Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Det är naturligtvis möjligt. Men varför, vad är fördelen, för vem? Det är inte precis så att det kryllar med bitcoins-kunder där ute. Och de som har bitcoin tror jag inte vill köpa tröjor för pengarna.
Nej, givetvis inte, vad jag skrev förutsätter givetvis att du
vill ta betalt i BTC, vill du inte det är det inget problem. Jag bara pekade på att argumentet "priserna blir tokiga" inte håller.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Vet inte om du noterat det, men dina inlägg lider av konformeringsbias. Vad någon än säger så kan du vinklade till att bitcoin är utmärkt.
Precisera, citera gärna. Vad jag skriver baserar sig givetvis på min övertygelse om vissa saker, skulle jag hederligt kunna skriva på något annat vis? Bitcoin
ÄR utmärkt, förutsatt att man använder det på rätt vis. Köpa kaffe, betala för vad du köper på nätet eller dela krognotan mellan vännerna tillhör inte de användingssätten. Ger jag intryck av att tycka att Bitcoin är helt perfekt och utan några fel eller problematiska områden ber jag om ursäkt, det stämmer nämligen inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Det är inte något ovanligt. En miljöpartist kan väga miljön mot nästan alla inlägg på FB som exempel. Dock ska man vara försiktig med hur man tolkar idealister. Jag använder försiktighetsprincipen även på dina inlägg.
Min analys av Bitcoin och därav mina investerings-val är nog ganska pragmatiska. Kan inte säga att jag känner mig som en idealist, menade du kanske fundamentalist? Jag tror inte Bitcoin kommer rädda vare sig världen eller världens fattiga, iaf inte på kort sikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Jag var den första som använde paypal, 1998, den första som använde swish, ca 2014. Inte så att jag är emot modernisering av ett stenåldersfält som betalning och valutor. Men investerings-biten i bitcoin har för mig alla dela av tulpanlöksrally, världens första bubbla.
Ja visst, det är
din analys av läget och du delar den uppfattningen med nästan hela världen, så du är i, om inte gott, så åtminstone stort, sällskap.