2020-08-29, 17:37
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Media pekar ut Dan Park som "upphovsmannen till kravallerna":

Det var väl för fan inte Park som sa till kravallmakarna att ta upp stenar och kasta? Stod han själv och kastade sten kanske? SVD lägger ansvaret hos helt fel person?
Citera
2020-08-29, 17:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
ibland tror jag att Park desperat söker efter någonting som kommer i paritet med Marcel Duchamps pissoir.
Den nu inställda koranbränningen och alla de andra provokationerna är helt enkelt ett medel för honom inte ett mål.
(Frågan är nu om han kommer att spinna vidare på detta eller om han väljer en ny väg, oavsett vilket är jag övertygad om att detta som alltid blir underhållande)

Jo just det, jag skulle ju svara på Sam.Boyds inlägg.
Park är alldeles för oberäknelig för etablissemanget, jag kan därför inte tänka mig annat än att Park blir erkänd först efter sin död!

Håller helt med om detta. Tycker det varit uppenbart länge. Som "konstnär" har han aldrig tilltalat mig utan bara känts smaklös och barnslig.
Citera
2020-08-29, 17:44
Medlem
Ok! Förut fanns ett ca 1,5 timmes klipp på upploppet i Malmö, det är borta nu- sensorerat?!?!
Citera
2020-08-29, 17:57
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Ok! Förut fanns ett ca 1,5 timmes klipp på upploppet i Malmö, det är borta nu- sensorerat?!?!
Vet inte om det här är vad du söker efter men det är i alla fall ett nära femtio-minuters klipp från kravallerna. https://www.youtube.com/watch?v=exEG1shbzlU

Annars var mitt "egentliga" ärende att delge en länk till Gustav Kasselstrand, partiledare för Alternativ För Sverige (afs) där han ger sina reflektioner kring gårdagens och nattens händelser. AFS som måste sägas vara något slags svensk motsvarighet till Rasmus Paludan och Stram Kurs även om det är en del som skiljer dem åt också.
https://www.youtube.com/watch?v=s02hT4CVHIA
Citera
2020-08-29, 18:04
Medlem
Mad monks avatar
Muslimerna kanske skulle ställa sig frågan varför deras religion skapar så mycket hat och konflikter. Men det krävs ju någon form av tänkande det är inte deras starka sida.
Citera
2020-08-29, 18:04
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Polisen begär hjälp – risk för nya kravaller

https://www.expressen.se/kvallsposten/polisen-begar-forstarkning-risk-for-nya-kravaller/

Nu jävlar ska fritidsgården vara publik.

Kan inte någon som vågar och vill filma och sända live ikväll? Vill se hur polisen hanterar det.
Citera
2020-08-29, 18:09
Medlem
Cents4s avatar
Nu till den viktiga frågan; vem anordnar SM i koranbränning 2021?
Citera
2020-08-29, 18:18
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi

Sosorerat.
Citera
2020-08-29, 18:21
Medlem
Dan Park är en jävla uppmärksamhetstörstande idiot. Psykopat.
De som kravallar är idioter. Bura in och släng bort nyckeln.
Citera
2020-08-29, 18:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Vet inte om det här är vad du söker efter men det är i alla fall ett nära femtio-minuters klipp från kravallerna. https://www.youtube.com/watch?v=exEG1shbzlU

Annars var mitt "egentliga" ärende att delge en länk till Gustav Kasselstrand, partiledare för Alternativ För Sverige (afs) där han ger sina reflektioner kring gårdagens och nattens händelser. AFS som måste sägas vara något slags svensk motsvarighet till Rasmus Paludan och Stram Kurs även om det är en del som skiljer dem åt också.
https://www.youtube.com/watch?v=s02hT4CVHIA

Tack för klippet från kravallerna! Mycket talande att svensk polis bara står och tar emot stenregnet istället för att gå ut och försvara sitt territorium med skarpa skott. Svenskt meseri som vanligt.

Samma grabbiga tonårsretorik som alltid från Kasselstrand. Håller med om att vi behöver ett stort återvandringspaket men skulle aldrig rösta på en sådan tramsig människa. SD 2022!
Citera
2020-08-29, 18:38
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Håller helt med om detta. Tycker det varit uppenbart länge. Som "konstnär" har han aldrig tilltalat mig utan bara känts smaklös och barnslig.

Osmaklig o barnslig är också ett framgångsrikt koncept.

Jeff Koons är ett lysande exempel på det.
Citera
2020-08-29, 18:39
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Tack för klippet från kravallerna! Mycket talande att svensk polis bara står och tar emot stenregnet istället för att gå ut och försvara sitt territorium med skarpa skott. Svenskt meseri som vanligt.

Fast om polisen börjar skjuta ihjäl folk så kommer de kriminella snart att besvara elden, och innan vi vet ordet av så har förlupna kulor dödat 250 civila som inte ens hade med saken att göra..

Öppet krig är aldrig åtråvärt. Inte ens i USA skjuter polisen ihjäl upploppare.
För att se sådant så måste vi ta oss ned till de länder vi i dagligt tal beskriver som 'Ytterst dysfunktionella". I de länderna är polisen inte rädd för att spraya folkmassor med kulregn.. De civila som råkar stryka med i elden brukar få skylla sig själva eftersom de själva valde att vara på plats när det hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in