2020-08-30, 01:38
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Skrev ju rätt många saker så vilken fantasi tänkte du på?

Man skall ha inställningen att man skall det. Att gå in med loser mentaliteten att det inte kommer gå håller inte för då kommer man förbli en loser som aldrig lyckas med något eftersom man redan innan något hänt har tagit fram en massa ursäkter till sig själv angående varför det inte kommer att gå.
Går man in med förväntningen att ens partner ska uppfylla precis alla behov så är det dömt att gå åt helvete skulle jag vilja påstå. Lägger man den pressen på en person, så kommer det inte funka.

Testa din inställning när du går in i en relation med någon du skaffar barn med. Och vems behov som kommer först.
Citera
2020-08-30, 01:41
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du blir inte lite trött på dina upprepningar angående att du slår hål på andras argument? Du kör ju liksom det varenda gång du inte får som du vill i diskussionen.

Såhär är det, du slår sällan hål på argument här. Det handlar om att du är så inlärd (hjärntvättad)utifrån vad du har läst dig till på olika forum som passar dina åsikter, att du tror på riktigt att du slår hål på andras argument. Du gör inte det, du upprepar bara din övertygelse som inte är baserat på annat än anekdoter och åsikter.

Jag kör med det varje gång ni får slut på argument och blir så frustrerade att ni bara tar till invektiv och personangrepp, vilket också sker i princip varje gång

Och om ni två är för dumma eller för feministiskt hjärntvättade för att begripa att er dubbelmoral blir exponerad, eller om ni vet om det men bara ägnar er åt desperat damage control, det vet jag inte. Det är i vilket fall stor underhållning att se era hjärnor gå på högvarv varje gång ni försöker krångla er ur mina frågor som ni inte kan svara på utan att faktiskt exponera ert enorma hyckleri

Och sen gnäller ni om hur frustrerande och jobbigt det är. Men visst, jag kan försöka vara lite snällare framöver om ni tycker att jag gör det för svårt för er.
Citera
2020-08-30, 01:44
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Går man in med förväntningen att ens partner ska uppfylla precis alla behov så är det dömt att gå åt helvete skulle jag vilja påstå. Lägger man den pressen på en person, så kommer det inte funka.

Testa din inställning när du går in i en relation med någon du skaffar barn med. Och vems behov som kommer först.

Inte alls, självuppfyllande profetior fungerar som dom gör, är du konstant negativt så blir allt runt dig också negativt, är du positivt så blir allt positivt. Alla förstår nämligen att hon inte kan uppfylla precis allt hela tiden men försöker hon eller sitter hon där och är sur som fan och säger nej i helvete heller din jävla mansgris? Det är ju bara tofflar som inte kan få något bättre som får nöja sig med kvinna nr 2 där. Dessutom pratade vi om sex, sära på benen är ingen press direkt och hade inget med barn att göra i denna kontext.
Citera
2020-08-30, 01:59
Medlem
Citat:
Inte alls, självuppfyllande profetior fungerar som dom gör, är du konstant negativt så blir allt runt dig också negativt, är du positivt så blir allt positivt. Alla förstår nämligen att hon inte kan uppfylla precis allt hela tiden men försöker hon eller sitter hon där och är sur som fan och säger nej i helvete heller din jävla mansgris? Det är ju bara tofflar som inte kan få något bättre som får nöja sig med kvinna nr 2 där. Dessutom pratade vi om sex, sära på benen är ingen press direkt och hade inget med barn att göra i denna kontext.

Man behöver inte vara en toffel bara för att man "nöjer sig" med person nummer 2. Det kan handla om andra saker. Tex. att man verkligen respekterar sin partners (o)vilja. Eller att man har barn ihop och för den sakens skull biter ihop och försöker få det att funka ändå, då det finns viktigare saker att tänka på i en relation när man har barn ihop, än om man får ligga/inte ligga. Eller båda dessa alternativ. Eller helt andra anledningar.
Citera
2020-08-30, 02:14
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Man behöver inte vara en toffel bara för att man "nöjer sig" med person nummer 2. Det kan handla om andra saker. Tex. att man verkligen respekterar sin partners (o)vilja. Eller att man har barn ihop och för den sakens skull biter ihop och försöker få det att funka ändå, då det finns viktigare saker att tänka på i en relation när man har barn ihop, än om man får ligga/inte ligga. Eller båda dessa alternativ. Eller helt andra anledningar.

Jo en sanslöst patetiskt jävla toffel, en pojke som aldrig blev man. Respekterar man hennes oresonliga barnsliga dramaqueenande så gör man så för att man helt och hållet saknar självrespekt ergo är en komplett toffel utan andra val. Det är sådana pojkar som förstör för alla oss andra som måste fixa dessa kvinnor sen eftersom deras patetiska toffel som dom så klart innerst inne hatar inte har lärt dom något om hur man beter sig som flickvän. ALLA hatar tofflar, nackskott på precis alla män som fjäskar sin väg till fitta, det är för patetiskt. Ryck upp dig för i helvete.
Citera
2020-08-30, 02:24
Medlem
Citat:
Jo en sanslöst patetiskt jävla toffel, en pojke som aldrig blev man. Respekterar man hennes oresonliga barnsliga dramaqueenande så gör man så för att man helt och hållet saknar självrespekt ergo är en komplett toffel utan andra val. Det är sådana pojkar som förstör för alla oss andra som måste fixa dessa kvinnor sen eftersom deras patetiska toffel som dom så klart innerst inne hatar inte har lärt dom något om hur man beter sig som flickvän. ALLA hatar tofflar, nackskott på precis alla män som fjäskar sin väg till fitta, det är för patetiskt. Ryck upp dig för i helvete.

Nu anser jag att du har en väldigt svart/vit syn på världen. Det finns andra nyanser också.

I min värld är en toffel någon som går och ser filmen som kärestan vill se, fast man hellre vill se en annan film och att detta sker varje gång. Eller när polarna ringer och frågar om man ska med ut, så säger toffeln "jag ska fråga kärestan först". Klart man ska prata med sin käresta innan man bestämmer något med andra (och ens käresta bör göra detsamma med en själv), men fråga om lov, där någonstans går gränsen. Att hela tiden låta sin vilja bli överkörd i simpla saker, ja, då liknar det toffel. Där behöver man stå på sig och säga hur man själv behöver ha det för att må bra.

Men när det kommer till att ligga, då behöver man vara lyhörd för sin partner. Där kan man inte bara köra över sin partners (o)vilja. Det är inte att vara en toffel, det är att vara en sund person som bryr sig om sin käresta.
Citera
2020-08-30, 02:32
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nu anser jag att du har en väldigt svart/vit syn på världen. Det finns andra nyanser också.

I min värld är en toffel någon som går och ser filmen som kärestan vill se, fast man hellre vill se en annan film och att detta sker varje gång. Eller när polarna ringer och frågar om man ska med ut, så säger toffeln "jag ska fråga kärestan först". Klart man ska prata med sin käresta innan man bestämmer något med andra (och ens käresta bör göra detsamma med en själv), men fråga om lov, där någonstans går gränsen. Att hela tiden låta sin vilja bli överkörd i simpla saker, ja, då liknar det toffel. Där behöver man stå på sig och säga hur man själv behöver ha det för att må bra.

Men när det kommer till att ligga, då behöver man vara lyhörd för sin partner. Där kan man inte bara köra över sin partners (o)vilja. Det är inte att vara en toffel, det är att vara en sund person som bryr sig om sin käresta.

Ja det är också att vara en toffel men du är ju givetvis en ännu värre toffel när du accepterar att hon är en komplett bitch utan anledning. Sex är viktigare än en film. Hur prioriterar du grabben? Hon är inte lyhörd, hon totalt skiter i dina behov, sen inte nog med det så attackerar hon dig verbalt, accepterar du det är du inte bara en toffel utan en megatoffel. Din kuk borde vara viktigare för dig än val av film men det är typiskt tofflar att totalt kompromissa bort sin egen sexualitet.
Citera
2020-08-30, 06:45
Medlem
Citat:
Ja vad ska man säga...
På ett sätt är det ju ändå lite gulligt att du är så fäst vid mig att du ägnar mig flera inlägg. Jag har också förstått att du önskar att du kände mig, men man kan inte få allt här i livet.
Eftersom du nu inte känner mig, eller faktiskt inte vet ett dugg om mig, så ter sig dessa inläggen rätt så meningslösa.
Mina inlägg och råd gäller generellt till alla men du moment 22 visar ju bara att jag har rätt om både dig och dina gelikar.
Citera
2020-08-30, 09:25
Bannlyst
Citat:
Du har inte sett skönheten och odjuret märker jag.
disney brukar använda samma stillbilder i flera av deras tecknade filmer.

Nu förstår jag varför ni vill spela goda med refugees welcome, rädda den sällsynta ädle vilden.
Samt har så många andra konstiga ideer.

Disneyhjärntvätten is strong
Citera
2020-08-30, 10:09
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Om man har vaginalt sex 10 gg per dag mer eller mindre jämt så blir man öm till slut oavsett.
Du tänker dig ändå att vaginal torrhet och sprickningar ingår i kärleken till mannen?
Om han i huvudsak är intresserad av analsex? 5-10 gg om dagen. Stället han inte upp och blir ”mätt”så är det fullkomligt förväntat att han köper sex?
Män kan också bli slitna i penis, så det ordnar sig säkert.

"måste man ligga med honom 1000. ggr/dag? :O ) "

Jag rekommenderar inte torrsex. Du kan säkert lösa detta problem.

Ja, en kvinna bör tillfredsställa sin man, och mannen sin kvinna.
Citera
2020-08-30, 10:16
Medlem
Citat:
Ja det är också att vara en toffel men du är ju givetvis en ännu värre toffel när du accepterar att hon är en komplett bitch utan anledning. Sex är viktigare än en film. Hur prioriterar du grabben? Hon är inte lyhörd, hon totalt skiter i dina behov, sen inte nog med det så attackerar hon dig verbalt, accepterar du det är du inte bara en toffel utan en megatoffel. Din kuk borde vara viktigare för dig än val av film men det är typiskt tofflar att totalt kompromissa bort sin egen sexualitet.

Ja, sådant är inte kul. Jag har levt i en sådan relation. Gick från 100 till nästan noll efter att vi fick barn. Och efter ett tag var det nere på 0 i flera år, tills exet dumpade mig. I början försökte jag förföra, men lönlöst. till slut gav jag upp och lät det vara, ingen ide´ att försöka förföra någon som är totalt ointresserad och inte ens vill prata om problemet. Efter några år slutade jag försöka och hoppades på att lusten hos exet skulle komma.

Om vi för intressets skull vänder på det: det är kvinnan som vill ha sex, men mannen som sitter som en sur potatis i soffan och inte vill. Mannen som nöjer sig med pussar och kramar, medans kvinnan vill ha sex mellan 1-4 gånger/dygn. Kvinnan som försöker förföra sin make år ut och år in, men får "bitchiga" kommentarer tillbaka. Hon piffar till sig, springer på gymmet etc. för att vara så attraktiv hon kan för sin make, men får nobben och kommentarer som: "kan vi inte bara sitta och gosa istället?" från sin make. Och mannen skiter totalt i henens behov av sex. Han är ju så trött och "orkar inte". Trots att hon yrkesarbetar fler timmar än honom/dag och gör mer arbete i det gemensamma hemmet, tar själv alla snoriga nätter med barnen etc. Vad skulle du ge henne för råd? Är hon en toffel som lyhört lyssnar på sin make?

Eller det homosexuella paret. Om den ena vill och den andra inte vill (enligt beskrivningen ovan). Vad skulle du ge den part för råd som inte får sitt sexuella behov tillfredsställt i relationen?
Citera
2020-08-30, 10:23
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Har inte yppat något om ett tvång. Men om en förutsättning för relationen ska fortsätta att man också vill ha frekventa anala penetrationer (vilket självfallet är svårt för rätt många) så vem ska kompromissa?

Hon säger ju att man ska ge så mycket han vill ha? Men vad är det? Män är ju liksom inte som vi kvinnor ett enda kollektiv (Tihi), så där kan det se tämligen olika ut.

Och vad händer om ens partner blir sjuk, deprimerad? Där kanske sex blir mycket svårt att överhuvudtaget genomföra. Lämnar ni direkt då om prognosen är dålig?

Jag är uppriktigt nyfiken.

För mig är sex en stor och viktig del i en relation. Sen är jag ytterst medveten om att det inte ser ut så alla. Inte för män heller.

En anledning till att män köper sex är att de inte upplever att alla deras fantasier kan bli verklighet hemma med hustrun, trots att det har ett aktivt sexliv.

Det kan handla om förnedringslekar, femdom, och lite annat smått och gott som livspartnern inte är bekväm med. Då undrar jag hur ni ser på det? Är även detta något man ska omfamna för att inte riskera skilsmässa?
Det vettiga är att diskutera igenom sådant man vet att man är udda med redan innan äktenskapet.

Nu är det ju så att många skulle lämna sin partner om denne blev deprimerad. Skilsmässa är standard i Sverige, inte livslånga äktenskap.

Det är ett bakvänt resonemang att säga "men va? Tänk om han vill köra hennes huvud genom en mangel och blir låt av sådant"?

Det är helt enkelt så att är mannen rejält mätt har han inte ork att tex springa på bordell. Ja problem kan uppstå, hon kanske bryter ryggen eller blir deprimerad, och ja:
Då spricker många äktenskap. Så ser det ut. Så har det alltid sett ut. Män vill ha sex, och kvinnor gillar inte att det ser ut så här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in