2020-08-30, 10:18
Medlem
swebarbs avatar
Imamer påstår att dom är fredens religion,efter 600 år syns inga tecken på detta.Dessa imamer verkar inte ha någon skam i kroppen.
Citera
2020-08-30, 10:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Har någon av Sveriges ledande ledarskribenter ännu lyckats komma fram till vad de tycker om yttrandefrihet och bokbränning? Är det yttrandefrihet, eller ej?

Jag väntar.
På DNs ledarsida kastar man iallafall dagen till ära skit på the usual suspects ; Polen, Ungern och Trump som utmålas som yttrandefrihetens främsta dödgrävare.
Citera
2020-08-30, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Imamer påstår att dom är fredens religion,efter 600 år syns inga tecken på detta.Dessa imamer verkar inte ha någon skam i kroppen.
De gör vad muhammedaner alltid gör, när de når en viss procentenhet i ett land gör de vissa saker. hade inte varit koranbränningen hade det varit något annat.
Citera
2020-08-30, 10:46
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Nu försöker The Guardian rädda islams skinn (som vanligt) och hävdar att de som gör detta inte muslimer.
Citat:
“A maximum of five of them are Muslim. You know why? Because a real Muslim doesn’t do this. All religions, not only Islam, are about peace.”

Så sa dem om IS också. Det är inga muslimer...
Citera
2020-08-30, 11:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Är det inte ovanligt tyst från Dan Park?

Det ligger en helt fantastisk ny intervju med Dan Park på youtube. Snacka om att va principfast och ha civilkurage.

https://m.youtube.com/watch?v=y3DODu8tVm8

Som jag ofta konstaterat, de människor som benämner sig ateister, i Parks fall "antiteist", är ofta de som bäst lever upp till de kristna idealen (säger jag som troende). Park har ju förresten heller inget emot att kallas vare sig kommunist eller rasist. Han skiter i sånt, verkar det som.
Senast redigerad av PresidentBahama 2020-08-30 kl. 11:59.
Citera
2020-08-30, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Det ligger en helt fantastisk ny intervju med Dan Park på youtube. Snacka om att va principfast och ha civilkurage.

https://m.youtube.com/watch?v=y3DODu8tVm8

Som jag ofta konstaterat, de människor som benämner sig ateister, i Parks fall "antiteist", är ofta de som bäst lever upp till de kristna idealen (säger jag som troende). Park har ju förresten heller inget emot att kallas vare sig kommunist eller rasist. Han skiter i sånt, verkar det som.

Vad menar du med "de kristna idealen"? Bokbål? Religionsförföljelse? Antisemitism? Alltihop av det där har funnits inom kristendomen.
Dan Park bryr sig inte om ifall man kallar honom rasist eller kommunist eftersom han är en psykopatisk narcissist som gillar att manipulera. Inget annat.
Citera
2020-08-30, 12:17
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Är kluven till detta, bränna koraner eller bibeln eller flaggor eller annat som folk bryr sig om, är respektlöst. Samtidigt är jag störd på att folk bryr sig om vad en gammal ökenpedofil sa under sitt drogrus i öknen så här 1000 år sedan. Det är synd om människan...

Du har en poäng och jag ansåg också att det var barbariskt att bränna koranen för någon månad sen. Men efter att ha lyssnat på Paludan och förstått hur reaktionerna var i Danmark har jag kommit på andra tankar och nu är det självklart att koranen ska brinna.

Jag brukade resonera att man ska inte såra två miljarder människor för att en liten klick är perversa idioter som tillämpar social darwinism vilket muslimska brödraskapet gör. Men det verkar som att det endast är MB som gråter när koranen brinner och de vardagliga muslimerna bryr sig inte. De vanliga muslimerna verkar nästan tacksamma när någon bränner koranen då den stora massan av muslimer också är trötta på brödraskapet och deras kontrollfetischer. Dessutom tillämpar brödraskapet en tolkning av islam som är politisk och inte är kompatibel med ett harmoniskt och fritt samhälle, de myglar och saboterar demokrati för att vinna makt. Visste du t.ex. att muslimska brödraskapet har ett avtal med sossarna sedan 1994 där sossarna köper röster mot att brödraskapet får inflytande?

På grund av sossarnas pakt med brödraskapet och all ondska som dessa två organisationer står för anser jag det befogat att bränna koranen. Brödraskapet och sossarna har våldfört sig på både islam och kristendom och därför krävs det lite barbari för att återställa religionerna. När religionerna har blivit tvättade kan man återgå till att låta religionen vara en moralisk handledning som sprider fred och harmoni i vårt samhälle.

Så för mig symboliserar koranbränning ett ställningstagande för den rena och fina religionen och en protest mot all förvanskning och hjärntvätt som pågår. Jag hatar inte vanliga och konservativa muslimer eftersom de inte hatar mig
Citera
2020-08-30, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Fast mest tragikomiskt är Fazlhashemis avslutning:

1. Vilka som bränner människor i vår tid vet vi redan och det är inte Dan Parks gäng.
2. Humor? Muslimer som möter kritik med humor? Kan han ge ett exempel ens? Och "kommande generation" är precis de som var på gatorna och kravallade. Så mycket humor har de unga muslimerna.

Dom får ringa in Özz, han som finansierade muhammedanernas terrordådet på Drottninggatan. Men visst JA, han är lika rolig, som att lukta på som en påse med bajs.
Citera
2020-08-30, 12:18
Medlem
Enligt kommunalrådet Katrin Stjernfeldt Jammeh så "tror många på myten om att polisen inte ingrep mot koranskändandet". Många är också frustrerade över att polisen ingrep försent. Alltså vad faan, polisen SKA INTE INGRIPA MOT SKÄNDANDE AV KORANEN. Vi har inga hädelselagar i Sverige.

Och den där imamen, mucic eller vad han nu hette, journalisten borde ställa relevanta frågor istället för att gå hans ärenden. Man kunde t.ex. fråga:
- tycker du att det ska vara förbjudet att bränna koranen, avbilda muhammed som romdellhund, ja avbilda muhammed öht rent av? Då får svenska folket höra hur muslimerna ser på yttrandefrihet. Dom säger sig vata för yttrandefrihet men verkar samtidigt inte förstå vad det innebär "yttrandefrihet är bra men man får ju inte kränka muslimer". Då "missbrukar man yttrandefriheten".

Och att vandalerna inte skulle vara riktiga muslimer, nähä, men dom ropar allahu akbar och verkar betrakta sig själva som muslimer iallafall.
Citera
2020-08-30, 12:21
Bannlyst
Vad är det dom skulle ingripa emot? Koran är för satan bara en jävla trycksak. Vad jesus i namn skulle dom ingripa emot? Katrin Stjernfeldt Jammeh verka inte vara frisk i huvudet.

Det här visa bara hur sjukt Sverige har blivit man tycker människor skall bli gripna för kätteri för dom genomför en demonstration emot en religion som dessutom inte hör hemma i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Abakumov
Enligt kommunalrådet Katrin Stjernfeldt Jammeh så "tror många på myten om att polisen inte ingrep mot koranskändandet". Många är också frustrerade över att polisen ingrep försent. Alltså vad faan, polisen SKA INTE INGRIPA MOT SKÄNDANDE AV KORANEN. Vi har inga hädelselagar i Sverige.

Och den där imamen, mucic eller vad han nu hette, journalisten borde ställa relevanta frågor istället för att gå hans ärenden. Man kunde t.ex. fråga:
- tycker du att det ska vara förbjudet att bränna koranen, avbilda muhammed som romdellhund, ja avbilda muhammed öht rent av? Då får svenska folket höra hur muslimerna ser på yttrandefrihet. Dom säger sig vata för yttrandefrihet men verkar samtidigt inte förstå vad det innebär "yttrandefrihet är bra men man får ju inte kränka muslimer". Då "missbrukar man yttrandefriheten".

Och att vandalerna inte skulle vara riktiga muslimer, nähä, men dom ropar allahu akbar och verkar betrakta sig själva som muslimer iallafall.
Citera
2020-08-30, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abakumov

Jo polisen skulle ingripa, Koranbränningen hade inte fått tillstånd.
Hur skulle bokbål vara en symbol för yttrandefrihet menar du?
Citera
2020-08-30, 12:34
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Jo polisen skulle ingripa, Koranbränningen hade inte fått tillstånd.
Hur skulle bokbål vara en symbol för yttrandefrihet menar du?

Rätten att tycka och yttra sin åsikt om Islam. En koranbränning är en ganska tydlig sådan. Man kan åsikter om brandsäkerhet men det skulle kunna funka lika bra att låta en hund skita på koranen. Provokationsvärdet skulle förmodligen bli desto större.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in