2020-08-29, 16:14
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Kvinnor har all rätt att säga nej till sex, men då ska de heller inte klaga om mannen söker sex på annat håll, eller lämnar. Det är det som är poängen här. Av någon anledning verkar dock detta vara extremt provocerande för vissa kvinnor.
Skulle du själv villa knulla med en partner för att denne bara ställde upp? Hur tror du själv att det skulle påverka relationen på sikt?
Citera
2020-08-29, 16:16
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nej varför man blir ihop med okåta och frigida människor till att börja med övergår mitt förstånd. Blir man ihop med folk man inte vill ligga med så är det ju något seriöst fel på en. Sadism? Asexuell narcissist? Renrasig psykopat som gillar att se folk våndas? Kan nog finnas en del förklaringar.
Ja det bästa är ju att finna någon man är sexuellt kompatibel med. Men livet är ju som bekant inte en konstant. Som Jenny påpekar så får man försöka finna vägar om man vill att relationen håller

Edit; och en intressant faktor i detta som dykt upp i argument är att vissa män verkar ha en idé om en partner som är både oskuldsfull och vrålkåt, samtidigt. Utan sexuell historia innan de finner den gyllene kuken, dvs honom. Och blir sedan förvånade över att den spröda blomman visst inte var så sexuellt intresserad när allt kom till kritan.
Senast redigerad av Buffymylove 2020-08-29 kl. 16:19.
Citera
2020-08-29, 16:19
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Oj. Vad gaggar du nu om?

Ert nonsens. Ni lyckas beskriva sex så osexigt att det är väldigt uppenbart att det är något fel på er. Du kanske kan försöka vara lite mer specifik?

Ser du sex som en gåva du ger mannen och som något du kan dra fram och tillbaka lite som du känner för så är du en psykopat. Det behöver vi inte ens diskutera.
Citera
2020-08-29, 16:21
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Kvinnor har all rätt att säga nej till sex, men då ska de heller inte klaga om mannen söker sex på annat håll, eller lämnar. Det är det som är poängen här. Av någon anledning verkar dock detta vara extremt provocerande för vissa kvinnor.

Vilka kvinnor syftar du på?

Kvinnliga deltagare i denna tråden?

Majoriteten kvinnliga deltagare i denna tråden har tagit upp kommunikation, respekt, kompromissa, lösningar, engagemang, tid, energi, reparera istället för hota osv osv osv.

Kan du ta fram ett exempel där en kvinnlig deltagare i denna tråden blivit extremt provocerad av det du påstår i ditt inlägg?
Citera
2020-08-29, 16:25
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ställ inte för svåra frågor till moment22 nu så att hon får kortslutning i hjärnan så här på fredagkvällen.

Ärligt talat, det är fascinerande att se. Att något så grundläggande och självklart som att hålla sig attraktiv för sin partner ska vara så svårt för dessa kvinnor att acceptera. Ofattbart. Och jag lovar att när könen är omvända är det helt andra bullar. Då ska männen minsann skärpa sig annars blir det skilsmässa direkt eller i bästa fall sexvägran. Hur många gånger har man inte hört från dessa kvinnor att "förr var det så hemskt för då kunde inte kvinnor skilja sig från sina svin till män som de hatade och bara var gifta med av ekonomiska skäl fy vilket kvinnoförtryck bla bla". Men jävlar i helvete om en man ens tänker tanken att lämna sin fru även om hon gått upp 100 kg sedan bröllopet och/eller vägrar ha sex. Den mannen ska få veta att han lever...
Äktenskapet blir en bild av Kristus relation med sin kyrka, när vi lever i Honom. Så här:
https://youtu.be/PLIKjKRU0YY

"Feminister" har en lång väg till tron, andra tycks ha lite kortare väg.
Citera
2020-08-29, 16:26
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ert nonsens. Ni lyckas beskriva sex så osexigt att det är väldigt uppenbart att det är något fel på er. Du kanske kan försöka vara lite mer specifik?

Ser du sex som en gåva du ger mannen och som något du kan dra fram och tillbaka lite som du känner för så är du en psykopat. Det behöver vi inte ens diskutera.

Det här är ingen porrnovell.

Du bara svamlar. När FAN har jag påstått något som helst som du nämner i ditt inlägg här?! Var fan har du ens fått det ifrån?!

Men vafan du är väl som en jävla apa som bara står och glor på folk (kvinnor) och dreglar och blir arg och frustrerad över att det inte räcker för att "få fitta" eller ett långvarigt förhållande.
Citera
2020-08-29, 16:27
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Ja det bästa är ju att finna någon man är sexuellt kompatibel med. Men livet är ju som bekant inte en konstant. Som Jenny påpekar så får man försöka finna vägar om man vill att relationen håller

Edit; och en intressant faktor i detta som dykt upp i argument är att vissa män verkar ha en idé om en partner som är både oskuldsfull och vrålkåt, samtidigt. Utan sexuell historia innan de finner den gyllene kuken, dvs honom. Och blir sedan förvånade över att den spröda blomman visst inte var så sexuellt intresserad när allt kom till kritan.

Jenny är en oskuld som inte vet vad fan hon pratar om. 20 brudar senare har jag då aldrig hört ett nej men man kanske inte heller bara kör in den utan man vet ju hur man förför sin flickvän, att ha en brud som går in med inställning att hon säger nej oavsett vad och att sex är något hon ger mig....bitch pls hon dumpas på första dejten innan varmrätten. Vet inte vad det är för absurda jävla tofflar ni träffar ärligt talat man blir ju bara kräkfärdig av allt. Var ärlig och erkänn att ni är sadister istället för ingen köper detta nonsens.

Nej madonnan/horan komplexet är något som innefattar kvinnor och är därmed något som kvinnor upprätthåller. Sådana som jag söker snuskfior och inte oskulder och är dessutom tillräckligt manliga/logiska att vi förstår att ingen är hur bra som helst utan träning.
Citera
2020-08-29, 16:31
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Jenny är en oskuld som inte vet vad fan hon pratar om. 20 brudar senare har jag då aldrig hört ett nej men man kanske inte heller bara kör in den utan man vet ju hur man förför sin flickvän, att ha en brud som går in med inställning att hon säger nej oavsett vad och att sex är något hon ger mig....bitch pls hon dumpas på första dejten innan varmrätten. Vet inte vad det är för absurda jävla tofflar ni träffar ärligt talat man blir ju bara kräkfärdig av allt. Var ärlig och erkänn att ni är sadister istället för ingen köper detta nonsens.

Nej madonnan/horan komplexet är något som innefattar kvinnor och är därmed något som kvinnor upprätthåller. Sådana som jag söker snuskfior och inte oskulder och är dessutom tillräckligt manliga/logiska att vi förstår att ingen är hur bra som helst utan träning.
Du verkar ha lite svårt för det här med nyanser.
Ni? Jag ligger med min snubbe varje dag. För att jag vill. Men folk är olika och detta verkar vissa ha svårt att greppa.
Citera
2020-08-29, 16:31
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Varför bemöter du inte vad som skrivs istället. Vem fan vill veta hur många du legat med..... Förresten vinner jag
Citera
2020-08-29, 16:32
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Det här är ingen porrnovell.

Du bara svamlar. När FAN har jag påstått något som helst som du nämner i ditt inlägg här?! Var fan har du ens fått det ifrån?!

Men vafan du är väl som en jävla apa som bara står och glor på folk (kvinnor) och dreglar och blir arg och frustrerad över att det inte räcker för att "få fitta" eller ett långvarigt förhållande.

Nej det skall gudarna veta.

Du gillar ju doublespeak men ledsen stumpan kompromissa och planera är samma sak i denna kontexten, allting du påstår om sex har precis ingenting med min verklighet att göra. Du beskriver män som gör avkall på sex för "sunda" du är ju så jävla sjukt kvinnogrisig att jag förstår att du inte fått särskilt mycket mothugg i livet men det var du som svarade mig och uppenbarligen tog åt dig av vad jag skrev så den som blandar och ger är du din jävla guldfisk.
Citera
2020-08-29, 16:35
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Du verkar ha låst fast dig vid den simpla föreställningen att mannen får för lite sex och att kvinnan "svälter" honom på sex av olika anledningar.

Varken du eller jag vet varför människors relationer börjar krakelera eller varför det tar slut mellan äkta makar eller pojkvänner/flickvänner.

Du vet inte heller varför män går på strippklubb eller köper prostituerade. Du gissade absolut, men du vet inte. Många får kanske massor med sex därhemma men är, precis som tex WordWarrior, trötta på sin partner efter att hon burit och fött fram deras gemensamma barn och väljer därmed, istället för att skilja sig eller jobba på sitt förhållande/äktenskap att lägga pengar, tid, energi och engagemang på prostituerade istället för sin egen familj.

Därför har jag försökt diskutera utifrån ett allmängiltigt perspektiv.

Jag har inte nämnt att mannen ska gå på svältkur eller att kvinnan ska plåga sig igenom sex varje dag för att "ställa upp". Om det nu inte är det hon vill ha.

JAG HAR PRATAT OM KÄRLEK OCH ATT KOMPROMISSA FÖR ATT MAN ÄLSKAR OCH RESPEKTERAR VARANDRA. JUST FÖR ATT DET INTE STÄNDIGT OCH JÄMT SKA BLI ATT "STÄLLA UPP" FÖR BARA ENDERA PARTEN. KLART MAN SKA STÄLLA UPP FÖR VARANDRA, MEN INTE STÄNDIGT OCH JÄMT BARA PÅ DEN ENAS VILLKOR. OCH ATT PRATA TILL VARANDRA SOM TVÅ TONÅRINGAR "OM INTE DU STÄLLER UPP PÅ DETTA SÅ ÄR DU DUM OCH JAG TÄNKER GÅ TILL ANDRA" ÄR INTE ATT REKOMMENDERA.

Men du verkar inte förstå det här.

Ett enkelt exempel:

Låt säga att mannen i ett förhållande vill ha sex varje dag, kvinnan är kåt och sugen två ggr per vecka. Hur tycker du att de ska lösa detta?

Om jag förstått dig rätt så ska hon "ställa upp" varje dag för annars riskerar hon att mannen är otrogen och då får hon i princip skylla sig själv att det blir skilsmässa, delad vårdnad, nytt boende osv.

Istället för att de kommunicerar med varandra, kompromissar och kommer fram till att sex 3-4 ggr per vecka är något de är fullt nöjda med. I längden - wow de räddade precis sitt äktenskap.
Du förstår mig fel, kanske för att du springer iväg i tanken. Det är lätt hänt.

Jag har inte talat om kvinnors behov av sex. Jag ser och HÖR männens behov. Jag tar dem på orden. Det borde vara lätt att bekräfta detta behov, som egentligen är mer än "bara" ett behov för män. Det är en stark drift. När en kvinna säger att mannen bör lägga band på sin drift har hon inte hört honom.

I god kommunikation behöver parterna lyssna och verkligen förstå varandra. Det gör man inte om man ska hävda sina egna behov på bekostnad av den andres.
Jag frågar dig igen:
Vad är det för uppoffring en kvinna gör genom att ha sex med sin man, som vi väl ändå får hoppas att hon älskar och bryr sig om?
Citera
2020-08-29, 16:38
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Nej det skall gudarna veta.

Du gillar ju doublespeak men ledsen stumpan kompromissa och planera är samma sak i denna kontexten, allting du påstår om sex har precis ingenting med min verklighet att göra. Du beskriver män som gör avkall på sex för "sunda" du är ju så jävla sjukt kvinnogrisig att jag förstår att du inte fått särskilt mycket mothugg i livet men det var du som svarade mig och uppenbarligen tog åt dig av vad jag skrev så den som blandar och ger är du din jävla guldfisk.

Du är helt osammanhängande. Jag har inte skrivit något om "män som gör avkall på sex".

Dessutom, bli nu inte ledsen eller kränkt, men vi har inte diskuterat din verklighet, en enda gång. Självupptagen much?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in