2020-08-26, 13:41
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicoped
OLW har en bismak genom hela sitt sortiment jämfört med andra tillverkare av chips, nästan nån söt smak.
Är det nån mer än jag som har märkt att OLW smakar distinkt jämfört med ICA, Estrella, Gårdschips?
Håller med, har provat många OLW sorter och är så i alla. Nu kör jag enbart Estrella.
Citera
2020-08-27, 18:18
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
OLW har en bismak genom hela sitt sortiment jämfört med andra tillverkare av chips, nästan nån söt smak.
Är det nån mer än jag som har märkt att OLW smakar distinkt jämfört med ICA, Estrella, Gårdschips?

Jag gillade Estrella och avskydde OLW:s chips innan. Nu är det tvärtom. Tycker inte Estrellas chips längre smakar så gott som de gjorde förr, dessutom har de blivit hårdare i konsistensen. Särskilt deras Vicknings-chips och dillchips har blivit mycket sämre de senare åren. Har börjat uppskatta OLW mer då deras chips är mer tuggvänliga och inte lika hårda. Sedan har de många nya smaker som är helt okej.
Citera
2020-08-28, 08:20
Medlem
Strangeflowers avatar
Citat:

Japp. Har slutat köpa nya sorter för alla har samma ”grundsmak”. Blä. Äter bara Estrellas lättsaltade samt dillchips numera.
Citera
2020-08-29, 02:19
Medlem
Har testat ICA:s grillchips och de var INTE bra alls. Noll smak, hårda, smaklösa. Jag slängde påsen.

Tyvärr så finns det få goda smaker kvar idag av Estrella och OLW.

Nylanserade chips håller jättedålig klass överlag. Besvikelse gång på gång. Smakar typ samma alltilhop. Svaga smaker, dåligt kryddade. Men påsarna ser ju tjusiga ut och lovar mycket.

Nä jag eftersöker hos OLW och Estrella en lansering av chips som heter nått i stil med "extra smak" eller "extra kryddade".

Tack kan ni fixa detta OLW och Estrella?
Citera
2020-08-29, 23:45
Medlem
Mangelinas avatar
Nyupptäckt favorit, som vi beställer från Partykungen 💪🏼

http://www.bilddump.se/bilder/20200829234435-80.216.19.223.jpg
Citera
2020-09-02, 07:11
Medlem
Winter-Goddesss avatar
Citat:
Kryddblandningarna har en tendens att ha socker (både vanlig och druv) vilket förmodligen bidrar till den söta smaken. Det är mycket möjligt att OLW har mer socker i än de andra märkena.
Citera
2020-09-02, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strangeflower
Japp. Har slutat köpa nya sorter för alla har samma ”grundsmak”. Blä. Äter bara Estrellas lättsaltade samt dillchips numera.

Det är bara tjejer och bögar som äter lättsaltade chips!
Citera
2020-09-02, 09:39
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Nyupptäckt favorit, som vi beställer från Partykungen 💪🏼

http://www.bilddump.se/bilder/20200829234435-80.216.19.223.jpg
Kan du ju köpa på Lidl för max 10 spänn.
Citera
2020-09-02, 20:05
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Kan du ju köpa på Lidl för max 10 spänn.
OJ. Okej...skulle inte våga äta något som säljs på Lidl...oavsett. Säkert kopia.
Citera
2020-09-03, 06:39
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
OJ. Okej...skulle inte våga äta något som säljs på Lidl...oavsett. Säkert kopia.

Visst att Lidl inte är en superaffär men det finns allt en hel del bra grejer där med, förr fanns det en rätt aktiv tråd med "lidl-tips".
Bacon-snacks klassas väl inte som chips dock men men...
Citera
2020-09-03, 09:37
Medlem
HighwayDelights avatar
Alla former av Sourcream & onion.
Citera
2020-09-03, 09:39
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av In-Spirit
Har testat ICA:s grillchips och de var INTE bra alls. Noll smak, hårda, smaklösa. Jag slängde påsen.

Tyvärr så finns det få goda smaker kvar idag av Estrella och OLW.

Nylanserade chips håller jättedålig klass överlag. Besvikelse gång på gång. Smakar typ samma alltilhop. Svaga smaker, dåligt kryddade. Men påsarna ser ju tjusiga ut och lovar mycket.

Nä jag eftersöker hos OLW och Estrella en lansering av chips som heter nått i stil med "extra smak" eller "extra kryddade".

Tack kan ni fixa detta OLW och Estrella?

Typiskt jävla bait, o vi går på det
Har aldrig fixat grillchips heller... Eller styggelsen dillchips
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in