2020-08-30, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag besvarar då en annan av dina frågor, så får vi se om du förstår svaret och vilken fråga jag besvarar:

Om en kvinna lider av att ha sex med sin egen man behöver orsaken till lidandet identifieras. Mannens drift minskar nämligen inte med kvinnans lidande.

Om kvinnan lider vid sex pga "lägre lust" så är det inte hennes man hon vill ligga med när de väl ligger, hon vill då enbart stilla sin drift.
Observera att vi talar om "lägre drift" här, inte brutna ryggar! Har en kvinna brutit ryggen är det smärtsamt ÄVEN om hon så skulle bli kåt- dvs hon kan inte ha sex.
Jösses vad du tramsar, var det bara bullshit från dig, det där om att du tycker att diskussioner som går framåt är intressanta? Eller är du inte ute efter att diskutera, utan bara vill ha kommentarer som stryker dig medhårs?

Möjligt att någon annan har pratat om att kvinnor lider av att ha sex med sina män, jag har då absolut inte gjort det. Så tillbaks till de frågor jag faktiskt har ställt, men som du uppenbarligen fegar för att besvara.

Känns det så obehagligt för dig att tänka till kring hur din egen man känner inför att ha sex med dig när du inte är kåt, och känns det så jobbigt att motivera och stå för dina egna åsikter?

Jag postar frågorna igen. Är det så att du redan svarat på dem så vore det ju enkelt för dig att bara kopiera och klistra in det svaret, precis som jag gör när jag får upprepa frågorna.

1. Vad är det du ser som konstigt i mitt resonemang?

2a. Varför inbillar du dig att grunden är annat än kärlek i ett äktenskap för att man inte vill ha sex med någon som inte är kåt?
2b. För min del känns det betydligt mer kärlekslöst att (som din man) ha sex med någon för sin egen tömnings skull, vad anser du om det?

3a. Hur du tror din man tänker och känner kring att ha sex med dig när du inte är kåt?
3b. Tror du han tänder på känslan av att veta att du inte är kåt, eller tror du han önskar att han hade en kvinna som var kåt på honom? Eller vet han inte om det, och luras att tro att du är kåt?

4. Varför anser du att din anledning till att inte vilja ha sex när du är sjuk är mer betydelsefull än andras anledningar till att inte vilja ha sex vid olika tillfällen?
Citera
2020-08-30, 22:02
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
disney brukar använda samma stillbilder i flera av deras tecknade filmer.

Nu förstår jag varför ni vill spela goda med refugees welcome, rädda den sällsynta ädle vilden.
Samt har så många andra konstiga ideer.

Disneyhjärntvätten is strong

Ja Disney har säkerligen en stor del i bilden om gentlemannen och kvinnan. Sagorna gjorde en aldrig besviken
Citera
2020-08-30, 22:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Jag uppfattar det som seriöst i alla fall.

Det var ju föga förvånande.
Citera
2020-08-30, 22:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Det har ju enbart med att du verkar vara mest på här så att säga...men varför svarar du inte på mina frågor ? jag är inte ett dugg intresserad av dig personligen men jag tror att ditt beteende har sina underliggande orsaker eller har jag fel ? jag har ingenting emot att ha fel men det skulle förvåna mig om jag har det i detta fallet...

Mest här? Har du slagit skallen eller? Ta en titt i denna tråden och upprepa att jag är mest här, om du fortfarande hävdar det.

Ursäkta men vilket beteende är det du pratar om? Hur beter jag mig?
Citera
2020-08-30, 22:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Jag säger inte att det är fel att göra som du heller om man nu vill det men man bör veta orsak och verkan och vad olika beteenden ger för mål och resultat.

Hur gör jag?
Citera
2020-08-30, 22:10
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jo, jo, jo, jo, jo. Lögn. Om du inte störs av manlig undergivenhet som kvinna så är du defekt, ni tänker mer som män ärligt talat, okåta män som vill värna om sin makt, mycket märkliGt.

Undergivna personer i största allmänhet stör, om de befinner sig för mycket i min närhet.
Citera
2020-08-30, 22:55
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Är du så osäker på ditt eget värde att du inte tror att din relation skulle överleva om din man inte är ständigt tillfredställd sexuellt? Det låter dessutom som en dum idé att vara utelämnad åt någon annans välvilja. Att du är en man är förresten rätt uppenbart. Troll.
Ack ja, här lever stackars jag beroende av välviljan av en krävande egoist där jag ställer upp på massa plågsamt sex. Stackars mig.

Eller nej. Jag är ekonomiskt fri och tacksam över att slippa slita hund på det sätt du beskrev.

Sedan vill jag självklart att min man är ordentligt tillfredställd, och ser till att han är det. Vem ska annars se till det?

Jag ska ge en något haltande liknelse:
Du blir hungrig (det är driften). Du blir hungrig oavsett om du ser mat eller inte. När du är hungrig vill du äta, och så länge det inte är vämjeligt så äter du gärna olika rätter.
Du äter middag (blir tillfredsställd). Nu är du mätt.
Nu erbjuds du din favorit all time:
Räkmacka!
Du är inte hungrig (=kåt) men du älskar ju räkmacka.

Här påstår de som faktiskt inte älskar räkmacka att det är en plåga att äta räkmackan eftersom de inte är hungriga, men jag säger att dessa faktiskt aldrig älskat räkmacka. De äter bara räkmackan om de är hungriga.
... För vad gäller sex finns ingen begränsande magsäck. Är man mätt finns inget sug efter sex, men räkmacka är ALLTID gott.
Senast redigerad av LadySweden 2020-08-30 kl. 23:16.
Citera
2020-08-30, 23:00
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej du pratar med "ni" och "er".
Meen ååååh vad söt du är, tilltalar du mig som man tilltalar kungen. Ååh en sådan artig liten pojke du är

Nej du förstår inte.

Jag förnekar inte allt.

Jag erkänner inget indirekt.

Ja du är lite udda, det måste medges. Inte många som tilltalar andra än kungen med "ni" och "er" nuförtiden tex.

Ja refererar man till andra personer så verkar det väl lämpligt, ni är ju ni som i plural, du verkar lite sådär kvinnovirrig igen. Att ta vad jag sa och bara vänd på det är nog rätt utspelat nu.

Att du inte förstår att du indirekt erkänner det är förstått, förändrar dock inte faktum.

Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Nej, det har aldrig hänt. Du fantiserar som du har gjort genom hela den här tråden. Ja det är kanske bäst att du håller dig borta från levande kvinnor och skaffar dig en uppblåsbar docka istället.

Så vad har hänt, kan du beskriva scenariot där din älskling är kåt och försöker förföra dig och du blir torr och okåt, det är ju nämligen helt bakvänt i min värld. Ja om ni nu vill påstå att ni är kåta och älskar männen. Även om jag håller mig borta från kvinnor så håller inte dom sig borta från mig så docka löser inget.

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det var ju föga förvånande.

Väldigt viktigt att vara seriös anser jag.

Citat:
Undergivna personer i största allmänhet stör, om de befinner sig för mycket i min närhet.

Ja kan jag hålla med om men är du en heterosexuell kvinna så bör du inte gilla att din man beter sig som en konflikträdd 14 årig tjej.

Citat:
Du är värre än den värsta kackelkärring som går att finna
Kackel kackel!

Säger hon och skriver 3 kacklande inlägg i rad till mig, kvinnor asså.
Citera
2020-08-30, 23:07
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Jösses vad du tramsar, var det bara bullshit från dig, det där om att du tycker att diskussioner som går framåt är intressanta? Eller är du inte ute efter att diskutera, utan bara vill ha kommentarer som stryker dig medhårs?

Möjligt att någon annan har pratat om att kvinnor lider av att ha sex med sina män, jag har då absolut inte gjort det. Så tillbaks till de frågor jag faktiskt har ställt, men som du uppenbarligen fegar för att besvara.

Känns det så obehagligt för dig att tänka till kring hur din egen man känner inför att ha sex med dig när du inte är kåt, och känns det så jobbigt att motivera och stå för dina egna åsikter?

Jag postar frågorna igen. Är det så att du redan svarat på dem så vore det ju enkelt för dig att bara kopiera och klistra in det svaret, precis som jag gör när jag får upprepa frågorna.

1. Vad är det du ser som konstigt i mitt resonemang?

2a. Varför inbillar du dig att grunden är annat än kärlek i ett äktenskap för att man inte vill ha sex med någon som inte är kåt?
2b. För min del känns det betydligt mer kärlekslöst att (som din man) ha sex med någon för sin egen tömnings skull, vad anser du om det?

3a. Hur du tror din man tänker och känner kring att ha sex med dig när du inte är kåt?
3b. Tror du han tänder på känslan av att veta att du inte är kåt, eller tror du han önskar att han hade en kvinna som var kåt på honom? Eller vet han inte om det, och luras att tro att du är kåt?

4. Varför anser du att din anledning till att inte vilja ha sex när du är sjuk är mer betydelsefull än andras anledningar till att inte vilja ha sex vid olika tillfällen?
Eftersom du inte förstår det svar jag gav blir det meningslöst att besvara resten av dina halmgubbar (som jag för all del inte tror nödvändigtvis är medvetna). Det är bara slöseri med energi.
Försök förstå vad jag just skrev i inlägget du citerade!
Citera
2020-08-30, 23:11
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Väldigt viktigt att vara seriös anser jag.

Ja kan jag hålla med om men är du en heterosexuell kvinna så bör du inte gilla att din man beter sig som en konflikträdd 14 årig tjej.

Säger hon och skriver 3 kacklande inlägg i rad till mig, kvinnor asså.

Mina inlägg är korta och koncisa.

Jag tror inte att någon gillar en konflikträdd man som beter sig som en fjortonåring. Möjligtvis en person som vill ha noll mothugg, men vad är det roliga i det?
Citera
2020-08-30, 23:14
Medlem
Citat:
Skulle aldrig skära ner, vi ska klicka från början och jag söker bara snuskfior som är konstant villiga, det är så jag vill ha det. Första gången hon hade mens erbjöd hon sig att suga/ta den i rumpan? Det märks rätt tydligt vad hon är ute efter och ditt ex verkar bara ha utnyttjat dig för barn. Har hon en ny? Tror du dom har sex? Inget gör fittor torrare än tofflande. Om inte du ändrar inställning så är ju risken rätt stor att detta drabbar dig igen. Flera år ju som sagt sadistiskt, förstår du inte hur bekväm hon är i att totalt skita i dig och din sexualitet när hon beter sig så och inte ens vill prata om det? Du lät detta gå åt helvete för långt. När din kvinna har tappat respekten för dig är det över.

Jo, jag brukar också bli tillsammans med personer som har samma sexdrift som mig. Trodde det var rätt denna gången också, eftersom vi var som kaniner fram tills att vi fick barn. Jag trodde rent generellt att vi var som gjorda för varandra. Men hade tyvärr fel. Exet har ingen ny och vill inte heller ha någon ny och har så vitt jag vet inte haft någon sedan exet dumpade mig (för snart ett år sedan). Sedan kan jag naturligtvis inte veta om exet har legat med någon random person någon enstaka gång under detta år. Men har svårt att tänka mig det, då mitt ex är en ganska introvert person som inte är särskilt intresserad av att umgås med folk, förutom våra barn, någon nära vän och nära släktingar.

Ja, du har helt rätt, jag lät det gå för långt. Jag skulle propsat på parterapi för länge sedan så att vi hade kunnat prata ut om detta. Då hade det varit tvunget att prata om det och hitta en lösning. Nu låter jag kanske som en riktig mes, men jag vågade inte riktigt, eftersom jag var rädd att om jag ställde ultimatum etc. så skulle jag ställa till det helt för vår lilla familj och att barnen skulle komma i kläm på något sätt... Jag kommer aldrig låta det gå såhär långt om jag blir tillsammans med någon ny. Vad är meningen med ett förhållande om det inte innefattar sex (och kärlek och innerlig vänskap)? Tack för dina peppande ord. Sådant här är inget man så gärna pratar om irl.
Citera
2020-08-30, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är ingen maktkamp att ha en man som offrat sig för sin hustru, men då detta är obegripligt för dig är det meningslöst att försöka få dig att förstå det. En svensk lär sig inte kinesiska på en vecka.

Ok, så om mannen har högre drift än kvinnan ska de gå i parterapi. Hur ska terapin hjälpa mannen att få lägre drift?
Eller menar du att kvinnans drift ska öka med terapi.
Män ”offrar” sig inte för sina fruar.
Förstår inte vad det är för konstiga relationer du lever i med de kraven att dina partners ska ”offras”.

Människor har samarbeten med varandra för att fungerande mänskliga relationer ger 1+1 = 3 och där 3 kan delas med 2.
Det vill säga du får en tvåsidig vinst.

Alltså inte: 1+1 =1 eller -1 +2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in