2020-08-31, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Men bara enligt Paulus.

Nejdå,

Joh 3:16-18
"Så älskade Gud världen att han gav den sin ende son, för att de som tror på honom inte skall gå under utan ha evigt liv. Ty Gud sände inte sin son till världen för att döma världen utan för att världen skulle räddas genom honom. Den som tror på honom blir inte dömd, men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte trott på Guds ende son."

Därför är jag inte dömd och kan heller inte anklagas inför Gud fadern. Jesus har betalat för mina synder, en gång för alla.

Joh 8:35
"Slaven stannar inte i huset för alltid, men sonen stannar för alltid. Om nu Sonen befriar er, blir ni verkligen befriade."

Så jaa, eftersom jag tror på sonen och hans ORD så är jag också fri.

Det finurliga med bibeln, när man läser HELA bibeln, är att alla ORD kan bekräftas på flera ställen, i skapelsen, av profeterna, av Jesus själv och lärjungarna och även Paulus Guds tjänare.
Senast redigerad av vinkelhak 2020-08-31 kl. 21:57.
2020-08-31, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KleinerSchnurrbart
Jag har sett mängder med citat från Jesus här på flashback.
Fragment, ja!
Ingen citerar och försöker greppa Jesus fullt ut därför att ingen kan leva upp till det han sa!
Minst av allt de sk kristna!

Jesus uppmuntrade folk och sina lärjungar att använda sina egna hjärnor och tänka själv, vilket de oerhört korkade lärjungarna Aldrig gjorde!
Redan som 7-åring förundrades jag över detta, gjorde inte ni det?
Senast redigerad av rantaplan 2020-08-31 kl. 22:09.
2020-08-31, 22:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Fragment, ja!
Ingen citerar och försöker greppa Jesus fullt ut därför att ingen kan leva upp till det han sa!
Hur vet du det?
Jag är en av dem som tror att hela Bibeln är från Gud så jag ser inga problem i att det citeras även från Paulus.
2020-08-31, 22:19
Medlem
Citat:
Hur vet du det?
Jag är en av dem som tror att hela Bibeln är från Gud så jag ser inga problem i att det citeras även från Paulus.
Jag erfar det hela tiden.
Det Du tror på, återspeglar sig inte i dina gärningar!
Det är det jag ser i din falska sk kristna tro.
Det Är Bara Tomma Ord!

Du upphöjer dig själv, du har blivit narcissist!

(Och nu menar jag inte dig personligen utan orden i din blinda tro du står för just nu)
Senast redigerad av rantaplan 2020-08-31 kl. 22:24.
2020-08-31, 22:24
Medlem
Citat:
Fragment, ja!

Jesus uppmuntrade folk och sina lärjungar att använda sina egna hjärnor och tänka själv, vilket de oerhört korkade lärjungarna Aldrig gjorde!
Redan som 7-åring förundrades jag över detta, gjorde inte ni det?
Problemet är att ingen KAN leva upp till det han sa i egen kraft utan att förlita sig på honom. Det var hans budskap till bla fariseerna. Men dom förlitade sig mer på sin egen förmåga att "hitta svaren" i skrifterna och hånade honom och till slut korsfäste dom honom.

Ett ganska starkt budskap som han lämnade till oss. Ett budskap som säger oss att vi inte är våran egna bästa Gud, utan vårt högmod kommer bli vårt fall.
2020-08-31, 22:27
Medlem
Citat:
Det Är Bara Tomma Ord!

(Och nu menar jag inte dig personligen utan orden i din blinda tro du står för just nu)

Så du är alltså "din egen bäst Gud" och sätter dig över Guds son och hans ORD och alla hans trogna tjänare och följare?
2020-08-31, 22:31
Avslutad
Citat:
Det Är Bara Tomma Ord!

Vad du och "AskMeAboutJesus" tror om kristna får stå för er. Att stå och peka mot kristna och anklaga dem är något satan sysslar med så du bör ställa dig frågan vem du "arbetar" för.
2020-08-31, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Problemet är att ingen KAN leva upp till det han sa i egen kraft utan att förlita sig på honom. Det var hans budskap till bla fariseerna. Men dom förlitade sig mer på sin egen förmåga att "hitta svaren" i skrifterna och hånade honom och till slut korsfäste dom honom.

Ett ganska starkt budskap som han lämnade till oss. Ett budskap som säger oss att vi inte är våran egna bästa Gud, utan vårt högmod kommer bli vårt fall.
Ja, ett starkt budskap,
Kanske vi nu äntligen kan lita på hans budskap och faktiskt lita på vår förmåga att krossa narcisissterna och psykopaterna av vår tid?
Och dom är nog värre och listigare än dom dåtida romerska legionärena!
Senast redigerad av rantaplan 2020-08-31 kl. 22:34.
2020-08-31, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Så du är alltså "din egen bäst Gud" och sätter dig över Guds son och hans ORD och alla hans trogna tjänare och följare?
Bibeln är bara dåtidens narrativ för att organisera tillvaron efter bästa förmåga.
2020-08-31, 22:42
Medlem
Citat:
Vad du och "AskMeAboutJesus" tror om kristna får stå för er. Att stå och peka mot kristna och anklaga dem är något satan sysslar med så du bör ställa dig frågan vem du "arbetar" för.
Det är inte dig jag anklagar utan kristenheten överlag, som möjliggjort allt ifrån kolonialism, slaveri till världskrig och naturens förstörelse!

Helt enkelt, Ni betedde er inte som kristna!
Om ni inte är kristna vad är ni då?

Självförhärligande minigudar vill ni framstå som, iaf
Senast redigerad av rantaplan 2020-08-31 kl. 22:47.
2020-08-31, 22:50
Medlem
Citat:
Det är inte dig jag anklagar utan kristenheten överlag, som möjliggjort allt ifrån kolonialism, slaveri till världskrig och naturens förstörelse!

Men inte en sann kristen, det är det du måste tänka över. Man kan och får inte dra alla över samma kam. För då fördömer du även Guds utvalda folk.

Läs bibeln ordentligt så ser du att Jesus och alla profeterna redan förutspått att det kommer att finnas många falska profeter som kommer att utge sig för att vara eller företräda Jesus. Dock går det att genom noggranna studier i bibeln själv se att det som representerar Guds ORD alltid går att härleda till andra delar i bibeln som referens.
2020-08-31, 22:51
Medlem
Och det finns ju en passande vers likaså..
Dom klär sig i fårakläder...
Visst fan, dom mest heliga skall man akta sig för!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in