2020-08-29, 16:30
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Hur ska ett vaccin kunna tas fram och testas om det inte ska finnas någon spridning av viruset i väntan på det färdiga vaccinet 🤔?

Viruset sprids oavsett om man inför restriktioner eller ej. Frågan är bara hur många människor smittas under en viss tidsperiod. Vissa yrkesgrupper (poliser, brandmän, förskolepersonal och så vidare) kan inte jobba hemifrån. Människor kommer att vistas i offentliga platser och kommer att slarva och inte tvätta händerna noggrant. Med andra ord är jag inte orolig att det inte kommer att finnas människor som man kan testa för att se om vaccinet fungerar.
Senast redigerad av AttCza 2020-08-29 kl. 16:35.
Citera
2020-08-29, 16:34
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Eftersom denna länk, till Robert F Kennedy Jr´s tal, nu ligger i tråden, så blir du nog så illa tvungen att lyssna på vad han har att säga. Annars blir dina inlägg obegripliga.

Jag har lyssnat på vad han har sagt. Jag grundar vad jag har skrivit på det. Viruset är kanske skapat av människor för att vi ska underkasta oss. Oavsett om det är så eller ej bör vi använda munskydd vid offentliga platser och stänga högstadie och gymnasieskolor samt universitet tills vaccinet kommer och fungerar.
Citera
2020-08-29, 16:34
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 006Knasen
Vad sägs om att lägga till A-vitamin, C-vitamin och gurkmeja? Dessa har nämnts i andra forum förutom D-vitamin och zink. Om man äter en balanserad kost så ska man inte ha brist på A-vitamin och C-vitamin men eftersom de är så viktiga för immunförsvaret så bör bör de också nämnas. Frågar man en Indier så rekommenderar de säkert gurkmeja.

Gurkmeja (curcumin) + svartpeppar (piperin) har en starkt antiinflammatorisk effekt men jag skulle inte lyfta fram det mot ett förkylningsvirus (Corona).
Om däremot C-19, som det till viss del verkat, påverkat kroppen som borrelia eller TBE med väldigt olika symptom kan det definitivt vara ett hjälpmedel för en sjuk person.

A-vitamin rekommenderar jag inte, däremot har jag tagit megadoseringar Betakaroten (ofarliga förstadiet till A-vitamin). Även alfakarotenkomplex bör nämnas i detta sammanhang (tänk broccoli).

C-vitamin känns det, i min bubbla, som att jag varit den största förespråkaren för sedan Linus Pauling.
Tar minimum 5g magnesiumaskorbat om dagen, vid stress eller känsla av sjukdom tar jag IV eller intramuskulärt.
I sämsta fall doserar jag magnesiumaskorbat ihop med bioflavonoider från morgon till kväll, kommer upp i doser om 30-40g innan jag märker biverkningar (lös i magen).
Ska tydligt påpekat att jag experimenterat mycket med vitaminer och mineraler och vet mina toleransnivåer, 5g C-vitamin gör högst troligen att en ovan person behöver sätta sig på muggen resten av dagen.
Och då är 5g relativt lite, då C-vitamin i oral form behöver tas min. 1-2g / h för att få effekt.

Zink har en fantastisk effekt för kroppen och de flesta av oss har brist på det.
När C-19 pandemin knackade på dörren började jag ta 100mg varje kväll ihop med magnesium och vitamin B3.
Effekterna jag tillskriver zink är att det gjort mig mer man än vad jag någonsin känt tidigare - tänk då skäggväxt, hårväxt, libido, testo ökning (ja, jag har mätt och nivåerna har ökar med 40%).

Denna okunskap vi idag har om vad som är essentiellt för en människa i form av näringslära är patetiskt att vittna.
Detta bör tillhöra allmänbildningen.
(Pratar inte om spec. dig jag citerar så du inte tar åt dig).
Självklart tror jag inte ovanstående (bortsett från megadosering av C-vitamin och zink) är någon bot.
Däremot en sjuhelvetes tröskel för alla infektioner att ta sig över och ett kanske nödvändigt profylax i dessa tider.

Jag tar 150-175 mikrogram D-vitamin på morgonen utöver det solen genererar.
Viktigt är då att veta att D-”vitamin” inte är ett vitamin utan ett hormon.

C-vitamin snittar jag nog runt 10-15g dagligen sista 5 åren. Men det är i princip knarkardoser och bara för att det fungerar bra för mig betyder det inte att det fungerar för alla som sagt.
Citera
2020-08-29, 16:38
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Jag har lyssnat på vad han har sagt. Jag grundar vad jag har skrivit på det. Viruset är kanske skapat av människor för att vi ska underkasta oss. Oavsett om det är så eller ej bör vi använda munskydd vid offentliga platser och stänga högstadie och gymnasieskolor samt universitet tills vaccinet kommer och fungerar.

Inte en enda jävla skola kommer att stänga och det är naturligtvis det enda rätta. Du basunerar ut samhällsfientlig smörja baserad på irrationell rädsla. Sorgligt
Citera
2020-08-29, 16:38
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Gurkmeja (curcumin) + svartpeppar (piperin) har en starkt antiinflammatorisk effekt men jag skulle inte lyfta fram det mot ett förkylningsvirus (Corona).
Om däremot C-19, som det till viss del verkat, påverkat kroppen som borrelia eller TBE med väldigt olika symptom kan det definitivt vara ett hjälpmedel för en sjuk person.

A-vitamin rekommenderar jag inte, däremot har jag tagit megadoseringar Betakaroten (ofarliga förstadiet till A-vitamin). Även alfakarotenkomplex bör nämnas i detta sammanhang (tänk broccoli).

C-vitamin känns det, i min bubbla, som att jag varit den största förespråkaren för sedan Linus Pauling.
Tar minimum 5g magnesiumaskorbat om dagen, vid stress eller känsla av sjukdom tar jag IV eller intramuskulärt.
I sämsta fall doserar jag magnesiumaskorbat ihop med bioflavonoider från morgon till kväll, kommer upp i doser om 30-40g innan jag märker biverkningar (lös i magen).
Ska tydligt påpekat att jag experimenterat mycket med vitaminer och mineraler och vet mina toleransnivåer, 5g C-vitamin gör högst troligen att en ovan person behöver sätta sig på muggen resten av dagen.
Och då är 5g relativt lite, då C-vitamin i oral form behöver tas min. 1-2g / h för att få effekt.

Zink har en fantastisk effekt för kroppen och de flesta av oss har brist på det.
När C-19 pandemin knackade på dörren började jag ta 100mg varje kväll ihop med magnesium och vitamin B3.
Effekterna jag tillskriver zink är att det gjort mig mer man än vad jag någonsin känt tidigare - tänk då skäggväxt, hårväxt, libido, testo ökning (ja, jag har mätt och nivåerna har ökar med 40%).

Denna okunskap vi idag har om vad som är essentiellt för en människa i form av näringslära är patetiskt att vittna.
Detta bör tillhöra allmänbildningen.
(Pratar inte om spec. dig jag citerar så du inte tar åt dig).
Självklart tror jag inte ovanstående (bortsett från megadosering av C-vitamin och zink) är någon bot.
Däremot en sjuhelvetes tröskel för alla infektioner att ta sig över och ett kanske nödvändigt profylax i dessa tider.

Jag tar 150-175 mikrogram D-vitamin på morgonen utöver det solen genererar.
Viktigt är då att veta att D-”vitamin” inte är ett vitamin utan ett hormon.

C-vitamin snittar jag nog runt 10-15g dagligen sista 5 åren. Men det är i princip knarkardoser och bara för att det fungerar bra för mig betyder det inte att det fungerar för alla som sagt.

Jag vill lägga till magnesium. Den är nödvändig för aktivering och användning av 100 olika enzymer i kroppen. Jag vill också lägga till att 60-70% av människor i västvärlden har magnesiumbrist. orsaken är bland annat stress. Stress minskar magnesium i kroppen. När vi är stressade är vi kanske mer benägna att bli smittade av covid och/eller få allvarliga komplikationer.
Citera
2020-08-29, 16:39
Medlem
Citat:
De åtgärder har inte skapat den önskade effekten. Det var å som trodde att Sveriges BNP skulle falla mer ä Norge när Sverige inte har infört karantän.

Det fanns det inte. Men med lockdown avtog förstås smittningstakten i våra grannländer till skillnad från Sverige.

Läs referensen så förstår du mer rörande smittspridningstakt. Den var likadan. Skillnaden är att den sociala distanseringen startade samtidigt, och den borde startat 1-2 veckor tidigare i exempelvis Stockholm. Det är det stora initiala inflödet i relation till när åtgärderna började som har påverkat dödstalen, inte själva åtgärderna i sig.
Citera
2020-08-29, 16:42
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:

Varför lägga en sådan stor förhoppning på vaccin?
Vet du vad ett vaccin egentligen är?

Det finns andra vägar att vandra. Våra förhoppningar bör inte ligga hos framstressade vaccin med ... vilka pot biverkningar?

Kommer du ihåg pandemrix? Kommer SU ihåg vem som upphandlade pandemrix med GSK?

Kan det finnas en större agenda bakom?
Vilka restriktioner och kränkningar i integriteten kommer av att vägra vaccinet?

Varför forskades det på ett vaccin mot just detta innan viruset kom?

Hönan och ägget igen.

Men jag är förbannat skeptiskt till att inte allt detta är iscensatt för att få igenom det nu globalisterna vill... kan vi bara spekulera i. Men befolkningskontroll och en lättstyrd befolkning har de def lyckats med.
Någon som minns hur det var i Frankrike, Chile, Italien, Hong Kong, Iran etc innan detta virus passande dök upp?

Säger inte nej till en FFP3 mask med HGV x 50 om det är att åka kollektivt och folk sitter och hostar och nyser, men du behöver tänka 5-dimensionellt.
Spritar du skosulorna? Bör du göra om du ska gå all in.
Du behöver tänka på exakt varenda jävla detalj tills du utvecklat OCD om du vill känna dig säker.
Citera
2020-08-29, 16:42
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Inte en enda jävla skola kommer att stänga och det är naturligtvis det enda rätta. Du basunerar ut samhällsfientlig smörja baserad på irrationell rädsla. Sorgligt

Är du dum i huvudet på riktigt? Saknar du både hjärta och hjärna? Skolor är utmärkta platser för covid att sprida sig och smitta många människor. Det lär vara en myt att barn inte smittar. Dessutom finns det en del lärare som är över 50 och har högt blodtryck och/eller diabetes. De tillhör riskgruppen och de kan faktiskt dö.

Om de inte gör det kan många sjukskrivna lärare påverka elevernas solprestationer mer negativt än distansundervisningen. En behörig lärare som undervisar på distans är bättre än en obehörig lärare som undervisar på skolan. Du vet väl att vi har lärarbrist idag.

Om vi inte stänger skolor kan det leda till många fler registrerade covidfall och det kan ta längre tid tills vi kan återgå till det normala.
Citera
2020-08-29, 16:45
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Varför lägga en sådan stor förhoppning på vaccin?
Vet du vad ett vaccin egentligen är?

Det finns andra vägar att vandra. Våra förhoppningar bör inte ligga hos framstressade vaccin med ... vilka pot biverkningar?

Kommer du ihåg pandemrix? Kommer SU ihåg vem som upphandlade pandemrix med GSK?

Kan det finnas en större agenda bakom?
Vilka restriktioner och kränkningar i integriteten kommer av att vägra vaccinet?

Varför forskades det på ett vaccin mot just detta innan viruset kom?

Hönan och ägget igen.

Men jag är förbannat skeptiskt till att inte allt detta är iscensatt för att få igenom det nu globalisterna vill... kan vi bara spekulera i. Men befolkningskontroll och en lättstyrd befolkning har de def lyckats med.
Någon som minns hur det var i Frankrike, Chile, Italien, Hong Kong, Iran etc innan detta virus passande dök upp?

Säger inte nej till en FFP3 mask med HGV x 50 om det är att åka kollektivt och folk sitter och hostar och nyser, men du behöver tänka 5-dimensionellt.
Spritar du skosulorna? Bör du göra om du ska gå all in.
Du behöver tänka på exakt varenda jävla detalj tills du utvecklat OCD om du vill känna dig säker.

Om det är så är chansen högre att vaccinet kommer att fungera. Vi har en del vaccin mot sjukdomar som fungerar och de allra flesta får inte biverkningar. Vi får hoppas på att covidvaccinet blir också ett sådant vaccin.
Citera
2020-08-29, 16:50
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Läs referensen så förstår du mer rörande smittspridningstakt. Den var likadan. Skillnaden är att den sociala distanseringen startade samtidigt, och den borde startat 1-2 veckor tidigare i exempelvis Stockholm. Det är det stora initiala inflödet i relation till när åtgärderna började som har påverkat dödstalen, inte själva åtgärderna i sig.

Det finns en skillnad mellan social distansering i Sverige och social distansering i Norge, Finland eller Danmark. I våra grannländer satt människor i karantän. Då var det mycket lättare att hålla avstånd. I Sverige hade vi som sagt ingen karantän. Människor som befinner sig i offentliga miljöer där många människor vistas (skolor till exempel) glömmer bort att hålla avstånd.

Du kan inte förvänta dig att lågstadiebarn ska hålla avstånd. Det är bara dumheter. Som vi vet smittar barn också. En del människor struntar i att följa FHM-s rekommendationer och håller inte avstånd. Det känns som att man jämför äpple med päron när man jämfört social distansering i Sverige med social distansering i våra grannländer.
Citera
2020-08-29, 16:53
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ja, fast nu är det ju ovetenskaplig ändå. Du menar att allt är vetenskapligt bara för att ett universitet står bakom?
Det är gjort efter vetenskaplig metod av erkända forskare med diger meritlista.
Sen att det inte faller dig på läppen är inget som påverkar trovärdigheten.
Citera
2020-08-29, 16:53
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Om det är så är chansen högre att vaccinet kommer att fungera. Vi har en del vaccin mot sjukdomar som fungerar och de allra flesta får inte biverkningar. Vi får hoppas på att covidvaccinet blir också ett sådant vaccin.

Om det forskades på det innan säger det inte exakt Allt om vad detta handlar om?

Ber er, ha ett öppet sinne.
Jag säger inte emot dig, men den lilla klick av maktelit vi har i världen som dribblar med oss bryr sig inte om dig eller mig, eller om vi blir hjärndöda av vaccinet eller Corona.
Inte heller Astra, Gilead, Moderna eller de andra som har gasen i botten.
Dom är ute efter pengarna.
Som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in