2020-08-28, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Vad i all världen händer i Marocko som gör att det kommer "flyktingar därifrån?
Politisk flykting? Hur som har flera länder i Europa svårt för att utvisa dömda terrorister till vissa länder, bland annat från Belgien till Marocko, för att de kan utsättas för tortyr. Mänskliga rättigheter...
Citera
2020-08-30, 12:00
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Politisk flykting? Hur som har flera länder i Europa svårt för att utvisa dömda terrorister till vissa länder, bland annat från Belgien till Marocko, för att de kan utsättas för tortyr. Mänskliga rättigheter...

Finns nu en tråd om Skjetne.
(FB) Leif Ahmed Skjetne - präst i Svenska kyrkan som blev muslim
Citera
2020-09-01, 22:18
Medlem
321js avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/efter-kyrkokrisen-ingen-vill-ha-jobbet-som-kyrkoherde

I ett år har pastoratet Karlskrona-Aspö varit utan kyrkoherde och tjänsten utlystes under sommaren.
Men ingen har visat intresse för att ta sig an jobbet.
– Jag tycker det är ledsamt, säger Eva-Karin Lindgren, vikarierande kyrkoherde.
Citera
2020-09-25, 03:51
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Finns nu en tråd om Skjetne.
(FB) Leif Ahmed Skjetne - präst i Svenska kyrkan som blev muslim
Är det inte samma präst som ett program i SVT berättade om? Tror nog det. En viktig anledning varför han konverterade till islam var att han hade svårt med 3 enigheten. Han föredrog en monoteistisk syn på Gud.
Citera
2020-09-25, 03:56
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelvinter
Nu är det dags att hylla alla könsförnekare, BDSM och diverse andra sexuella avvikelser.
Givetvis är SvK snabb att haka på under pridehetsen.

Vad sägs om:
* Drop-in vigsel och Drop-in dop.
* Pilgrimsvandringar med temat TRO, HOPP OCH KÄRLEK.
* Svenska Kyrkans Unga i Stockholms Stift: Pride - andakt.
* Sommarcafe hos Högalidskyrkan.
* TRO - Ett samtal om tro och identitet.
* Pride-Pepp för ungdomar.
* Pilgrimsvandring Tema Kärlek.

Listan är säkert längre. Orkade inte mer. SvK går verkligen all out vilket iofs inte är särskilt förvånande. Deras förfall är totalt.
Ja, en lång lista på saker som gör mig äcklad...
Citera
2020-09-25, 04:11
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelvinter
Inte förvånad med alla villoläror dom lär ut. Tar in konst och visar upp sexuella avvikelser som något vackert.
Dom avkragar en präst för att denna sa att homosexualitet är en synd och att Gud skapade jorden.
Ja, SVK är i direkt kollisionskurs med Den Levande Guden och hans ord Bibeln. Vilken SMÄLL set ska bli!
Citera
2020-09-25, 04:35
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Bygg en minaret även och jag ser fram emot att nån spränger den.
Islam och Judendom och Kristendom kommer ALDRIG att existera i harmoni och symbios med varandra, historian har bevisat redan att det har misslyckats.
Men ge mig anledning till att tro det, en tendens, en liten chans till det i nån form så ska inte jag sitta och käbbla emot, tills dess. Läs ovan om vad jag tycker om vissa element av Islam.
Jag gillar den västerländska kulturen, delar av den, före nåt samhälle som är influerat av Muslimer, sen kan nån vara en hur hygglig prick som helst som person som är Muslim personligen men det ändrar inte allt det andra.

Varför inte montera högtalare i klocktornet för att köra böneutropet ... ??? !!!
Citera
2020-09-25, 16:33
Medlem
spoilers avatar
"Det är på Twitter som det stormar kring Svenska kyrkan.

Bakgrunden är att Svenska kyrkan samverkar med den muslimska så kallade välgörenhetsorganisationen Islamic Relief, som kopplats till islamistiska Muslimska Brödaskapet.

Men på Twitter går Svenska kyrkan till motangrepp mot dem som påstår det.

Kyrkan hävdar tvärtom att det "inte finns ett vetenskapligt stöd" för kopplingen till islamister.

"Det påståendet stämmer inte. Aje Carlbom har släppt vetenskaplig rapport till MSB där kopplingar beläggs. Dessutom har vi skrivit ett antal artiklar där vi belägger med fakta hur kopplingar ser ut", svarar terrorforskaren Magnus Ranstorp."

https://www.friatider.se/kritikstorm-nar-svenska-kyrkan-forsvarar-islamistkopplad-grupp
Citera
2020-09-25, 18:45
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Det är på Twitter som det stormar kring Svenska kyrkan.

Bakgrunden är att Svenska kyrkan samverkar med den muslimska så kallade välgörenhetsorganisationen Islamic Relief, som kopplats till islamistiska Muslimska Brödaskapet.

Men på Twitter går Svenska kyrkan till motangrepp mot dem som påstår det.

Kyrkan hävdar tvärtom att det "inte finns ett vetenskapligt stöd" för kopplingen till islamister.

"Det påståendet stämmer inte. Aje Carlbom har släppt vetenskaplig rapport till MSB där kopplingar beläggs. Dessutom har vi skrivit ett antal artiklar där vi belägger med fakta hur kopplingar ser ut", svarar terrorforskaren Magnus Ranstorp."

https://www.friatider.se/kritikstorm-nar-svenska-kyrkan-forsvarar-islamistkopplad-grupp
Kvittar vilket. Vår ärkebiskop har ju redan konverterat till mussla.
Citera
2020-09-27, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Kvittar vilket. Vår ärkebiskop har ju redan konverterat till mussla.

Ett synnerligen felaktigt och ogrundat påstående, som bara visar hur oinsatt du är.
Citera
2020-09-27, 07:57
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albanach90
Ett synnerligen felaktigt och ogrundat påstående, som bara visar hur oinsatt du är.
”Gud är stor”
Citera
2020-09-29, 07:45
Bannlyst
Dottern har fått ett flertal försändelser om konfirmation från Svenska Kyrkan. I det första brevet stod det att "det viktigaste är att konfirmationen är hållbar". Inte ett ord om att den är HBTQI-certifierad, vilket kan tyckte var konstigt. Det borde den väl vara? Men det är kanske så självklart att det inte behöver nämnas uttryckligen?

I de följande utskicken (hur "hållbart" är det egentligen att skicka ut flera reklambrev till en person som inte visat något intresse för konfirmation i SvK? Hon går i konfirmandundervisning i en annan kyrka) står det bl.a. "Vill du få nya vänner och upplevelser du aldrig glömmer? Vill du göra spännande saker, prata om livet och sjunga tillsammans? Då finns konfirmationen. Allt är gratis och du kan välja mellan: Konfirmand: Framtidstro, Konfirmand: Äventyr, Konfirmand: Resa, Konfirmand: Sommar, Konfirmand: I min egen takt."

Konfirmationen handlar alltså om upplevelser och få vänner. Och jag som trodde det handlar om kristen tro ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in