2020-08-31, 16:05
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Celtic har inlett säsongen dåligt (även i ligan).

De har 3-1-0 på fyra matcher i ligan samt 10-2 i målskillnad?
Citera
2020-08-31, 16:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Grymt att ni ligger tvåa nu, minns för några omgångar sedan när du blev förlöjligad här av Schtekare från Stockholm efter att du hävdat att Häcken skulle slåss i toppen när ni låg på 5-7 plats. Bara att gratulera, Häcken är en mycket bra klubb måste jag säga och fina unga spelare har ni också. Var stolt över din klubb, annat kan sägas om AIK, DIF och Bajen. Pinsamma är dessa lagen på sina egna små sätt. AIK som rent utav suger ***, DIF som som sumpar CL direkt och halkat efter i toppstriden, ExJugge-bajen som skulle köra över Allsvenskan detta året på Barcelona manér har knappast levt upp till förväntningarna. Så ville bara flika in med det, Häcken har vår (MFFs) respekt. Ett föredöme i hur man utvecklar och spelar unga spelare är ni också.

Tack tack. Förhoppningsvis kan vi vara med och fajtas om det hela vägen, men som jag skrev igår. Närmaste 4 matcherna är väldigt avgörande för hur det kommer sluta. 8 poäng eller fler så tror jag t o m vi kommer glida om er längre fram med tanke på att våra 8 sista matcher ser överkomliga ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Kul att höra. Det är ett vidrigt lag med vidriga supportrar.

Ditt hat mot precis ALLA är så jävla underhållande!

Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Vi vände oss emot att Häcken har bättre spelare på varje position än DIF. Det är ju bara löjligt att säga. Att då ligga endast tre poäng är ju ett monumentalt misslyckande.

Jag står fast vi det. Mittbacken är jämbördig, i övrigt borde ingen hos er ta plats i våran startelva.

Målvakt: Dahlberg (Abrahamsson)> Bråtveit
Vänsterback: Zuta > Augustinsson
Högerback: Ekpolo > Witry
Vänsterytter Leo Bengtsson > Ring (Radetinac)
Def mittfält: Friberg & Berggren > Karlström & Ulvestad
Högerytter: Yasin < Magnus Eriksson (Skulle hellre spela Wålemark än både Eriksson och Yasin dock)
Släpande anfallare: Irandust > Edwards (Banda)
Anfallare: Söderlund > Holmberg (Kujovic)
Citera
2020-08-31, 16:29
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Att de blev utslagna är väl ingen katastrof men sättet är väl inte okej?

Svårt att förvänta sig bättre utifrån skador.

När det taktiska upplägget handlar om i vilken halvlek vårt enda djupledshot ska spela blir det tufft. Ännu tuffare när Banda vrickar foten när han stämplar ungersk spelare. När de spräcker nollan på individuellt misstag i uppspelsfas har jag svårt att göra annat än att rycka på axlarna.

Annars tror jag vår 5-backslinje hade kunnat hålla tätt i 90 minuter faktiskt.
Citera
2020-08-31, 16:40
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ergaster
Säkerligen därför som överklagandenämnden har beslutat om ett prövningstillstånd.

https://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttsport/sport/a/8m3KBd/nytt-beslut-kan-tas-efter-hackens-overklagan

DIF bör gå med på det. De vägrade mot HIF och åkte på en 1-3 förlust. Häcken är en aning bättre än HIF, så de skulle kanske skjuta upp matchen.
Citera
2020-08-31, 16:47
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

mfw

Kan vi inte försöka att prata ärligt om det sportsliga?
Citera
2020-08-31, 16:50
Medlem
Ovcharkas avatar
Flyttas Häcken-matchen så får man flytta Elfsborgs-diton likaså.
Citera
2020-08-31, 16:54
Medlem
Friberg känns väldigt 2010.
Citera
2020-08-31, 16:57
Medlem
Citat:
Tack tack. Förhoppningsvis kan vi vara med och fajtas om det hela vägen, men som jag skrev igår. Närmaste 4 matcherna är väldigt avgörande för hur det kommer sluta. 8 poäng eller fler så tror jag t o m vi kommer glida om er längre fram med tanke på att våra 8 sista matcher ser överkomliga ut.

Ditt hat mot precis ALLA är så jävla underhållande!

Jag står fast vi det. Mittbacken är jämbördig, i övrigt borde ingen hos er ta plats i våran startelva.

Målvakt: Dahlberg (Abrahamsson)> Bråtveit
Vänsterback: Zuta > Augustinsson
Högerback: Ekpolo > Witry
Vänsterytter Leo Bengtsson > Ring (Radetinac)
Högerytter: Yasin < Magnus Eriksson (Skulle hellre spela Wålemark än både Eriksson och Yasin dock)
Släpande anfallare: Irandust > Edwards (Banda)
Anfallare: Söderlund > Holmberg (Kujovic)

Ändå har ni torskat tre raka matcher mot oss.
Citera
2020-08-31, 17:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
mfw

Kan vi inte försöka att prata ärligt om det sportsliga?

Def mittfät var det jag tvekade mest över. Men tack vare att Berggren är såpass mycket bättre än övriga så föredrar jag våran uppställning där om det är ihopbakat. Kanske var orättvist dock, sätter man spelare mot spelare även där så kanske det skulle varit Friberg = Ulvestad. Berggren är dock ljusår bättre är Karlström om dom skall jämföras istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Ändå har ni torskat tre raka matcher mot oss.

Med denna truppen? Åfan? Jag trodde vi bara hade mötts en gång i år? I en period där vi förlorade mot precis alla på bortaplan, dessutom bjöd vi er på två mål.
Citera
2020-08-31, 17:17
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Def mittfät var det jag tvekade mest över. Men tack vare att Berggren är såpass mycket bättre än övriga så föredrar jag våran uppställning där om det är ihopbakat. Kanske var orättvist dock, sätter man spelare mot spelare även där så kanske det skulle varit Friberg = Ulvestad. Berggren är dock ljusår bättre är Karlström om dom skall jämföras istället.

Med denna truppen? Åfan? Jag trodde vi bara hade mötts en gång i år? I en period där vi förlorade mot precis alla på bortaplan, dessutom bjöd vi er på två mål.

Ska dock sägas att jag inte är särskilt kaxig eller självsäker angående vinst mot Häcken. Brukar ju gå vägen men har såsat in 5 mål bakåt senaste 2 matcherna. Samtidigt har ni hållit nollan i 2 matcher nu. Vårt anfall har strulat hela säsongen.

Men brukar bli lite choke mot topplag för Röv. Och vi rycker upp oss i "riktiga matcher". Svårtippat.
Citera
2020-08-31, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Vet inte om man kan kalla det sumpa CL när Ferencvaros slog ut Celtic.

Celtic verkar dock ha dominerat den matchen fullständigt, men sätter man inte chanserna så...

70% - 30% i bollinnehav
28(!) - 7 i avslut
9 - 3 på mål
7 - 1 i hörnor
1 - 0 stolp/ribbträffar
Citera
2020-08-31, 18:14
Avslutad
Citat:
Jag vågar inte klicka på den.

Så fort man klickar på dina länkar så hamnar man alltid bland någon avföringsporr.

Tänkte du skulle gå igång på sådant med tanke på relationen mellan dig och k-nisse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in