2020-08-30, 20:46
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Jo, jo, jo, jo, jo. Lögn. Om du inte störs av manlig undergivenhet som kvinna så är du defekt, ni tänker mer som män ärligt talat, okåta män som vill värna om sin makt, mycket märkligt.

Nej nej nej nej.

Inte lögn - sanning.

Han är inte undergiven.

Jag är inte defekt.

Jag tänker inte som en man.

Jag är inte okåt.

Jag vill inte värna om min makt.

Det enda märkliga här är vem det är du egentligen adresserar. Rösterna i ditt huvud?
Citera
2020-08-30, 20:49
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Jag har redan gett dig ett svar som för dom allra flesta vuxna är enkelt att förstå.

Du använder han som en dildo när du är kåt. Det finns inte den där genuina kåtheten som vi andra har till dom vi älskar. Du svara dock inte alls, kan du beskriva scenariot där din älskling var kåt och försökte förföra dig och du blev okåt och torr? Vad hände? Scenariot ni beskriver är helt främmande för mig så vill väldigt gärna förstå, dum och ung som jag är vettu.
Citera
2020-08-30, 20:52
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej nej nej nej.

Inte lögn - sanning.

Han är inte undergiven.

Jag är inte defekt.

Jag tänker inte som en man.

Jag är inte okåt.

Jag vill inte värna om min makt.

Det enda märkliga här är vem det är du egentligen adresserar. Rösterna i ditt huvud?

Pratar ju med dig listfia, tror du inte att du är riktig? Är du en avancerad AI bot? Nothings is reaaaaaaaaaaaaaaal maaaaaaaaaaaaaan.
Men jag förstår, du förnekar allt, även det du gång på gång indirekt erkänner. Udda beteende, så udda.
Citera
2020-08-30, 20:55
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Nej, du har inte svarat på mina frågor, så här kommer inlägget och frågorna igen.

Vad är det du ser som konstigt i mitt resonemang?

Varför inbillar du dig att grunden är annat än kärlek i ett äktenskap för att man inte vill ha sex med någon som inte är kåt? För min del känns det betydligt mer kärlekslöst att (som din man) ha sex med någon för sin egen tömnings skull.

Om du alltid vill ha sex med din man så vill du ju ha sex, men det du skrivit flera gånger är att du har ställa upp sex för att HAN vill ha det.

Vilken sorgligt skev bild du måste ha av sex om du tror att man använder sin man som en dildo om man bara har sex när man är kåt. Anledningen till att vi bara har sex när båda är kåta och villiga är för att jag älskar min sexualitet och är rädd om den, och för att min man älskar min kåthet.

För mig är sex något underbart och magiskt som ger både mig, min man, och oss som par, enormt mycket. Hade jag levt med en man som din så hade min sexlust krympt så den hamnade på samma nivå som din, och där vill jag verkligen inte hamna.

Glömde du att svara på hur du tror att din man tänker och känner kring att ha sex med dig när du inte är kåt? Tror du han tänder på känslan av att veta att du inte är kåt, eller tror du han önskar att han hade en kvinna som var kåt på honom? Eller vet han inte om det, och luras att tro att du är kåt?

Om du är ärlig mot honom och han är okej med läget så är ni ju perfekta för varandra. För kvinnor som likt dig bara vill ha sex en gång i månaden så behövs det antingen en man med lika låg sexdrift eller en man som lika gärna tömmer i någon som inte vill ha sex. För en man med hög sexdrift som bara vill ha sex med någon som är kåt och villig vore det ju vidrigt att leva med någon som har lika låg lust som du.

Frågan försvinner inte bara för att du låtsas att den inte finns, så jag upprepar den igen: Varför anser du att din anledning till att inte vilja ha sex när du är sjuk är mer betydelsefull än andras anledningar till att inte vilja ha sex vid olika tillfällen?
Det är så här, att jag avskyr tjat och upprepningar. Diskussioner som går framåt är intressanta. Därför lämnar jag dig att först se över vilken av dina frågor ovan jag besvarat i inlägget du citerat. Jag svarar dig nämligen för att förklara någonting för dig som du tycks ha
svårt att förstå. Själv är jag mer intresserad av att diskutera med männen+ kvinnor som redan har förstått problemet männen här uttrycker, så att diskussionen kommer framåt.
Citera
2020-08-30, 20:59
Medlem
Citat:
Du använder han som en dildo när du är kåt. Det finns inte den där genuina kåtheten som vi andra har till dom vi älskar. Du svara dock inte alls, kan du beskriva scenariot där din älskling var kåt och försökte förföra dig och du blev okåt och torr? Vad hände? Scenariot ni beskriver är helt främmande för mig så vill väldigt gärna förstå, dum och ung som jag är vettu.

Är scenariot att vara trött, stressad och osugen helt främmande för dig? Då måste du ha levt ett väldigt bekvämt liv. Har dock hört att män mår bättre av att ha sex när dom mår dåligt medan kvinnor stänger av. Det skulle kunna förklara eventuella skillnader. Personligen tror jag att många mäns sexlust påverkas negativt med när livet är tufft.
Citera
2020-08-30, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är så här, att jag avskyr tjat och upprepningar. Diskussioner som går framåt är intressanta. Därför lämnar jag dig att först se över vilken av dina frågor ovan jag besvarat i inlägget du citerat. Jag svarar dig nämligen för att förklara någonting för dig som du tycks ha
svårt att förstå. Själv är jag mer intresserad av att diskutera med männen+ kvinnor som redan har förstått problemet männen här uttrycker, så att diskussionen kommer framåt.
Bra, då har vi samma mål med diskussionen. Jag har läst vad du skrivit till mig, och jag vet vad du inte svarat på. Upprepar frågorna i punktform så är det lättare för dig att kontrollera att du svarar på dem, är det något du inte förstår så fråga gärna.

1. Vad är det du ser som konstigt i mitt resonemang?

2a. Varför inbillar du dig att grunden är annat än kärlek i ett äktenskap för att man inte vill ha sex med någon som inte är kåt?
2b. För min del känns det betydligt mer kärlekslöst att (som din man) ha sex med någon för sin egen tömnings skull, vad anser du om det?

3a. Hur du tror din man tänker och känner kring att ha sex med dig när du inte är kåt?
3b. Tror du han tänder på känslan av att veta att du inte är kåt, eller tror du han önskar att han hade en kvinna som var kåt på honom? Eller vet han inte om det, och luras att tro att du är kåt?

4. Varför anser du att din anledning till att inte vilja ha sex när du är sjuk är mer betydelsefull än andras anledningar till att inte vilja ha sex vid olika tillfällen?
Citera
2020-08-30, 21:06
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Är scenariot att vara trött, stressad och osugen helt främmande för dig? Då måste du ha levt ett väldigt bekvämt liv. Har dock hört att män mår bättre av att ha sex när dom mår dåligt medan kvinnor stänger av. Det skulle kunna förklara eventuella skillnader. Personligen tror jag att många mäns sexlust påverkas negativt med när livet är tufft.

Sååååå han tar tag i dig och du säger nej och sedan våldtar han dig? Väldigt märkliga "älsklingar" ni verkar ha, så ängsligt allting. Finns väl inget som är bättre mot stress än att komma förresten. Ja kanske, personligen håller jag mig borta från kvinnor som "mår dåligt" hela tiden så kanske är det som gör det med, tror livet blir lite enklare överlag om man träffar genuint kåta och glada kvinnor.
Citera
2020-08-30, 21:13
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Pratar ju med dig listfia, tror du inte att du är riktig? Är du en avancerad AI bot? Nothings is reaaaaaaaaaaaaaaal maaaaaaaaaaaaaan.
Men jag förstår, du förnekar allt, även det du gång på gång indirekt erkänner. Udda beteende, så udda.

Nej du pratar med "ni" och "er".
Meen ååååh vad söt du är, tilltalar du mig som man tilltalar kungen. Ååh en sådan artig liten pojke du är

Nej du förstår inte.

Jag förnekar inte allt.

Jag erkänner inget indirekt.

Ja du är lite udda, det måste medges. Inte många som tilltalar andra än kungen med "ni" och "er" nuförtiden tex.
Citera
2020-08-30, 21:17
Medlem
Citat:
Sååååå han tar tag i dig och du säger nej och sedan våldtar han dig? Väldigt märkliga "älsklingar" ni verkar ha, så ängsligt allting. Finns väl inget som är bättre mot stress än att komma förresten. Ja kanske, personligen håller jag mig borta från kvinnor som "mår dåligt" hela tiden så kanske är det som gör det med, tror livet blir lite enklare överlag om man träffar genuint kåta och glada kvinnor.

Nej, det har aldrig hänt. Du fantiserar som du har gjort genom hela den här tråden. Ja det är kanske bäst att du håller dig borta från levande kvinnor och skaffar dig en uppblåsbar docka istället.
Citera
2020-08-30, 21:22
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det är din bisarra tolkning. Jag har sex när jag är sugen och jag vill ha det tillsammans med min framtida älskling, när han också är det. Sexlust är inte något som går att styra med en av- och påknapp. Om du kommer hem från jobbet, trött och stressad, och du behöver ordna med ett antal viktiga saker innan du måste sova, så tvivlar jag starkt på att du kommer vara sugen på ett sexmaraton den dagen.
Jag börjar med att rikta mig till alla som skrivit till mig de sista sidorna och inte enbart till den citerade:
Den lilla röda klockan tjuter om för många inlägg för att jag ska svara på alla. Jag kommer att besvara de som intresserar mig, men jag är säker på att allas frågor blir besvarade var efter diskussionen fortsätter.

Till Marängen:
Det du säger stämmer. När vi är tex stressade är vår kropp i kampläge, och får sexuella låsningar. Därför skrev jag i begynnelsen av mitt inträde i diskussionen att kvinnan bör göra mannens tillfredställelse till en prioritet. Hon behöver förstå att hennes drift redan är betydligt lägre än hans, och vilka konsekvenser det får, annars förstår hon ju inte vikten av att prioritera detta.
Alltså bör hon se till att skapa sig en tillvaro utan massa stress, låt mannen vara behjälplig med detta!
Kvinnor behöver inte kriga sig fram genom livet när deras män sköter det basala för överlevnaden.
Citera
2020-08-30, 21:35
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Bra, då har vi samma mål med diskussionen. Jag har läst vad du skrivit till mig, och jag vet vad du inte svarat på. Upprepar frågorna i punktform så är det lättare för dig att kontrollera att du svarar på dem, är det något du inte förstår så fråga gärna.

1. Vad är det du ser som konstigt i mitt resonemang?

2a. Varför inbillar du dig att grunden är annat än kärlek i ett äktenskap för att man inte vill ha sex med någon som inte är kåt?
2b. För min del känns det betydligt mer kärlekslöst att (som din man) ha sex med någon för sin egen tömnings skull, vad anser du om det?

3a. Hur du tror din man tänker och känner kring att ha sex med dig när du inte är kåt?
3b. Tror du han tänder på känslan av att veta att du inte är kåt, eller tror du han önskar att han hade en kvinna som var kåt på honom? Eller vet han inte om det, och luras att tro att du är kåt?

4. Varför anser du att din anledning till att inte vilja ha sex när du är sjuk är mer betydelsefull än andras anledningar till att inte vilja ha sex vid olika tillfällen?
Jag besvarar då en annan av dina frågor, så får vi se om du förstår svaret och vilken fråga jag besvarar:

Om en kvinna lider av att ha sex med sin egen man behöver orsaken till lidandet identifieras. Mannens drift minskar nämligen inte med kvinnans lidande.

Om kvinnan lider vid sex pga "lägre lust" så är det inte hennes man hon vill ligga med när de väl ligger, hon vill då enbart stilla sin drift.
Observera att vi talar om "lägre drift" här, inte brutna ryggar! Har en kvinna brutit ryggen är det smärtsamt ÄVEN om hon så skulle bli kåt- dvs hon kan inte ha sex.
Citera
2020-08-30, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag börjar med att rikta mig till alla som skrivit till mig de sista sidorna och inte enbart till den citerade:
Den lilla röda klockan tjuter om för många inlägg för att jag ska svara på alla. Jag kommer att besvara de som intresserar mig, men jag är säker på att allas frågor blir besvarade var efter diskussionen fortsätter.

Till Marängen:
Det du säger stämmer. När vi är tex stressade är vår kropp i kampläge, och får sexuella låsningar. Därför skrev jag i begynnelsen av mitt inträde i diskussionen att kvinnan bör göra mannens tillfredställelse till en prioritet. Hon behöver förstå att hennes drift redan är betydligt lägre än hans, och vilka konsekvenser det får, annars förstår hon ju inte vikten av att prioritera detta.
Alltså bör hon se till att skapa sig en tillvaro utan massa stress, låt mannen vara behjälplig med detta!
Kvinnor behöver inte kriga sig fram genom livet när deras män sköter det basala för överlevnaden.

Är du så osäker på ditt eget värde att du inte tror att din relation skulle överleva om din man inte är ständigt tillfredställd sexuellt? Det låter dessutom som en dum idé att vara utelämnad åt någon annans välvilja. Att du är en man är förresten rätt uppenbart. Troll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in