2020-08-29, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Har jag sagt det? Vi kan väl börja med vad de svenska forskarna säger själv om t-cellsimmunitet:
/.../“Larger and more longitudinal studies must now be done on both T cells and antibodies to understand how long-lasting the immunity is and how these different components of COVID-19 immunity are related,” says Marcus Buggert.
https://news.ki.se/immunity-to-covid-19-is-probably-higher-than-tests-have-shown

Vi har sedan Oxfordvaccinet som enl. dem själva kanske inte kommer att ge vare sig immunitet eller förhindra smittspridning bara ge immunitet mot infektioner i de nedre luftvägarna och då förhindra immunopatologiska reaktioner som kan leda till död. Kan man nå det är nog mycket vunnet. Men kommer den gemene människan ta det vaccinet? En hyfsat ung och frisk individ. Kommer det vara säkert för riskgrupperna speciellt för de äldre-äldre? Räcker detta för godkännande?

Som du ser finns det frågeställningar att besvara innan man kan säga något säkert kring detta. Uppe på alltihopa ser vi nu återinfekteringar. Jag vet att det är mycket svårt att vetenskapligt belägga detta bara så där men nu börjar det komma uppgifter som lutar åt det som den här pre-printen som ligger hos the Lancet:

https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3681489

Det är alldeles för tidigt att säga att vi kommer att lyckas med vaccin. Åtminstone i närtid. Jag erkänner dock att jag är skeptisk. Jag är dock ingen anti-vaxxare men jag tror att det blir svårt och jag är inte säker på att det är rätta vägen heller.
OK. Tack för ditt svar.
Citera
2020-08-29, 14:16
Medlem
Bob-Dylans avatar
Nu har jag inte varit aktiv i denna morbida tråd på länge, men för alla som vill fördjupa sig och inte har ögonbindel så läs om D-vitamin och korrelationen mellan smittade.
Statistik visar (leta reda på det själva, finns där för den som är intresserad) att ca 90-95 % av de som insjuknad i ff USA haft D-vitamin brist.
Det skulle även förklara varför afro-amerikaner och andra som hör hemma vid ekvatorn är överrepresenterade bland sjuka. De har ofta D-vitamin brist och bristsjukdomar redan som det är, därav att somalier tappar tänder och får benskörhet redan i 20 års åldern.

En annan koppling är Zinkbrist, men där har jag ingen statistik att raljera utifrån.
Däremot är det ett konstaterande av fakta att Zinkbrist gör dig väldigt mottaglig för, typ alla infektioner.

Mer OnTopic; kan någon svara mig hur testerna urskiljer C-19 från de två andra Corona-virusen som ger övre luftvägssymtom?
D.v.s att testerna inte bara visat att du har ett Corona virus utan C-19?

Är det någon här som varit som låtit sig topsas och kan beskriva känslan när skiten trycks så djupt in? Har ni tänkt på den bieffekten?

Vaccinförespråkare; om du vill sälja vatten till havet, hur gör du då?
Om du vill sälja ett vaccin så gör du vad?
Hur skapar du en marknad?
Genom att skapa ett behov.

Ha en bra dag i denna morbida tråd, f.ö tror jag Sverige valt rätt väg.
Låt skiten spridas, dom som dör gör det och det är förbannat tragiskt, men lock-downs fungerar inte.

Och sist men absolut inte minst, är det någon som lyft på blicken och insett att detta inte handlar om ett virus per se?
Det är lika mycket en falsk flagga som WTC och övriga händelser innan ”staten” inför drakoniska åtgärder och detta handlar mycket om befolkningskontroll.
En bra början, vi är alla känslostyrda och när vi blir det tappar vi vårt logiska tänkande.
Oavsett hur verkligt detta virus är, handlar det egentligen inte om viruset i sig att det införs åtgärder som det görs.
Försök gärna övertyga mig om motsatsen för jag har ruttnat totalt på denna gigantiska Houdini.
Senast redigerad av Bob-Dylan 2020-08-29 kl. 14:20.
Citera
2020-08-29, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Det var det jag misstänkte. Jag fick mycket mothugg här i tråden av människor som anser att barn inte smittar andra. FHM och regeringen har en annan uppfattning.

Redan idag finns det bekräftade covidfall bland landets elever och lärare. Det kan vara så att lärarna blev smittade av sina elever.
FHM har annan uppfattning mot hela världen. De har slutat följa WHOs rekommendationer oxå.
Det är klart barn är smittsamma. De har samma mängd virus i luftvägarna och saliv som vuxna. Det skulle vara väldigt märkligt om de inte var smittsamma .
Citera
2020-08-29, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Men det är ju så enkelt att bara låsa in människor för att hålla smittan nere trodde jag!?!? Att folk får för sig att tycka olika i en demokrati, vem hade kunnat tro det!?!?

Så urbota naivt av de länder som trott att lockdown varit en hållbar åtgärd. Det som händer i Tyskland kommer tids nog hända i Nya Zeeland och Australien också.

Tvärtom, det som nu utspelar sig i Australien och Nya Zeeland kommer självklart "sprida sig" till Tyskland och resten av världen. Men det börjar brinna i knutarna, allt fler börjar inse vad som håller på att hända. Motståndet börjar växa sig oväntat starkt. September kommer att bli en vansinnigt spännande månad.
Citera
2020-08-29, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
"Viral load" korrelerar inte med smittsamhet.
Det är väldigt tydligt att om barnen bär en hel del virus i sina luftvägar och saliv då kan de vara smittsamma.
Det räcker om de spottar, hostar eller använder samma bestick eller vattenglas som folk runtomkring sig.
Det är dummast jag hört att barn kan inte vara smittsamma pga deras ålder.
Lögn, förbannad lögn och statistik som det heter.
Citera
2020-08-29, 14:43
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Inte undra på att folket i övriga Europa börjar vakna upp

I Berlin väntas över 20000 samlas i folkmassor (utan mask)

Kommer Covid börja braka loss och smälla?
Tveksamt!

Vad ska Tyskland göra när 20000 stollar fått hjärnsläpp? Det är bara att kolla i tråden vilken nivå det lågbegåvade förnekargänget ligger på.
Citera
2020-08-29, 15:22
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Vad ska Tyskland göra när 20000 stollar fått hjärnsläpp? Det är bara att kolla i tråden vilken nivå det lågbegåvade förnekargänget ligger på.
En mycket bra fråga till lockdown-förespråkare.
Det kanske ska slås ner hårt med hjälp av polis eller militär. Munblöja på, vi ses till våren.

Man kan också fråga sig om folkmassorna skulle vara på gatorna om man inte låst in befolkningen för att rädda diabetes- och KOL-sjuka Agda, 103 år. De är tydligen uppe i 18000 nu.
Citera
2020-08-29, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Nu har jag inte varit aktiv i denna morbida tråd på länge, men för alla som vill fördjupa sig och inte har ögonbindel så läs om D-vitamin och korrelationen mellan smittade.
Statistik visar (leta reda på det själva, finns där för den som är intresserad) att ca 90-95 % av de som insjuknad i ff USA haft D-vitamin brist.
Det skulle även förklara varför afro-amerikaner och andra som hör hemma vid ekvatorn är överrepresenterade bland sjuka. De har ofta D-vitamin brist och bristsjukdomar redan som det är, därav att somalier tappar tänder och får benskörhet redan i 20 års åldern.

En annan koppling är Zinkbrist, men där har jag ingen statistik att raljera utifrån.
Däremot är det ett konstaterande av fakta att Zinkbrist gör dig väldigt mottaglig för, typ alla infektioner.

Vad sägs om att lägga till A-vitamin, C-vitamin och gurkmeja? Dessa har nämnts i andra forum förutom D-vitamin och zink. Om man äter en balanserad kost så ska man inte ha brist på A-vitamin och C-vitamin men eftersom de är så viktiga för immunförsvaret så bör bör de också nämnas. Frågar man en Indier så rekommenderar de säkert gurkmeja.
Citera
2020-08-29, 15:24
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Tvärtom, det som nu utspelar sig i Australien och Nya Zeeland kommer självklart "sprida sig" till Tyskland och resten av världen. Men det börjar brinna i knutarna, allt fler börjar inse vad som håller på att hända. Motståndet börjar växa sig oväntat starkt. September kommer att bli en vansinnigt spännande månad.

Vilket vore en tragedi som skulle sakna motstycke. De länderna är inga diktaturer. De länderna är inte Kina.
Citera
2020-08-29, 16:10
Medlem
Finland, ingen ökning
+0 döda
+0 iva
+7 fall

Norge, ingen ökning
+0 döda
+0 iva
+17 fall
Citera
2020-08-29, 16:11
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Regeringsrapport har läckt ut i UK: 85000 döda i UK i vinter

källa bbc
Det står också att detta endast är ett scenario. Det är ingen prognos.
Citera
2020-08-29, 16:14
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Oavsett om det ligger någon konspiration bakom coronaviruset eller ej bör ett fungerande vaccin komma i höst. Annars kommer infektionen och arbetslösheten öka. Tills dess bör man stänga högstadieskolor, gymnasieskolor och universitet. Munskydd vid offentliga platser bör införas.
Hur ska ett vaccin kunna tas fram och testas om det inte ska finnas någon spridning av viruset i väntan på det färdiga vaccinet 🤔?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in