Citat:
Ursprungligen postat av
JordenIsPlatt
Jo en sanslöst patetiskt jävla toffel, en pojke som aldrig blev man. Respekterar man hennes oresonliga barnsliga dramaqueenande så gör man så för att man helt och hållet saknar självrespekt ergo är en komplett toffel utan andra val. Det är sådana pojkar som förstör för alla oss andra som måste fixa dessa kvinnor sen eftersom deras patetiska toffel som dom så klart innerst inne hatar inte har lärt dom något om hur man beter sig som flickvän. ALLA hatar tofflar, nackskott på precis alla män som fjäskar sin väg till fitta, det är för patetiskt. Ryck upp dig för i helvete.
Nu anser jag att du har en väldigt svart/vit syn på världen. Det finns andra nyanser också.
I min värld är en toffel någon som går och ser filmen som kärestan vill se, fast man hellre vill se en annan film och att detta sker varje gång. Eller när polarna ringer och frågar om man ska med ut, så säger toffeln "jag ska
fråga kärestan först". Klart man ska prata med sin käresta innan man bestämmer något med andra (och ens käresta bör göra detsamma med en själv), men fråga om lov, där någonstans går gränsen. Att hela tiden låta sin vilja bli överkörd i simpla saker, ja, då liknar det toffel. Där behöver man stå på sig och säga hur man själv behöver ha det för att må bra.
Men när det kommer till att ligga, då behöver man vara lyhörd för sin partner. Där kan man inte bara köra över sin partners (o)vilja. Det är inte att vara en toffel, det är att vara en sund person som bryr sig om sin käresta.