Citat:
Ursprungligen postat av
Christopher.
Är kluven till detta, bränna koraner eller bibeln eller flaggor eller annat som folk bryr sig om, är respektlöst. Samtidigt är jag störd på att folk bryr sig om vad en gammal ökenpedofil sa under sitt drogrus i öknen så här 1000 år sedan. Det är synd om människan...
Du har en poäng och jag ansåg också att det var barbariskt att bränna koranen för någon månad sen. Men efter att ha lyssnat på Paludan och förstått hur reaktionerna var i Danmark har jag kommit på andra tankar och nu är det självklart att koranen ska brinna.
Jag brukade resonera att man ska inte såra två miljarder människor för att en liten klick är perversa idioter som tillämpar social darwinism vilket muslimska brödraskapet gör. Men det verkar som att det endast är MB som gråter när koranen brinner och de vardagliga muslimerna bryr sig inte. De vanliga muslimerna verkar nästan tacksamma när någon bränner koranen då den stora massan av muslimer också är trötta på brödraskapet och deras kontrollfetischer. Dessutom tillämpar brödraskapet en tolkning av islam som är politisk och inte är kompatibel med ett harmoniskt och fritt samhälle, de myglar och saboterar demokrati för att vinna makt. Visste du t.ex. att muslimska brödraskapet har ett avtal med sossarna sedan 1994 där sossarna köper röster mot att brödraskapet får inflytande?
På grund av sossarnas pakt med brödraskapet och all ondska som dessa två organisationer står för anser jag det befogat att bränna koranen. Brödraskapet och sossarna har våldfört sig på både islam och kristendom och därför krävs det lite barbari för att återställa religionerna. När religionerna har blivit tvättade kan man återgå till att låta religionen vara en moralisk handledning som sprider fred och harmoni i vårt samhälle.
Så för mig symboliserar koranbränning ett ställningstagande för den rena och fina religionen och en protest mot all förvanskning och hjärntvätt som pågår. Jag hatar inte vanliga och konservativa muslimer eftersom de inte hatar mig