2020-08-29, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Tackar!

Reglerna är ganska tydliga när det kommer till detta. SvFF kan bestämma att flytta matchen men det ska vara intyg. Om det är två spelare i A-laget som är drabbade så tycker jag att man ska genomföra matchen. Jag vet att jag repeterar mig själv men man tillät AFC lira trots att man hade upp mot 8 man borta pga Covid så ser jag inte riktigt någon anledning till varför man skulle flytta morgondagens match.

Fast samtidigt så hade det inte förväntat mig heller ifall de ställer in det. Det är tombola som gäller när det kommer till SvFF.
Vore också typiskt SvFF att vägra afc att byta speldag men låta Helsingborg göra det.
Citera
2020-08-29, 18:04
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Hoppas jag också, men barn är på dagis, flickvänner träffar sina föräldrar - föräldrar som i sin tur varit på fika hos en bekant som i sin tur åkte tunnelbana för någon dag sedan... osv.

Fotbollsplanen är sista stället spelarna blir smittade på, känns det som. Spelarna sitter knappast inne i sina bostäder med noll kontakt 24/7.

Ja, normalt, men nu möter man ett lag med smittspridning i truppen. Då finns det inga anledningar till att ta några som helst risker och istället försöka minimera kontakterna mellan lagen och användningen av lokalerna.

Håkan Sjöstrand ville härom dagen att FHM skulle ändra riktlinjerna från antal åskådare till procent av publikkapaciteten på arenan. Fin tanke, men då måste fotbollen också visa att man tar ansvar för att undvika smittspridning.
Citera
2020-08-29, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ja, normalt, men nu möter man ett lag med smittspridning i truppen. Då finns det inga anledningar till att ta några som helst risker och istället försöka minimera kontakterna mellan lagen och användningen av lokalerna.

Håkan Sjöstrand ville härom dagen att FHM skulle ändra riktlinjerna från antal åskådare till procent av publikkapaciteten på arenan. Fin tanke, men då måste fotbollen också visa att man tar ansvar för att undvika smittspridning.
FHMs åsikt i frågan är väl att den som är sjuk ska isoleras men övriga närkontakter kan leva som vanligt? Riktlinjerna för ett fotbollslag borde inte vara hårdare än för en familj.
Citera
2020-08-29, 18:09
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Suck... ÖFK vinner på nytt. Bara att glömma nedflyttning för deras del, alltså. SVT hör till uppbackarna - så klart, de har ju klarat värdegrundstestet - och "glömmer" för den goda sakens skull att brott mot coronarestriktionerna inte ska löna sig.

Ändå starkt av ÖFKs tränare att gå från gärdsgårdsserien och lyfta laget till säker mark (just nu) och fyra raka segrar.
Citera
2020-08-29, 18:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Vore också typiskt SvFF att vägra afc att byta speldag men låta Helsingborg göra det.

Jo precis, det är väl det som lite problemet med förbundet. Det är skillnad på lag och lag. Sen att AFC är en riktig mögklubb behöver vi inte diskutera vidare men man får vara konsekvent i sin bedömning tycker jag även om man skriver att det bedöms från fall till fall. Men men vi har inte hört något än så man ska inte ropa hej än.
Citera
2020-08-29, 18:11
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
FHMs åsikt i frågan är väl att den som är sjuk ska isoleras men övriga närkontakter kan leva som vanligt? Riktlinjerna för ett fotbollslag borde inte vara hårdare än för en familj.
Till saken hör ju att vi vet inte än hur många som är sjuka. 2 i A-truppen har testat positivt, men det finns ytterligare ett antal som har uppvisat symptom. Det kan handla om ett stort mörkertal utav smittade i HIF:s A-trupp. Av denna anledningen har man t ex tvingats ställa in träningen och genomgången inför match. Man har också fått en stark rekommendation utav sakkunniga om att ställa in matchen.
Citera
2020-08-29, 18:14
Medlem
Ovcharkas avatar
Samtidigt; om inte Hif kan spela i morgon - när har de tänkt att de ska spela? Om två-tre veckor? Om de inte kan spela imorn så kan de ju knappast spela fem dar senare?

Spelar de inte imorn så får de sätta samtliga anställda i karantän i 3v. Blir en rolig höst för dom då...
Citera
2020-08-29, 18:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Till saken hör ju att vi vet inte än hur många som är sjuka. 2 i A-truppen har testat positivt, men det finns ytterligare ett antal som har uppvisat symptom. Det kan handla om ett stort mörkertal utav smittade i HIF:s A-trupp. Av denna anledningen har man t ex tvingats ställa in träningen och genomgången inför match. Man har också fått en stark rekommendation utav sakkunniga om att ställa in matchen.

4 st positiva nu.
Citera
2020-08-29, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
4 st positiva nu.
Källa?
Citera
2020-08-29, 18:24
Avslutad
Citat:
Källa?

Fotbollskanalen.
Citera
2020-08-29, 18:26
Medlem
Citat:
De har fått en stark rekommendation att inte bedriva fotbollsverksamhet tills dess att smittoläget är utrett. Eftersom alla spelare testas idag så vet man omfånget och rekommendationen är inte aktuell längre.
Citera
2020-08-29, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fotbollskanalen.
Tack.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/hifs-bakslag---fler-positiva-coronafall-dagen-innan-matchen-mot-djurgarden/

Den här är också relevant:
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/hifs-lakare-om-att-matchen-ska-spelas-det-har-jag-absolut-inte-sagt/
Senast redigerad av Needs.more.brandy 2020-08-29 kl. 18:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in