2020-08-31, 09:24
Medlem
Tyst från regeringen om motåtgärder, men jag tror att förövarna fattat att driver man in Sveriges regering i ett hörn , så måste dom för att överleva slå tillbaka . Två alternativ då, Avgå , eller använda påtryckningsmetoder. Avgå är inte sannolikt just nu, dom är för tända på makten och dess fördelar.
Törs dom då ta till krafter för att stoppa detta ? Så jag tror att kravallerna sakta kommer att avta .
Det under förutsättning att det stoppas bränna böcker.
Själv tycker jag att islam och koranen inte är en folkgrupp , det är en religion. Är det så att staten tycker olika , ja då skall kristendomen åtnjuta! samma skydd och fördelar.
Spännande fortsättning, och statsministern är dock mest intresserad av oroligheterna i öst...
Citera
2020-08-31, 11:28
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GigantiskDase
Tyst från regeringen om motåtgärder, men jag tror att förövarna fattat att driver man in Sveriges regering i ett hörn , så måste dom för att överleva slå tillbaka .

Sveriges regering är inte att leka med.

Sveriges regering kommer slå tillbaka.

Rassar och högerns provokatörer kommer få sina fisar varma.

Att kränka andra religioners symboler än den kristna kommer beläggas med drakoniska rättsliga följder.

Rasistiska organisationer och därtill enskilda personers uttryck för ringaktning av Mångfalden och förtal av Den svenska Värdegrunden kommer förbjudas i lag och straffbeläggas.

Vår Kristallnattkula spår: Om bara några år kommer majoriteten svenskar se tillbaka på år 2020 och förfäras över att det ännu blöjtidigt 2020-tal gick för sig att kränka en symbol för en annan religion än den kristna: "Vad otäckt rasistiska svenskar var då. Nu vet vi bättre när deras slemma partier förbjudits och alla svenskar som En Kvinna står upp för Mångfalden."
Citera
2020-08-31, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
För att vissa människor verkar ha extremt svårt för att förstå det där med yttrandefrihet och vill att undantag ska gälla för just deras religion. Det är inte "hat" att bränna en koran och det är inte heller "kärlek" att göra kulturministern och ställa sig framför en moské som antagligen helst hade kastat ut homosexuella från balkongen. Sluta missbruka de orden.

(F.ö. verkar du ju själv sprida "hat" genom att önska att du kunde utrota vissa "äckliga människor".)

Vad är det han vill yttra genom att bränna koranen framför deras moske?
Då har jag också rätt att utrota sådan människa och dig med som ber hat inom sig. Sådan människor ska inte exciteras i världen.
Snälla du kom inte att snacka att homosexuella är bara inte accepterad av islam. Dem är forfarande inte accepterad över allt i världen. Det är enda du har att skylla på.
Citera
2020-08-31, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GigantiskDase
Tyst från regeringen om motåtgärder, men jag tror att förövarna fattat att driver man in Sveriges regering i ett hörn , så måste dom för att överleva slå tillbaka . Två alternativ då, Avgå , eller använda påtryckningsmetoder. Avgå är inte sannolikt just nu, dom är för tända på makten och dess fördelar.
Törs dom då ta till krafter för att stoppa detta ? Så jag tror att kravallerna sakta kommer att avta .
Det under förutsättning att det stoppas bränna böcker.
Själv tycker jag att islam och koranen inte är en folkgrupp , det är en religion. Är det så att staten tycker olika , ja då skall kristendomen åtnjuta! samma skydd och fördelar.
Spännande fortsättning, och statsministern är dock mest intresserad av oroligheterna i öst...

Det vore väldigt bra med fortsatta koranbränningar. Paludan, som är både dansk och svensk medborgare har blivit portad från Sverige på två år med officiell orsak att han misstänks kunna utföra brott. Är det så lätt att porta svenska medborgare från Sverige så finns det ju ett alldeles utmärkt verktyg. Varenda deltagare i upplopp kan enkelt portas från Sverige på 2 år. Sedan kan ju misstanken om brottsbenägenhet kvarstå och så blir det två nya år.

Är det så att portningen måste ske vid inresa så sätt upp spärrar på varenda inresepunkt till Sverige och porta alla klanmedlemmar när de varit på semester i hemlandet mm.
Citera
2020-08-31, 12:32
Medlem
-GGs avatar
Kolla på den muslimska ap-horan I Samnytts artikel. Hon som gapar:

Citat:
I en video från våldsyttringarna i Malmö i helgen ser man hur en muslimsk kvinna hetsar upp en folkmassa. Hon kallar bland annat poliserna för ”hundar” eftersom hon inte gillade att de skyddade de islamkritiska demonstranterna från den muslimska mobben.

https://samnytt.se/muslimsk-kvinna-hetsar-upp-gang-vill-inte-att-polisen-ska-skydda-islamkritiker/

Vad skönt det vore att ta hennes äckliga invasionsröv och slänga över gränsen. Muslimer är så jävla fula och primitiva. Särskilt när de skriker om islam. Koranen avhumaniserar som system, muslimer ska sakna människovärde utanför sina egna pissländer. I alla fall tills de gjort upp med koranens människosyn.

Efterblivna jävlar.
Citera
2020-08-31, 13:12
Medlem
Celerons avatar
En sak som gör mig extra förundrad är, om det nu på något sätt är olagligt att "sparka fotboll" med koranen, varför låter polisen detta fortgå i uppåt en halvtimme innan de helt plötsligt ingriper och "stoppar matchen" varefter de arresterar och för bort tre Stram Kurs medlemmar ??. Då skulle man väl ha gjort det bara minuter efter att det började ?. Därtill var det förhållandevis lugnt på Stortorget i övrigt också och polisen hade god koll på läget och hade satt upp avspärrningsband o dylikt. Kan också återposta den längre youtube-video som en av de deltagande Stram Kurs medlemmarna själv filmat. Den pågår i stort sett från mötets början till dess polisen avbryter evenemanget.

https://www.youtube.com/watch?v=9jdqUDkt0io
Citera
2020-08-31, 13:42
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Detta är det centrala, enligt mig.

Det är inte eftersträvansvärt att bränna böcker varje dag. Men när någon gör det måste det få göras, särskilt i en kontext om att muslimer är importerade hit och att islam har ingenting med Svergie att göra på en naturlig väg. Om svenskar/vita hotas i sitt livsrum måste svenskar också få svara på det hotet.

Det bör brännas minst en Koran dagligen. Detta för att slå fast en gång för alla att dessa muslimer och deras medeltida primitiva religion inte har någon som helst särställning i Sverige.

Jag är i grund och botten också emot att det bränns böcker, men jag anser heller inte att någon av dessa böcker har en särställning. Koranen, Bibeln eller Sagan om Ringen? Det ska inte ha någon betydelse.

Så länge dessa muslimska ockupanter tror att de har en särställning i Sverige bör det brännas en Koran varje dag som en symbolmarkering att de fått sin verklighetsuppfattning om bakfoten.

Antingen stannar de här och accepterar att deras primitiva religion inte är någonting vi respekterar i en sekulär demokrati, eller så tar de sitt pick och pack och återvänder till de ödelagda skräpländer de ursprungligen kom ifrån.
Citera
2020-08-31, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Detta är det centrala, enligt mig.

Det är inte eftersträvansvärt att bränna böcker varje dag. Men när någon gör det måste det få göras, särskilt i en kontext om att muslimer är importerade hit och att islam har ingenting med Svergie att göra på en naturlig väg. Om svenskar/vita hotas i sitt livsrum måste svenskar också få svara på det hotet.

För 1000 år sedan importerades kristendomen hit till Sverige, det flyttade hit kristna människor enbart för att omvända vikingarna till kristendomen så snacka om att kasta sten i glashus.

Skillnaden från då är att vi idag lever i ett modernt sekulärt land och Islam kommer aldrig bli statsreligion i Sverige eller Europa eftersom majoriteten av alla människor i Väst är emot olika sorters förtryck oavsett om den är politisk eller religiös. Vi ser ju bara hur folk går ut på gatorna i Belarus, jag lovar att om Islamister skulle försöka sig på att Islamisera Sverige skulle det bli stora folkliga protester, folk i förorterna börjar ju bli rejält förbannade på olika klanfamiljer och självpåtagna religiösa poliser, vanligt folk vill enbart bli lämnade i fred.

Vad Parks och den andre idioten faktiskt lyckades med i Malmö var att ena kristna, Judar och Muslimer eftersom det var grupper från alla religioner ute på gatorna, så snart kanske dessa grupper kan ena sig och göra nått åt det verkliga problemet, nämligen gängkriminaliteten.
Citera
2020-08-31, 14:00
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Det bör brännas minst en Koran dagligen. Detta för att slå fast en gång för alla att dessa muslimer och deras medeltida primitiva religion inte har någon som helst särställning i Sverige.

Jag är i grund och botten också emot att det bränns böcker, men jag anser heller inte att någon av dessa böcker har en särställning. Koranen, Bibeln eller Sagan om Ringen? Det ska inte ha någon betydelse.

Så länge dessa muslimska ockupanter tror att de har en särställning i Sverige bör det brännas en Koran varje dag som en symbolmarkering att de fått sin verklighetsuppfattning om bakfoten.

Antingen stannar de här och accepterar att deras primitiva religion inte är någonting vi respekterar i en sekulär demokrati, eller så tar de sitt pick och pack och återvänder till de ödelagda skräpländer de ursprungligen kom ifrån.

Att det är just islam som alltid utgår från denna särställning, är tydligt för den islamiska mentaliteten. Det finns i ideologins kärna och "Jag". Arabiska och afrikanska muslimer blir därför odrägliga och våldsamma, ihop med annan biologi och andra sätt att fungera.

Enda sättet att bota det och driva tillbaka dem är att förolämpa islam och inte respektera någonting som har med islam att göra. Det är ju ingenting för oss, mer än påbudet av PK. Varför skulle ett folk i Norden svansa kring islam eller acceptera arabiska klaner som sprider gift i samhället? Det är inte ens nära oss på något sätt historiskt, kulturellt eller etniskt.
Citera
2020-08-31, 14:01
Medlem
swebarbs avatar
Paludan säger det kommer brinna fler koraner i rosengård. spännande detta. Fast han får ju inte komma in här på 2 år nu så....

https://samnytt.se/paludan-utlovar-ny-manifestation-i-rosengard-koranen-ska-brinna-tills-de-forstar-hur-man-beter-sig/
Senast redigerad av swebarb 2020-08-31 kl. 14:06.
Citera
2020-08-31, 15:16
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Paludan säger det kommer brinna fler koraner i rosengård. spännande detta. Fast han får ju inte komma in här på 2 år nu så....

https://samnytt.se/paludan-utlovar-ny-manifestation-i-rosengard-koranen-ska-brinna-tills-de-forstar-hur-man-beter-sig/
Fast nu har det väl visat sig att han har dubbelt medlemskap, man kan inte utvisa en med svenskt medlemskap så får se vad det kontras med efter det...
Citera
2020-08-31, 16:10
Medlem
Celerons avatar
Detta klipp (längst ner) kan väl anses som, vad ska jag säga, "nygammalt". Den är en dansk frilansfotograf som filmat denna snutt från polisinsatsen på Stortorget i Malmö i samband med att Stram Kurs var där. Lite nya vinklar och närbilder är det dock. Som ni kommer se så kan man med bästa vilja i världen inte tala om någon resursbrist från polisens sida. Fem poliser, flera "automatvapenbestyckade", på varje enskild (1) Stram Kurs medlem som dessutom går med fredligt utan att göra det minsta motstånd. Ser även osökt ut som om varje medlem "föräras" en egen polisbuss var att åka i.

https://www.youtube.com/watch?v=Y2IHJerrhj0
Senast redigerad av Celeron 2020-08-31 kl. 16:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in