjärtat för Gud.
Ja jag som människa och medborgare lovar att alltid stötta dig, min broder/syster så att vi kan leva helhjärtat för varandra och för jorden vi bebor!
Räcker det?
2020-09-01, 00:22
Avslutad
Citat:
Ja jag som människa och medborgare lovar att alltid stötta dig, min broder/syster så att vi kan leva helhjärtat för varandra och för jorden vi bebor!
Räcker det?
Mina bröder och systrar finns i Kristus. Sedan glömmer du det viktigaste; att leva helhjärtat för Gud.
2020-09-01, 00:27
Medlem
Men nu är det så att 1% av jordens befolkning äger 90 % av alla tillgångar!

Liten grej bara,
förståss!
Det ÄR JUST DETTA SOM RETAR MIG MEST
HOS DOM SK KRISTNA, OCH HELA KYRKAN HISTORISKT SETT,
De har ALLTID STÖTTAT DE RIKA PÅ DE FATTIGAS BEKOSTNDAD!
Alltid sprungit makthavarnas ärenden!

Klart man inte är "keen"på att citera Jesus!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in