Citat:
Ursprungligen postat av
HenrikN96
Sjukt imponerande! Du höjde dig varje år och 2.0! Grattis! Får man fråga varför du skrev HP två år senare när du redan haft fått det absolut bästa man kan få?
Den höga potentialen har nog inte jag, men jag satsar på runt 1,4 kanske om jag har tur. Då kommer jag in på ekonomi/systemvetenskap på de skolorna jag vill gå på.
Bra tips, men ska satsa mest på gamla prov och se vilka uppgifter jag har problem med. Läste du flera böcker i veckan!? Artiklar är nog väldigt viktigt att läsa varje dag.
HP-guiden rekomenderas?
Har också svårt med kvant, så där får det bli att gå igenom lite matteböcker!
Satsa på högre än 1.4, du ska satsa på att få högsta möjliga resultat för att få ett gott spelrum.
Gällande matematiken så kan jag tipsa dig om ett upplägg.
- Kör igenom Khan Academy från årskurs 4 till och med årskurs 8, alla grunder ska sitta. (Årskurs 8 i USA ligger närmare gymnasienivå sett till Sverige).
- Kör igenom Matematik 1 och 2 (A och B). Du kan slänga in matematik C men verkligen inte ett måste.
- Påbörja HP-guiden när du är klar med föregående moment. Samtidigt som du använder HP-guiden så kör du gamla prov med jämna mellanrum för att se din utveckling samt vad du behöver öva mer på.
Ett gott tips är att du ställer en timer när du gör gamla prov så de speglar ett skarpt prov, just för att vara anpassad till tidsramen. Kan man hantera tiden så har man mycket vunnet redan.