Citat:
Ursprungligen postat av
JojjeMeduza
Nu jämförde jag inte Onkel Kånkel med Beethoven, men att jämföra Onkel Kånkel med humorlös skit som Sean Banan är nästan skamligt. Själv skulle jag hellre jämföra Onkel Kånkel med Povel Rammel och liknade artister som är riktiga underhållare. Sedan är ju också vad man har för humor också, är man en PK och lättkränkt liten istapp så uppskattar man väl det inte på samma sätt antagligen.
Sedan lyssnar jag mer än gärna på annan musik som är mer avancerad och bättre komponerad o.s.v men det är ju också vilket mående man är. Är man berusad så uppskattar man kanske mer lätt musik med underfundiga texter.
Det spelar ingen roll vilken typ av humor Onkel Kånkel och dylika band håller sig till, för jag anser att musik och humor gör sig bäst utan varandra. Och jag har inget emot provokativ humor i sig, tvärtom snarare. Jag tycker istället att man ska kunna skämta om de flesta grova saker utan att det ska behöva väcka reaktion.
Det är dock skillnad på humor och trams, och det är i sistnämnda fack som jag placerar Onkel Kånkel, Mange Makers, Sean Banan och dylika akter.
Sedan behöver inte all musik vara gravallvarlig, för jag gillar mycket musik som framförs med glimt i ögat. Men det är skillnad på sådant och "Bögen överraskar röven"-larv.