2020-08-29, 21:17
Medlem
Adelaides avatar
Jag tycker Aerosmith är jämnare än Rolling Stones.

Stones skrev bättre hits, men Aerosmith hade mer jämna skivor sett till helheten. Visserligen blev det skit efter Done With Mirrors-plattan, men de 4 första skivorna kryllar av topplåtar. Lika imponerande var inte Rolling Stones på albumfronten. Stones släppte enligt mig för många skivor på kort tid, vilket gjorde att det fanns för många utfyllnadslåtar och max 3 guldkorn på varje platta. Deras mest lyckade skivor var enligt mig Let It Bleed och Sticky Fingers, men Aerosmith hade minst ett par till som var riktigt bra.
Senast redigerad av Adelaide 2020-08-29 kl. 21:25.
Citera
2020-08-30, 01:24
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide

Stones skrev bättre hits, men Aerosmith hade mer jämna skivor sett till helheten. Visserligen blev det skit efter Done With Mirrors-plattan, men de 4 första skivorna kryllar av topplåtar. Lika imponerande var inte Rolling Stones på albumfronten. Stones släppte enligt mig för många skivor på kort tid, vilket gjorde att det fanns för många utfyllnadslåtar och max 3 guldkorn på varje platta. Deras mest lyckade skivor var enligt mig Let It Bleed och Sticky Fingers, men Aerosmith hade minst ett par till som var riktigt bra.

Har aldrig förstått storheten hos Aerosmith. Ska väl erkänna att jag inte har lyssnat desto mer på dem egentligen.
Citera
2020-08-30, 01:55
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Har aldrig förstått storheten hos Aerosmith. Ska väl erkänna att jag inte har lyssnat desto mer på dem egentligen.

Deras 70-tals skivor är bluesrock/rock n roll. Du kan säkert hitta nåt du gillar från den eran.
Undvik dock skivorna efter Done With Mirrors för dessa lutar mer åt Bon Jovi-musik.
Citera
2020-08-30, 02:04
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Deras 70-tals skivor är bluesrock/rock n roll. Du kan säkert hitta nåt du gillar från den eran.
Undvik dock skivorna efter Done With Mirrors för dessa lutar mer åt Bon Jovi-musik.
Är egentligen inte så sugen på att lyssna på det här bandet. Men tycker allt som jag har hört har varit mer åt Bon Jovi-musik. Och Bon Jovi är världens sämsta band efter Takida.
Citera
2020-08-30, 02:16
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Är egentligen inte så sugen på att lyssna på det här bandet. Men tycker allt som jag har hört har varit mer åt Bon Jovi-musik. Och Bon Jovi är världens sämsta band efter Takida.

Håller med om att Bon Jovi suger men Aerosmiths tidiga skivor låter väldigt annorlunda jämfört med vad de gjorde senare.
Ge Toys In The Attic och Rocks varsin chans, du kommer nog inte bli besviken. Snarare förvånad, för det är bortom mitt förstånd hur ett så talangfullt band som lirade så bra och ösig rock n roll kunde gå med på att förstöra sitt namn med smöriga ballader och cheesy radiorock. Men alla behöver väl pengar I guess.
Citera
2020-08-30, 11:41
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Pfft. Limp Bizkit är och förblir tidernas sämsta band någonsin.
Citera
2020-08-30, 14:15
Bannlyst
Underworld är riktigt jävla bra!

Underworld - Two Months Off at Glastonbury - LIVE (2016)
https://www.youtube.com/watch?v=ARNetQj1_QI

Senast redigerad av realFEZ 2020-08-30 kl. 14:19.
Citera
2020-08-31, 12:22
Bannlyst
Citat:

Exakt vad är jämt i det här? Nivån kräkreflexerna aktiveras på eller? Den kom ju långt efter Done With Mirrors, iofs.

Aerosmith - I Don't Want to Miss a Thing (1998)
https://www.youtube.com/watch?v=JkK8g6FMEXE

Låten är ju också ganska starkt associerad med en av dom absolut sämsta skitfilmerna som gjorts. I förhållande till budget åtminstone.
Citera
2020-08-31, 12:26
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Exakt vad är jämt i det här? Nivån kräkreflexerna aktiveras på eller? Den kom ju långt efter Done With Mirrors, iofs.

Låten är ju också ganska starkt associerad med en av dom absolut sämsta skitfilmerna som gjorts. I förhållande till budget åtminstone.

Varför kommer du med en låt från 90-talet? Jag säger ju att 70-tals eran och första halvan av 80-talet var bra och att det sen gick utför...
Citera
2020-08-31, 14:00
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ

Jag kontrar dig Mr. realFEZ med Seasons of Wither. En av bandets tidigaste "lugna" låtar. Ingen powerballad utan en mer atmosfärisk historia. Spola för helvete inte utan låt låten bygga upp ifrån start (det är konsertljud ifrån The Train Kept A Rollin' som startar för att snart gå in i själva låten)

https://www.youtube.com/watch?v=I86yE3KuvPs
Citera
2020-09-01, 00:27
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Pfft. Limp Bizkit är och förblir tidernas sämsta band någonsin.
Säger inte emot dig, du har nog rätt.
Citera
2020-09-01, 00:31
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Jag kontrar dig Mr. realFEZ med Seasons of Wither. En av bandets tidigaste "lugna" låtar. Ingen powerballad utan en mer atmosfärisk historia. Spola för helvete inte utan låt låten bygga upp ifrån start (det är konsertljud ifrån The Train Kept A Rollin' som startar för att snart gå in i själva låten)

https://www.youtube.com/watch?v=I86yE3KuvPs

Själv älskar jag låtskrivare som Diane Warren och Desmond Child ha ha 😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in