2020-10-22, 02:07
Medlem
Ovcharkas avatar
Sarfo kan man ju ha överseende med att det gick som det gick, men typ 8 millar på Binaku? Och nu kör man dessutom med Knudsen istället? (Som är helt OK, men typ bara det)

Samma med målvakt. Dahlin får ses som bästa målvakt I serien, men Marko Johansson? Han ser väldigt liten och passiv ut i mål.

Rieks är den jag gillar mest i Malmö. Hade gärna fått ersätta Radetinac nästa år.

Antonsson då? Ja, det gick ju sådär. Men Djurgårn fick honom inte, så.. öh.. 1-0? Om man tänker så.

Bengtsson bänkad(?!)

Toivonen lär vara viktig dock. En jobbig, störande jävla Rosenberg 2.0... Hade gärna sett honom i DIF, men eftersom han springer typ sju meter per match så hade väl Kim och Tolle bänkat honom lika hårt som de bänkar Kujovic...
Citera
2020-10-22, 02:11
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremadog
Nu kan jag inte påstå att jag har superkoll på vad Andersson gjort, men att säga att han borde göra bättre med alla "de miljonerna" känns ändå lite fult. Det är trots allt han som basat över laget då de fått in alla pengar. Utan Andersson kanske MFF aldrig nått två champions league och då hade någon ekonomisk dominans inte varit att prata om.

Dessutom tycker jag vissa gör det lätt för sig när de säger "ingen titel sedan "2017". Känns som lite klassiskt allsvenskt småtänk. De har nått två El slutspel, och gått vidare från grupperna båda gångerna under de två åren de missade det allsvenska guldet. Tror vilket annat lag som helst hade dreglat över att ens få spela en ordentlig match ute i Europa istället för att floppa i kvalspelet.

Och vem fan bryr sig om cupguld? Vad är det, totalt fyra matcher mot allsvenskt motstånd för att vinna?

Konsten att välja vad man tycker är viktigt... Sm-guld? Nä, oviktigt. Var ju ett tag sen.

Krav pga pengar på bänken? Orättvist!

Inget cup-guld sen 80-talet? Oviktig - skitturnering!

Men eh.. europa gick bra? Ja, europa är viktigt! Bäst!

-Zlatan?
-Bäst! Maaaalmö!
-Men Hammarby...
-Ah, sämst - riv statyn!
Citera
2020-10-22, 02:18
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremadog
Nu kan jag inte påstå att jag har superkoll på vad Andersson gjort, men att säga att han borde göra bättre med alla "de miljonerna" känns ändå lite fult. Det är trots allt han som basat över laget då de fått in alla pengar. Utan Andersson kanske MFF aldrig nått två champions league och då hade någon ekonomisk dominans inte varit att prata om.

Dessutom tycker jag vissa gör det lätt för sig när de säger "ingen titel sedan "2017". Känns som lite klassiskt allsvenskt småtänk. De har nått två El slutspel, och gått vidare från grupperna båda gångerna under de två åren de missade det allsvenska guldet. Tror vilket annat lag som helst hade dreglat över att ens få spela en ordentlig match ute i Europa istället för att floppa i kvalspelet.

Och vem fan bryr sig om cupguld? Vad är det, totalt fyra matcher mot allsvenskt motstånd för att vinna?

Tack för du påminde mig. Det är inte bara rekryteringar på spelarsidan som är under all kritik utan även på tränarsidan med MP på pole position.

Det är mycket saker som måste falla på plats med värvningar och de är såklart inte alla blir bra men med den pung och pengar han haft tillgodo så ska man absolut få kräva bättre resultat.

Nu har man stått och trampat i några år med Daniel så tycker de börjar bli dags att förändra och ta in någon ny så man får en nystart, nya perspektiv, tankar, idéer osv.

Man har i princip kickat tränare på löpande band men den som anställt dom klarar sig alltid undan utan en enda skråma eller kritik. Klubben är nästan som en skånsk sekt.

De tråkiga är att man haft en person i klubben under minst 10 år utan att ge han en chans eller möjlighet utan tagit in personer utanför sekten. Denna person jobbar nu i en PL klubb, snacka om miss.
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2020-10-22 kl. 02:28.
Citera
2020-10-22, 02:25
Medlem
Ovcharkas avatar
Fantastiskt ändå att Daniel Andersson var känd för sin kärlek till sidledsspel och noll framåtanda som spelare och senare också gör sig känd på samma sätt som sportchef.

Mp. Strandberg. Binaku. Kuhn. Antonsson. Beijmo. Rakip. Gall. Rösler.
Citera
2020-10-22, 02:30
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Fantastiskt ändå att Daniel Andersson var känd för sin kärlek till sidledsspel och noll framåtanda som spelare och senare också gör sig känd på samma sätt som sportchef.

Mp. Strandberg. Binaku. Kuhn. Antonsson. Beijmo. Rakip. Gall. Rösler.

Man börjar nästan undra om Daniel trixar till sig millar ā la VD Björn style.

Något för vår allas husgud aspie L-iliminato att gräva och undersöka i!
Citera
2020-10-22, 02:53
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Man börjar nästan undra om Daniel trixar till sig millar ā la VD Björn style.

Något för vår allas husgud aspie L-iliminato att gräva och undersöka i!

Ja, gud i himmelen - aik är ett annat kapitel...

Öht kan man gnälla på alla klubbar. Jag gör ett snabbt gnäll:

Aik: Samrörelse med kriminella. Fakturor... Isak, Dulle, "fucking champions league".

Byen: Modern fotboll. Noterar anteckningar. En titel. "Vi skissade Tele... Nya Söderstadion".

Örebro: Ingen bryr sig. Aldrig någonsin. Sjua? Nia?

Göteborg: Åh, vi var stora där typ.. 80-90. Glenn. Ett par Glenn. Nottingham! Sen då? Ijeh, plånbok, ekonomisk kris, talanger, Mats Gren...

Häcken: Ingen hejar på oss och vi har Gothia Cup...

Kalmar: Vi satsar, bygger arena, men Rydström skeppar vi - Nanne blir bra!

Djurgårn: Revolutionerar svensk fotboll på 00-talet. Ut med 4-4-2 - in med 4-3-3. Tränar-duo? Ja. Investerare? Ja. Alla talanger till oss! Framåtanda! ... Och så anställer vi en damtränare och Pelle Olsson och sätter Dahlberg och Jawo på topp...

Tänka sig att Elfsborg behövde bygga en arena innan övriga kommuner tänkte tanken att det kunde vara något...

Nu har vi arenor och variationer av 4-5-1. Fattas bara utländska tränare, ordentliga akademier, samt att man plockar fram spelare som har spetsegenskaper snarare än att de är "lite bra på allt"...

För att citera min klubbs sportchef: "Det är svårt att driva en förening..."

Ugh...
Citera
2020-10-22, 03:56
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Ponera att han höll på AIK och ville in där. Hade de varit lättare som företag att komma in jämfört med en äkta medlemsägd klubb? Räcker de köpa innehav på Avanza för att bli ett bestämmande organ? Eller hur ser de ut?

Inte alls mitt bord detta med AB.
Jag förstår inte vad du menar? Det jag fetmarkerat är väldigt förvirrande.
Citera
2020-10-22, 06:56
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ja, gud i himmelen - aik är ett annat kapitel...

Öht kan man gnälla på alla klubbar. Jag gör ett snabbt gnäll:

Aik: Samrörelse med kriminella. Fakturor... Isak, Dulle, "fucking champions league".

Byen: Modern fotboll. Noterar anteckningar. En titel. "Vi skissade Tele... Nya Söderstadion".

Örebro: Ingen bryr sig. Aldrig någonsin. Sjua? Nia?

Göteborg: Åh, vi var stora där typ.. 80-90. Glenn. Ett par Glenn. Nottingham! Sen då? Ijeh, plånbok, ekonomisk kris, talanger, Mats Gren...

Häcken: Ingen hejar på oss och vi har Gothia Cup...

Kalmar: Vi satsar, bygger arena, men Rydström skeppar vi - Nanne blir bra!

Djurgårn: Revolutionerar svensk fotboll på 00-talet. Ut med 4-4-2 - in med 4-3-3. Tränar-duo? Ja. Investerare? Ja. Alla talanger till oss! Framåtanda! ... Och så anställer vi en damtränare och Pelle Olsson och sätter Dahlberg och Jawo på topp...

Tänka sig att Elfsborg behövde bygga en arena innan övriga kommuner tänkte tanken att det kunde vara något...

Nu har vi arenor och variationer av 4-5-1. Fattas bara utländska tränare, ordentliga akademier, samt att man plockar fram spelare som har spetsegenskaper snarare än att de är "lite bra på allt"...

För att citera min klubbs sportchef: "Det är svårt att driva en förening..."

Ugh...
Nu bor ju du på vischan och är kanske ny i gamet men ni skulle köpa Råsunda med AIK och flytta till Råsunda. Ni skulle bygga en arena på Östermalm. Sedan när allt sket sig gick ni med på att flytta till Tele2. Som ju såklart är er arena likt vår. Jag kan ha invändningar mot hur flata era supportrar är. Men för dig som är utomsocknes supporter spelar såklart Solna eller Stockholm ingen roll när du åker upp från landet för att se Djurgården spela.
Citera
2020-10-22, 08:05
Medlem
Citat:
Samma med målvakt. Dahlin får ses som bästa målvakt I serien, men Marko Johansson? Han ser väldigt liten och passiv ut i mål.

Marko Johansson är vår andramålvakt, som fått hoppa in eftersom Johan Dahlin skadade sig. Svårt och märkligt att ha kravbilden att det inte ska märkas att en 22-åring ersätter en av seriens bästa målvakter.

Citat:
Ursprungligen postat av Engelsk-Svensken
Uwe Rösler hade nog varit kvar om det inte var för att han ville lämna, sen under honom säsongerna 2018 och 2019 så fokuserades det mer på Europa. MFFs ekonomi kan ju vara hur stor som helst men vi verkar inte använda det för att skaffa spelare som vi behöver.

Rösler hade inte fått stanna, oavsett vad han hade velat. Hans ledarstil hade inte fungerat i det långa loppet. Varken hos spelare eller andra i organisationen.
Citera
2020-10-22, 12:05
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Konsten att välja vad man tycker är viktigt... Sm-guld? Nä, oviktigt. Var ju ett tag sen.

Krav pga pengar på bänken? Orättvist!

Inget cup-guld sen 80-talet? Oviktig - skitturnering!

Men eh.. europa gick bra? Ja, europa är viktigt! Bäst!

-Zlatan?
-Bäst! Maaaalmö!
-Men Hammarby...
-Ah, sämst - riv statyn!

Vilken jävla förlorarinställning du uppvisar gång på gång. Och så jävla mycket luft ni gårdare har efter 1 SM guld. Det är gulligt och tragikomiskt samtidigt. Att vinna Allsvenskan är knappast någon bragd eller något att imponeras över. Under hela 2000-talet har 10 (!) olika lag vunnit Allsvenskan, du hittar nog inte samma facit för någon annan liga som är rankad top 20. Samtidigt har bara 1 lag gått till två raka CL-spel och 3 EL-spel med två slutspel på det. Nämen oj så synd att vi inte vann Allsvenskan de två senaste säsongerna, jag gråter mig till sömns över det...Inte direkt. Hellre att vi gått till EL och förlorat Allsvenskan i år igen.

Det är bara ni deltagare som höjer Allsvenskan till skyarna för ni kan ju ingenting annat, ni får det tufft mot Europa FC som lattjar på deltid och ni åker ut tidigare än Malmö i Europakvalen. Ni försöker då göra Allsvenskan till en statusliga för det är endast där ni funnit någon som helst framgång. Löjligt.

Tack och lov tänker MFF-fans större, 1a i Allsvenskan dessutom, DIF 5:a...Blir inget EL 2 för er nästa säsong som det ser ut nu. Men ni har inget att hämta där ändå. Ser hellre lag som Norrköping, Elfsborg och Häcken i Europa. Spelar fin fotboll och har självdistans. Inte några krökta stockholmshens som försöker leka något, ingen har respekt för er.
Citera
2020-10-22, 12:41
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Vilken jävla förlorarinställning du uppvisar gång på gång. Och så jävla mycket luft ni gårdare har efter 1 SM guld. Det är gulligt och tragikomiskt samtidigt. Att vinna Allsvenskan är knappast någon bragd eller något att imponeras över. Under hela 2000-talet har 10 (!) olika lag vunnit Allsvenskan, du hittar nog inte samma facit för någon annan liga som är rankad top 20. Samtidigt har bara 1 lag gått till två raka CL-spel och 3 EL-spel med två slutspel på det. Nämen oj så synd att vi inte vann Allsvenskan de två senaste säsongerna, jag gråter mig till sömns över det...Inte direkt. Hellre att vi gått till EL och förlorat Allsvenskan i år igen.

Det är bara ni deltagare som höjer Allsvenskan till skyarna för ni kan ju ingenting annat, ni får det tufft mot Europa FC som lattjar på deltid och ni åker ut tidigare än Malmö i Europakvalen. Ni försöker då göra Allsvenskan till en statusliga för det är endast där ni funnit någon som helst framgång. Löjligt.

Tack och lov tänker MFF-fans större, 1a i Allsvenskan dessutom, DIF 5:a...Blir inget EL 2 för er nästa säsong som det ser ut nu. Men ni har inget att hämta där ändå. Ser hellre lag som Norrköping, Elfsborg och Häcken i Europa. Spelar fin fotboll och har självdistans. Inte några krökta stockholmshens som försöker leka något, ingen har respekt för er.

Ligga ni etta i allsvenskan? Den spelade ju ingen roll, skrev du. Europacupen spelade roll. Du vet cuperna där djurgårn spelade CL-kval senast och ni fick nöja er med EL-kval.

Klasskillnad.
Citera
2020-10-22, 14:49
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ligga ni etta i allsvenskan? Den spelade ju ingen roll, skrev du. Europacupen spelade roll. Du vet cuperna där djurgårn spelade CL-kval senast och ni fick nöja er med EL-kval.

Klasskillnad.

När man måste skryta med ett misslyckat CL-kval som en merit, då vet man att man inte har något att komma med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in