Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-01, 22:55
  #3613
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Estrellas nya Ramslök med lite chili, blev jag faktiskt positivt överraskad av!
Den har, naturligtvis, inte kommit till min lokala affär är men den måste testas så fort tillfälle ges.
Citera
2017-02-02, 23:21
  #3614
Medlem
Intelpundets avatar
Någon hunnit testa "Färskost med chil"? Verkar vara en intressant smak. Skall inhandla den imorgon tänkte jag.
Citera
2017-02-03, 14:41
  #3615
Medlem
Avnavlads avatar
För att kasta min meningslösa åsikt i den här uråldriga tråden som njursten i ett stenbrott, så vill jag kungöra att de de svenska chipsjättarna OLW och Estrella, och de mindre som följer i kölvattnet, är på alla sätt och vis underlägsna sina utländska rivaler. Jag tänker särskilt på Nettos danska Snaxter och Lidls tyska Crusti Croc. De är godare, billigare, och påsarna i fördelaktig storlek.
Citera
2017-02-04, 02:58
  #3616
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Estrellas nya Ramslök med lite chili, blev jag faktiskt positivt överraskad av!

Detsamma. Håller med.
Citera
2017-02-04, 10:40
  #3617
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Intelpundet
Någon hunnit testa "Färskost med chil"? Verkar vara en intressant smak. Skall inhandla den imorgon tänkte jag.

Jupp

Gillar dom skarpt
Citera
2017-02-06, 18:40
  #3618
Medlem
Bjärechips skryter som f*n om sina chips. Jag tvivlade på att jag skulle märka något speciellt men tamejfan så måste jag ge dom att dom har en speciell smak.

I övrigt anser jag att faktiskt att ICAs chips är bäst. Synd bara att dom inte kör svensk potatis eftersom det görs i Belgien.
Citera
2017-02-06, 22:14
  #3619
Medlem
Provade Estrellas dillchips nyss och de är fan hemska! Alldeles för hårda + för lite dill/gräslök. Tänkte prova för att jämföra med OLW's som är riktigt goda- (Har Creme Freche som dipp, passar utmärkt med OLW dillchips! Prova!)

Men fyfan att det kan vara sån skillnad mellan två märken när det är samma sorts chips, fattar inte..
Citera
2017-02-06, 23:33
  #3620
Medlem
Estrella på det mesta. Peppar, sweet chili, viking. Saknar de här: https://www.google.se/search?q=sprin...Ijxn3OdJXru8M:

Sen Olw är bäst på cheese cruncherz och dillchips.
Citera
2017-02-08, 00:34
  #3621
Avstängd
Jag gillar Gårdschips, lantchips är också acceptabelt.
Hur efterbliven är man om man köper Estrella och OLW:s äckliga "chips"
Citera
2017-02-08, 16:14
  #3622
Medlem
Av någon anledning brukar jag för det mesta föredrar Estrellas chips, men jag är verkligen en otrogen kund!
Citera
2017-02-19, 14:55
  #3623
Medlem
trenbiffs avatar
Olw men sen Estrella börja med att ha kvar skal på chipsen så har de avancerat.
Citera
2017-02-20, 13:03
  #3624
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Bjärechips skryter som f*n om sina chips. Jag tvivlade på att jag skulle märka något speciellt men tamejfan så måste jag ge dom att dom har en speciell smak.

I övrigt anser jag att faktiskt att ICAs chips är bäst. Synd bara att dom inte kör svensk potatis eftersom det görs i Belgien.


Deras dill och salt /vinäger är svinbra. Synd att de bara finns i stan.

Jag köpte mig en påse baked camembert and roasted oak garlic kettle chips på American store, 35 kr. Fy fan vad goda, och att man verkligen känner smakerna! Olw och estrella smakar likadant, inget som sticker ut.

American store har verkligen ett bra sortiment på snacks nu må jag säga, mpnga bra smaker! Dock inte min favorit, kettle buffalo bleu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback